Osama Bin Laden is dood.
Moderator: Moderators
Re: Osama Bin Laden is dood.
@ Vegan-revolution,
Moet ik hier nu echt voorbeelden gaan noemen? Wat u wilt hoor. Volgens mij heeft de huidige president van de VS ook een moslim achtergrond, De huidige burgermeester van mijn woonplaats Rotterdam is volgens mij ook wel een aardig voorbeeld en wat dacht u van Najib Amhali? En dan heb ik het nog maar niet over al die groente/fruit en slagerijen bij me hier op de hoek in de Zwartjanstraat waar al die Nederlanders zo graag hun goedkope boodschapjes doen en hun tanden maar wat graag zetten in een broodje Kebab. En laten ik toch vooral niet al die mensen in Tunesie, Egypte,Jemen, Libie en Syrie vergeten, die gestreden hebben of nog strijden voor hervormingen in hun land, deze mensen hebben toch laten zien dat ze niets ophebben met Al qaida?
Moet ik hier nu echt voorbeelden gaan noemen? Wat u wilt hoor. Volgens mij heeft de huidige president van de VS ook een moslim achtergrond, De huidige burgermeester van mijn woonplaats Rotterdam is volgens mij ook wel een aardig voorbeeld en wat dacht u van Najib Amhali? En dan heb ik het nog maar niet over al die groente/fruit en slagerijen bij me hier op de hoek in de Zwartjanstraat waar al die Nederlanders zo graag hun goedkope boodschapjes doen en hun tanden maar wat graag zetten in een broodje Kebab. En laten ik toch vooral niet al die mensen in Tunesie, Egypte,Jemen, Libie en Syrie vergeten, die gestreden hebben of nog strijden voor hervormingen in hun land, deze mensen hebben toch laten zien dat ze niets ophebben met Al qaida?
Het beste bewijs is dat allerlei Al Quaida groepen en de Taliban wraak gezworen hebben.Tsjok45 schreef:De "bewijzen" ?
Wat wil je nog meer voor bewijs?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Tsja , mijn berichtje was nogal flauw en in dat gedeelte vooral bedoelt als een melig-humoristisch persiflage van mogelijke complotdenkerijen - Het kwam niet zo duidelijk over ? ....Het beste bewijs is dat allerlei Al Quaida groepen en de Taliban wraak gezworen hebben.
Wat wil je nog meer voor bewijs?
Maar
persoonlijk geloof ik natuurlijk ook niet dat Elvis Presly of JFK of Osama of zelfs Jebus nog leeft
Het voorval lijkt me echter wel interesssant genoeg om volgen en misschien ook wel om eens te kunnen meemaken hoe mythes onstaan in de huidige tijd
Groet
Waren dit niet die landen waar de mensen feestend de straat opgingen toen er zich twee vliegtuigen in de twin towers boorden?nihat schreef:@ Vegan-revolution,
En laten ik toch vooral niet al die mensen in Tunesie, Egypte,Jemen, Libie en Syrie vergeten, die gestreden hebben of nog strijden voor hervormingen in hun land, deze mensen hebben toch laten zien dat ze niets ophebben met Al qaida?
"De" mensen?ruuddo schreef:Waren dit niet die landen waar de mensen feestend de straat opgingen toen er zich twee vliegtuigen in de twin towers boorden?nihat schreef:@ Vegan-revolution,
En laten ik toch vooral niet al die mensen in Tunesie, Egypte,Jemen, Libie en Syrie vergeten, die gestreden hebben of nog strijden voor hervormingen in hun land, deze mensen hebben toch laten zien dat ze niets ophebben met Al qaida?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
appelfflap
- Banned
ik ben eerlijk gezegd ook niet gelukkig met zijn dood of met de doldwaze stelling dat gerechtigheid zou geschied zijn.Vilaine schreef:Er schijnen toch ook moslims te zijn, die niet zo gelukkig met zijn dood zijn.
de enige die kan en mag oordelen over osama's schuld is een rechter. Je kunt onmogelijk westerse waarden zoals rechtsstaat, rechtvaardigheid, scheiding der machten in de arabische wereld uitdragen en tegelijk te pas en te onpas moordeskaders erop uit sturen om in middeleeuwse stijl oog-om-oog te hanteren.
Ruuddo
gisteren de beelden uit New york gezien?
echt veel verschil is er niet hé. massa's westerlingen vieren feest omdat osama dood is zoals 10j geleden massa's moslims feest vierden na 9/11
het ene veroordelen (moslimfeestje) en het andere goedkeuren (new york) is meten met 2 maten en gewichten
-
siger
Nee, dat is een absurde gelijkstelling, onbeschaafd in de letterlijke zin van het woord.appelfflap schreef:het ene veroordelen (moslimfeestje) en het andere goedkeuren (new york) is meten met 2 maten en gewichten
-
appelfflap
- Banned
zoals ik al zei, de enigie die over schul/onschuld mag oordelen is een rechter en zeker geen staatshoofd.siger schreef:Nee, dat is een absurde gelijkstelling, onbeschaafd in de letterlijke zin van het woord.appelfflap schreef:het ene veroordelen (moslimfeestje) en het andere goedkeuren (new york) is meten met 2 maten en gewichten
het is een democratische geciviliseerde rechtsstaat onwaardig om de scheiding der machten te negeren en in het wilde weg te gaan moorden.
en ik zie niet in waarom mijn stelling onbeschaafd zou zijn
Osama is een terrorist in onze ogen en in islamitische ogen zijn bush, blair en obama evengrote terroristen.
het is allemaal een kwestie van standpunt en aan welke kant je staat.
wil jij echt een fles champagne opentrekken omdat osama dood is dan is het hypocriet om de moslim te veroordelen als die een fles op 9/11 opentrekt.
Dat moordeskader heeft blijkbaar ook x aantal onschuldigen afgeknald terwijl ze genoeg technieken in huis hebben en voldoende getraind zouden moeten zijn om geen bloedbad aan te richten.
in opdracht van Obama werden dus ook onschuldigen afgemaakt en ik trek mij wienig aan van allerlei politieke termen en flauwe excuses als "menselijk schild".
niet meer dan een license to kill uitleg
-
siger
Appelflap,appelfflap schreef:zoals ik al zei, de enigie die over schul/onschuld mag oordelen is een rechter en zeker geen staatshoofd.siger schreef:Nee, dat is een absurde gelijkstelling, onbeschaafd in de letterlijke zin van het woord.appelfflap schreef:het ene veroordelen (moslimfeestje) en het andere goedkeuren (new york) is meten met 2 maten en gewichten
het is een democratische geciviliseerde rechtsstaat onwaardig om de scheiding der machten te negeren en in het wilde weg te gaan moorden.
In elke geciviliseerde rechtsstaat doen zich gevallen voor waarbij gewapenderhand wordt binnengevallen in een schuilplaats van misdadigers. Binnen een land gebeurt dit met instemming/in opdracht van de rechterlijke macht. Internationaal hebben we zo (helaas nog) geen procedures, voor zover ik weet. Er bestaan wel internationale aanhoudigsbevelen, en ik veronderstel dat gebruik van geweld bij een aanhouding altijd mogelijk blijft.
Ik kan me echter geen rechtsstaat voorstellen die deze inval ongerechtvaardigd zou vinden. Obama stond bekend als een misdadiger en werd als zodanig gezocht door Interpol, dat 188 landen vertegenwoordigt, waaronder heel wat islamietische, en de US feliciteerde met de aktie.:
- Categories of Offences: CRIMES AGAINST LIFE AND HEALTH, CRIMES INVOLVING THE USE OF WEAPONS/EXPLOSIVES, TERRORISM, TERRORISM CONSPIRACY
Arrest Warrant Issued by: MADRID (COURT NR 5) / Spain, SOUTHERN DISTRICT OF NEW YORK, NEW YORK / United States, TRIPOLI / Libya
Het is net dat relativisme dat zo schadelijk is. Ik ben een grote tegenstander van Bush, en ik vind het inderdaad een schande dat Bush, Cheney en Rumsfeld niet gezocht, gearresteerd en veroordeeld zijn voor hun misdaden. Maar dat verandert niets aan Bin Laden.appelfflap schreef:Osama is een terrorist in onze ogen en in islamitische ogen zijn bush, blair en obama evengrote terroristen.
het is allemaal een kwestie van standpunt en aan welke kant je staat.
Ik trek geen champagne open op om het even wiens dood. Maar ik heb wel meer begrip voor mensen die de dood van één misdadiger vieren dan voor mensen die de dood van duizenden onschuldigen vieren.appelflap schreef:wil jij echt een fles champagne opentrekken omdat osama dood is dan is het hypocriet om de moslim te veroordelen als die een fles op 9/11 opentrekt.
Het is wel hypocriet dat Osama nu plots weer een moslim is, terwijl hij volgens alle gelovigen tot vandaag geen echte moslim was, met theologische bewijsvoering.
- vegan-revolution
- Superposter
Voor zover mij bekend is, is dat inderdaad zo (hij was geloof ik nog wel erg jong), maar hij beweert nu christen te zijn, dus als hij moslim was, dan is hij nu ex-moslim.nihat schreef:Volgens mij heeft de huidige president van de VS ook een moslim achtergrond,
Ahmed Aboutaleb komt op mij vaak hautain over.nihat schreef:De huidige burgermeester van mijn woonplaats Rotterdam is volgens mij ook wel een aardig voorbeeld
Ik vind zijn humor vaak flauw en goedkoop.nihat schreef:en wat dacht u van Najib Amhali?
Dat is typisch Nederlands. Als Nederlanders ergens iets goedkoop kunnen krijgen, dan zijn zij bij wijze van spreken zelfs bereid om bij de duivel boodschappen te doen.nihat schreef:En dan heb ik het nog maar niet over al die groente/fruit en slagerijen bij me hier op de hoek in de Zwartjanstraat waar al die Nederlanders zo graag hun goedkope boodschapjes doen en hun tanden maar wat graag zetten in een broodje Kebab.
Ik weet het niet. Dat zal van persoon tot persoon verschillen.nihat schreef:En laten ik toch vooral niet al die mensen in Tunesie, Egypte,Jemen, Libie en Syrie vergeten, die gestreden hebben of nog strijden voor hervormingen in hun land, deze mensen hebben toch laten zien dat ze niets ophebben met Al qaida?
Maar hoe dan ook, ik geloof ècht wel dat er moslims zijn die een goede mentaliteit hebben. De vraag is dan alleen of dat dankzij de islam is of ondanks de islam.
Van Ahmed Marcouch heb ik op dit moment de indruk dat hij een goede mentaliteit heeft. Hij zou een goed voorbeeld kunnen zijn.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Bin Laden had toch redelijk brede steun in sommige moslimlanden. Theologisch gezien is het de vraag in hoeverre hij fout zit. De wijze van terrorisme is omstreden (bijvoorbeeld het plegen van zelfmoord ; het feit dat ook moslims omkomen), maar buiten dat was hij gewoon bezig met de jihad. Zelfs als zijn wijze van jihad niet correct was, is het nog maar de vraag of hij volgens andere gelovigen geen echte moslim was (takfir). Eerder wordt beweerd dat een moslim zoiets niet doet, en dus Osama Bin laden niet echt bestond / een CIA agent was / [vul zelf het complot in].Het is wel hypocriet dat Osama nu plots weer een moslim is, terwijl hij volgens alle gelovigen tot vandaag geen echte moslim was, met theologische bewijsvoering.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- Blackadder
- Ervaren pen
Ik lees deze dagen weer eens mee op ontdek islam en dergelijke sites.
Men zit daar in een spagaat. Aan de ene kant voelt men zich verplicht om anti amerika taal uit te slaan, massaal te belijden dat ze er helemaal niks van geloven, dat osama dood is. (of hij was al 10 jaar dood, of hij was een cia agent, of etc vul de complot idioterieën maar in)
Aan de andere kant moet er ook verkondigd worden dat de echte islaam liefde is en dus dat terroristen geen echte moslims zijn. (dit kan weer mooi gecombineerd worden met het idee dat alles (9/11)door amerika in scene is gezet om de arme moslims in een kwaad daglicht te plaatsten)
Ik wordt er depressief van. ik weet wel dat ontdek islam voornamelijk bevolkt wordt door jongeren zonder veel kennis of opleiding, maar toch.....
Men zit daar in een spagaat. Aan de ene kant voelt men zich verplicht om anti amerika taal uit te slaan, massaal te belijden dat ze er helemaal niks van geloven, dat osama dood is. (of hij was al 10 jaar dood, of hij was een cia agent, of etc vul de complot idioterieën maar in)
Aan de andere kant moet er ook verkondigd worden dat de echte islaam liefde is en dus dat terroristen geen echte moslims zijn. (dit kan weer mooi gecombineerd worden met het idee dat alles (9/11)door amerika in scene is gezet om de arme moslims in een kwaad daglicht te plaatsten)
Ik wordt er depressief van. ik weet wel dat ontdek islam voornamelijk bevolkt wordt door jongeren zonder veel kennis of opleiding, maar toch.....
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
- roosbrandstof
- Contacteer:
Gister was ook wel een aardige documentaire op VPRO, de lente van de Arabische wereld. Hierbij kwam ook de voormalige lijfwacht van Osama aan het woord. Hij veronderstelde dat Al Qaieda uiteen zou vallen, als Osama daadwerkelijk dood is.. Aangezien zijn opvolger niet door iedereen wordt geaccepteerd. Ook wordt de vraag gesteld of Osama niet eigelijk al 'figuurlijk' dood was, nu er zoveel opstanden in arabische landen plaatsvinden waarbij de jongeren een totaal andere opvatting uitdragen.
Nog een 'feitje' trouwens, op NOS site staat dat de vraag ' wie is osama bin laden?' de op vier na meest gestelde vraag was op internet de laatste paar dagen...
Nog een 'feitje' trouwens, op NOS site staat dat de vraag ' wie is osama bin laden?' de op vier na meest gestelde vraag was op internet de laatste paar dagen...
-
appelfflap
- Banned
yep, en dit gebeurt met niet-dodelijk geweld en op bevel van een rechter.siger schreef: Appelflap,
In elke geciviliseerde rechtsstaat doen zich gevallen voor waarbij gewapenderhand wordt binnengevallen in een schuilplaats van misdadigers.
strafhof in den Haag schiet me spontaan te binnensiger schreef: Binnen een land gebeurt dit met instemming/in opdracht van de rechterlijke macht. Internationaal hebben we zo (helaas nog) geen procedures,
je ziet toch dat er een verschil is tussen iemand zoeken en hem, plus nog een x aantal onschuldigen, standrechterlijk zonder enige vorm van proces executeren.siger schreef: Ik kan me echter geen rechtsstaat voorstellen die deze inval ongerechtvaardigd zou vinden. Obama stond bekend als een misdadiger en werd als zodanig gezocht door Interpol,
siger schreef: Het is net dat relativisme dat zo schadelijk is. Ik ben een grote tegenstander van Bush, en ik vind het inderdaad een schande dat Bush, Cheney en Rumsfeld niet gezocht, gearresteerd en veroordeeld zijn voor hun misdaden. Maar dat verandert niets aan Bin Laden.
maar het is wel relevant
termen als zelfverdediging, gerechtigheid, menselijk schild etc zijn zodanig verkracht en politiek misbruikt dat ze gewoon synoniem staan voor "license to kill".
wij zijn rechtsstaten en de EU is een enorme verdediger van mensenrechten. Hoe je het ook draait of keert maar osama is en blijft een mens en die mens heeft recht op een proces.
het is verwerpelijk dat die troepen zonder enig probleem iedereen in dat gebouw als honden afgemaakt hebben. zijn die vrouwen en dat personeel dan automatisch allemaal schuldig?
beschikken de elite-eenheden vh amerikaanse leger niet over de uitrusting noch over de kennis en vaardigheden om Osama gewoon op te pakken zonder een bloedbad aan te richten?
siger schreef: Ik trek geen champagne open op om het even wiens dood. Maar ik heb wel meer begrip voor mensen die de dood van één misdadiger vieren dan voor mensen die de dood van duizenden onschuldigen vieren.
ik ben tegen de doodstraf, ik ben tegen oog-om-oog, ik ben tegen de wet vd sterkste, ik ben voor rechtsspraak, mensenrechten, recht op een proces. Normaal gezien ben jij bekend met Kant en ik volg hem in deze
en ja, de moslims verwijten dat ze feestvierden met 9/11 en nu hetzelfde doen is hypocriet. de term terrorist is zuiver politiek en een term om te ontmenselijken.
geef me een definitie en meer dan de helft vd westerse staten voldoet aan die definitie