zeven miljard in 2011

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: zeven miljard in 2011

Bericht door vegan-revolution »

BadAssChick schreef:en de koeien,paarden,schapen,varkens,kippen en geiten dan....
Afbouwen kan alleen geleidelijk gaan d.m.v. sterfhuisconstructies. Gezien de geringe leeftijd die dieren in de dierindustrie bereiken (vaak niet meer dan 5 jaar) kan dat afbouwen toch vrij snel gaan. Het is een kwestie van stoppen met fokken. Die enorme veestapel die we op onnatuurlijke wijze gecreëerd hebben zullen we op onnatuurlijke wijze weer moeten afbouwen, d.w.z. dat je moet voorkomen dat de veedieren zich op natuurlijke wijze (en uiteraard ook op onnatuurlijke wijze) kunnen voortplanten. Voor het onderhouden van de krimpende veestapel zullen steeds minder mensen nodig zijn.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

vegan-revolution schreef:
BadAssChick schreef:en de koeien,paarden,schapen,varkens,kippen en geiten dan....
Afbouwen kan alleen geleidelijk gaan d.m.v. sterfhuisconstructies. Gezien de geringe leeftijd die dieren in de dierindustrie bereiken (vaak niet meer dan 5 jaar) kan dat afbouwen toch vrij snel gaan. Het is een kwestie van stoppen met fokken. Die enorme veestapel die we op onnatuurlijke wijze gecreëerd hebben zullen we op onnatuurlijke wijze weer moeten afbouwen, d.w.z. dat je moet voorkomen dat de veedieren zich op natuurlijke wijze (en uiteraard ook op onnatuurlijke wijze) kunnen voortplanten. Voor het onderhouden van de krimpende veestapel zullen steeds minder mensen nodig zijn.
kijk hier ben ik het weer niet met je eens....want wie graast dan de weilanden kort....de machines die maaien....zijn vervuilers....op olie en diesel....de veestapel houdt het op natuurlijke wijze in stand en bemest de weilanden op natuurlijke manier...is a beter voor het milieu en b een stuk goedkoper
en c het oerhollandse plaatje van koeien en schapen in het weiland ,moeten we dat dan alleen nog maar gaan terug zien op ansichtkaarten

en ik ruik toch liever koeiemest dan diesel hoor.....
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jagang schreef:
Fishhook schreef:In geval van nood kan je leer nog eten. :wink:
Ook als je geen JAWS heet?
Ja, met een kunstgebit wordt het sabbelen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

BadAssChick schreef: kijk hier ben ik het weer niet met je eens....want wie graast dan de weilanden kort....de machines die maaien....zijn vervuilers....op olie en diesel....de veestapel houdt het op natuurlijke wijze in stand en bemest de weilanden op natuurlijke manier...is a beter voor het milieu en b een stuk goedkoper
en c het oerhollandse plaatje van koeien en schapen in het weiland ,moeten we dat dan alleen nog maar gaan terug zien op ansichtkaarten

en ik ruik toch liever koeiemest dan diesel hoor.....
Ik begrijp dat je de voorkeur geeft aan vrije grazers boven de bio-industrie die de hele boel liever op stal houdt, en koeien ver mest koeienhersenen? Kan ook bereikt worden, als daar een keurig keurmerk voor is dat iedereen koopt, zodat de binnenkoeien economisch niet rendabel meer zijn. Zal toch wel inhouden dat er wat minder vlees gegeten wordt, want de productie valt dan wat lager uit. Desalniettemin, als we doorgaan met de huidige mensenproductie zal daar straks toch echt geen ruimte meer voor zijn.

Ik zie pillen en condooms als de enige oplossing op de duur. Jammer voor mensen als mijn vrouw, die zo intens kunnen genieten van pasgeboren baby's.
Ik wens u alle goeds
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

tja ik als moeder van 6 kinderen begrijp wat je bedoelt ,maar ik zie idd toch liever weidelopers als binnen vee....we zijn toch geen barbaren om met glazige ogen koeien in een fabriek <zo noem ik het> te zetten tot ze vet genoeg zijn om door ons gegeten te kunnen worden...net zoals met de varken en de kippen...bah te walgelijk voor woorden...vroeger kon het toch ook,maar omdat we zijn gaan industriealiseren blijft er steeds minder ruimte over voor de agrarier met z,n vee en akkers....het is de algehele mensheid die het verklooit....en ja ik persoonlijk zie liever een pasgeboren dier....ik kan helemaal weg zwijmelen bij een schattig pasgeboren veulentje....vooral als die op z,n dunne beentjes probeert te gaan staan en hoe snel ze daarna kunnen mee rennen met hun mama
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vegan-revolution
Superposter

BadAssChick schreef:kijk hier ben ik het weer niet met je eens....want wie graast dan de weilanden kort....de machines die maaien....zijn vervuilers....op olie en diesel....
Er zijn allang grasmaairobots op de markt die op zonneënergie werken. Maar afgezien daarvan kan aan wat nu grasland is een andere bestemming gegeven worden. Je kunt er gewassen op verbouwen of er natuurgebieden van maken.
BadAssChick schreef:het oerhollandse plaatje van koeien en schapen in het weiland ,moeten we dat dan alleen nog maar gaan terug zien op ansichtkaarten
Een deel kan best bestemd worden voor natuurgebieden waar runderen en schapen vrij kunnen leven.
BadAssChick schreef:en ik ruik toch liever koeiemest dan diesel hoor.....
Ik ruik liever geen van beide.
vegan-revolution
Superposter

BadAssChick schreef:....ik kan helemaal weg zwijmelen bij een schattig pasgeboren veulentje....vooral als die op z,n dunne beentjes probeert te gaan staan en hoe snel ze daarna kunnen mee rennen met hun mama
Ach, wie niet. Maar wat vind je dan van al die honden en katten die in een dierenasiel komen, omdat mensen hun "dierenliefde" willen botvieren? Ik ken een jonge vrouw die voor het derde jaar achtereen 6 jonge katjes erbij heeft gekregen. Allemaal heel schattig hoor, maar waar leidt dat toe?

Bovendien kweken we wel huisdieren voor de consumptie van luxe vleeshappen, terwijl we een hongerige stakker in Afrika nog niet eens een karig bord met eten gunnen. Nogal een schril contrast als "dierenliefde" op die manier ten koste van mensen gaat.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Graag on-topic reageren aub.

Admin Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
steen
Forum fan

Bericht door steen »

BadAssChick schreef:ik kan helemaal weg zwijmelen bij een schattig pasgeboren veulentje....vooral als die op z,n dunne beentjes probeert te gaan staan en hoe snel ze daarna kunnen mee rennen met hun mama
Dat heb ik nou ook B A C, vooral bij lammetjes.
Ik heb het even uitgerekend ; Elk jaar worden er in Australie 350 miljoen lammetjes geboren.
En die worden allemaal opgegeten. (Door wie laat ik even in het midden)
Stel dat er in de rest van de wereld nou ook nogeens 350 miljoen lammetjes geboren worden.
Dat is in 10 jaar 7 miljard [zie Lanier, on-topic] lammetjes die in de stoofpot belanden.
Dat zet je toch aan het denken nietwaar, ik vind trouwens dat die veulentjes van jou ook wel in de stoofpot mogen.
Veulentjes zijn niks liever dan lammetjes, toch?

Heel hartelijke groet van Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
vegan-revolution
Superposter

Volgende week zou de zevenmiljardste een feit moeten zijn. En dan naar verwachting rond 2025 de achtmiljardste. Hongersnood en onderontwikkeling moeten op de wereld zo snel mogelijk worden teruggedrongen om de bevolkingsgroei verder te vertragen. Godsdienst schijnt ook een remmende factor op de ontwikkeling te zijn. Dat betekent dat het ook in dit opzicht goed is als godsdienst zoveel mogelijk tegengas krijgt.
Plaats reactie