Is dat overal tegelijkertijd verboden?Chronos schreef:Wat denk je van cocaïne?
Dat is nauwelijks relevant.Er is weinig vraag naar walvisvlees buiten Japan. Bovendien verdienen de Noren en IJslanders ook aan de jacht.
Wij hebben het hierover bedrijven sluiten en niet over bedrijven opstarten.
Wij zouden ook kunnen verkopen aan Japan.
En een argument dat je gebruikt om een bedrijfstak in stand te houden, kan evengoed worden gebruikt om eenzelfde bedrijfstak op te starten. Zeker wanneer het argument is dat (anders) alleen de ander er geld aan verdient.
Je zou dan ook kunnen stellen dat we dwaas zijn om kinderarbeid niet toe te staan, want er zijn (ondernemers in) andere landen die daar geld aan verdienen.
Zo een afgunst, het moet toch niet gekker worden.
Je kan consumptie natuurlijk zo breed maken als je maar wil, maar ik denk dat het niet wenselijk of humaan is om dieren te fokken, enkel voor hun huid.Zolang er dieren gefokt worden voor de consumptie zie ik een verbod op nertsenhouderij niet zitten.
Het is niet erg consequent.
Denk hierbij ook aan voedseltekorten elders.
Wil je toch nertsen slachten?
Prima, maar wees dan ook zo consequent om het vlees te eten, zodat er nog iets van de geïnvesteerde voedingsstoffen teruggewonnen worden ipv weggegooid.
Dan consumeer je het dier tenminste ook wérkelijk.
Nertsen fokken voor de huid doet me denken aan een pudding weggooien om het vel uiteindelijk te gebruiken.
Voor zover ik weet, ben ik geen politicus.Dat is slechts een valse moraal, sommige politici willen slechts profileren ten koste van andermans broodwinning.Wie een beleid "x" als negatief ervaart, dient dat beleid dus allereerst niet als voorbeeld te nemen, en juist het voortouw te nemen in het streven naar een afschaffen daarvan, ook wanneer dat een (beperkt) aantal banen kost.
Kan je eerst uitleggen waarom dat een valse moraal is?
Bedient een ieder die als eerste wat wil veranderen zich van een valse moraal?