“Sta op en wandel”: Sathya Sai Baba

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

“Sta op en wandel”: Sathya Sai Baba

Bericht door PietV. »

Indiase goeroe ernstig ziek (bron:telegraaf)

HYDERABAD - Een van de bekendste Indiase spirituele leiders die naar verluidt doden tot leven kan wekken, is in kritieke toestand opgenomen in een ziekenhuis in het zuiden van India. De 85-jarige Satya Sai Baba ligt aan de beademing en krijgt dialyse. Dat meldden artsen dinsdag.

Afbeelding

Sai Baba heeft miljoenen volgelingen in meer dan honderd landen, onder wie regeringsleiders, zakenlui en bekende sporters. Ook in Nederland heeft de hindoeleider aanhangers. Sai Baba is bekend om zijn oranje kleding, wilde haardos en de wonderen die hij volgens zijn volgelingen verricht.
Duizenden aanhangers hebben zich inmiddels verzameld in Puttaparthi, waar Sai Baba in het ziekenhuis ligt. De politie is ingezet om te voorkomen dat te veel mensen samenscholen bij het hospitaal.

Zijn aanhangers vertellen dat hij over water loopt. Ernstig zieken geneest, invaliden weer laat lopen en mensen uit de dood opwekt. Honderden getuigenissen zijn er. Bladzijden vol aan informatie. Het lijkt op het bekende patroon rond de verhalen over Jezus. Echter deze getuigen leven en zijn dus ogenschijnlijk betrouwbaar. Dus als deze man dood gaat zit de wereld wederom opgescheept met een cult-held. Zijn er nog skeptici.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
GayaH
Bevlogen

Re: “Sta op en wandel”: Sathya Sai Baba

Bericht door GayaH »

PietV. schreef:<< >>
Zijn er nog skeptici.
Jazeker, en toevallig is het ook een PietV, net als jij:

Piet Vroon, Bron: Skepter 6(1), maart 1993:
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Bij Geen Stijl doen ze niet zo sceptisch intellectueel en weten ze de essentie in een paar worden te vangen:
Een en ander was reeds bekend rond de eeuwisseling maar Sai Baba Piemelstreler-sekteleden zijn zo ver van het padje dat ze dergelijk misbruik doodleuk afdoen als "zuiver en alleen uit barmhartigheid". Ja, Sai wil namelijk alleen kleine jongetjes Baba'en, bij voorkeur blanke jongetjes met blauwe ogen, en ze van hun seksuele gefrustreerdheid afhelpen. "Daarvoor doorbreekt Sai Baba hun obsessie door hun chakra tussen anus en penis te openen, zodat de kundalini-energie weer kan doorstromen."
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... terfe.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Nu maar hopen dat de aanhangers dit gaan lezen. Hij heeft wereldwijd miljoenen volgelingen. Een nieuwe wereldreligie. Want wat gebeurd er na zijn dood. Trouwens ik vind de Geen Stijl bijdrage het beste. Maar kan iemand mij uitleggen wat kundalini-energie is. Misschien heb ik niet goed opgelet tijdens natuurkunde.
Zijn meest ondoorgrondelijke praktijken vinden plaats in een kamertje achter de interviewruimte. Knappe knapen en jonge mannen maken de meeste kans om na afloop van een groepsinterview uitgenodigd te worden voor een tête-à-tête in deze achterkamer. Het schijnt niet ongebruikelijk te zijn dat Baba tijdens zo'n privé-consult hun broek naar beneden trekt om gematerialiseerde olie op hun penis, balzak of buik te wrijven. Hij vindt het niet nodig een verklaring te geven voor deze overrompelende acties.
Uit de aangehaalde bronnen van Gayah.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

PietV. schreef: Maar kan iemand mij uitleggen wat kundalini-energie is. Misschien heb ik niet goed opgelet tijdens natuurkunde.
Dat verbaast me niet. Je moet eerst je brevet hyperzweven halen voor je dit begrijpt. :wink:
http://www.xs4all.nl/~robvd/kundalini/

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

kiks schreef: Dat verbaast me niet. Je moet eerst je brevet hyperzweven halen voor je dit begrijpt. :wink:
De kosmische opstijgende kracht wordt in het Hindoeïsme ook wel Shakti genoemd of de Godin, die zich op onze kruin verenigt met de God Shiva, die staat voor de kracht van het bewustzijn die zich van boven naar beneden beweegt.
Ik heb je link doorgelezen en gelukkig ben ik nu een stuk verder gekomen. Ik ga nu verder voor hyperzweven deel 2. Loskomen van de aarde.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

PietV. schreef:Ik heb je link doorgelezen en gelukkig ben ik nu een stuk verder gekomen. Ik ga nu verder voor hyperzweven deel 2. Loskomen van de aarde.
Kijk je wel een beetje uit. Met je voeten van de grond ben je redelijk stuurloos en met je hoofd in de wolken wordt je zicht ook aanmerkelijk beperkt. Het meest pijnlijk is trouwens het landen.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Want wat gebeurd er na zijn dood.
Volgens eigen zeggen kan hij doden weer tot leven wekken, dus we zullen zien of het ook lukt bij hem zelf :wink:
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

lanier schreef:
Volgens eigen zeggen kan hij doden weer tot leven wekken, dus we zullen zien of het ook lukt bij hem zelf :wink:
Hij heeft ooit een voorspelling gedaan over de leeftijd waar op hij dood ging. Was ergens in de 90 jaar. Selffulfilling prophecy door Sai Baba. Als dat niet lukt, dan zie ik een terugkeer niet snel gebeuren. In essentie zal hij een dubbel probleem hebben. Stel dat hij na bijvoorbeeld drie dagen denkt en nu is het zover. Blijken zijn aanhangers hem ondertussen gecremeerd te hebben.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

PietV. schreef:Hij heeft wereldwijd miljoenen volgelingen.
Dat wordt steeds beweerd, maar waarop is dat gebaseerd?

Op wikipedia lees ik nog het volgende:
Sinds 2000 is het aantal volgelingen in het westen, met name in Nederland en Scandinavië, proportioneel afgenomen als gevolg van negatieve publiciteit over zijn persoon.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

PietV schreef:Hij heeft wereldwijd miljoenen volgelingen.
The Prophet schreef: Dat wordt steeds beweerd, maar waarop is dat gebaseerd?
De krant :wink: Maar ik ga het vanavond natrekken.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Over Sai Baba herinner ik mij vooral het volgende. Toen ik studeerde had ik in het huis waarin ik een kamer huurde een buurmeisje met zweeftrekjes. Toen ik haar eens vertelde absoluut niet in wonderen te geloven kwam zei met Sai Baba op de proppen omdat deze toch heus kan materialiseren. Horloges gekleurde klei en meer van zulke onontbeerlijke levensbehoeften. Toch ging het hier om een intelligente buurvrouw die het nog tot doctoranda schopte terwijl ik nog een jaartje aan de studie knoopte. Het laatste mogelijk vanwege te veel bezoek aan de lokale tappende middenstand om samen met gelijkgestemden de wereldproblematiek op te lossen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

The Prophet schreef:
PietV. schreef:Hij heeft wereldwijd miljoenen volgelingen.
Dat wordt steeds beweerd, maar waarop is dat gebaseerd?

Op wikipedia lees ik nog het volgende:
Sinds 2000 is het aantal volgelingen in het westen, met name in Nederland en Scandinavië, proportioneel afgenomen als gevolg van negatieve publiciteit over zijn persoon.
Ik ben even gaan zoeken en kom tot een voorlopige inschatting.

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=20263 miljoenen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sathya_Sai_Baba miljoenen
http://www.kwakzalverij.nl/993/Encyclop ... _Baba_1926_
Enkele tienduizenden (gelukkig; even wat anders)

http://www.betje.nl/itinerari_aggiuntiv ... acrozona=1

Tienduizend bezoekers per dag. Rondreizen in Indië. De woonplaats van Sai wordt bezocht. Ik veronderstel dat het niet steeds dezelfde mensen zijn.

Alle kranten schrijven over miljoenen. Tenminste de 30 die ik online heb bekeken.
Ik hoop dat je hier tevreden mee bent.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Ik kreeg een pbtje met interessante informatie. Deze wil ik jullie niet onthouden. Bedankt stemmenvorser!

stemmenvorser schreef:Lees jullie Sai Baba discussie mee. Volgens zijn eigen zeggen zou
hij op 95 jarige leeftijd sterven.
Bronnen :
http://www.saibaba.ws/avatar/mohammedsprophecy.htm

http://213.10.134.161/ex-baba/artikelen ... mming.html
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Plaats reactie