Vanavond was in
"De wandeling" op NL 2 een gesprek met een zich geheel bedekkende moslima (niqaab). Het was overigens een herhaling.
Zij is een in Nederland geboren Pakistaanse. Ze draagt de niqaab tegen het advies van haar moeder, die slechts een hoofddoek en een lange jurk draagt.
De moslima voelde het dragen van een niqaab als een enorme bevrijding. Zij kreeg hierdoor eer en waardigheid. Dit alles moest volgens de Koran. Ze heeft de (jullie bekende) passage opgelezen, waar in staat, dat de man hun vrouwen en dochters zich moeten laten bedekken met overkleden. Dit ter meerdere glorie van de vrouw, als teken van gelovige en om niet lastig gevallen te worden.
Overigens vertelde ze, dat ze sinds het dragen van de niqaab voortdurend wordt lastig gevallen.
Haar laatste woorden waren: Ik voel me bevrijd sinds het dragen van de niqaab.
Ze werd in een winkel overigens vreemd aangekeken. Ik kan me dat wel voorstellen, je staat als winkelpersoneel tenslotte te praten tegen een ontmenselijkt stuk stof.
Misschien weet Petals dit:
Ik las, dat vrouwen een man geen hand mogen geven, omdat dat beschouwd wordt als een seksuele handeling, dus overspel.
Betekent dat, dat als vrouwen elkaar een hand geven dat een lesbische seksuele handeling is en zo ook bij mannen? Is homoseksualiteit dan toch toegestaan in de Islam?