van het roken af

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Re: van het roken af

Bericht door Tsjok45 »

De Psychologische verslaafdheid eerst doorbreken vooraleer je begint de zaak serieux aan te pakken
En dat is zeer moeilijk want je moet zelfs het sociale gezelschap ( en drinken ) vermijden dat de roker automatisch naar de sigaret doet grijpen ....

Eens wanneer het "klik "zegt in het kopje zit je goed ....

Ikzelf heb misschien wel 30 keer geprobeerd te stoppen met alles wat dat inhield aan het zoeken naar rare uitvluchten en drogredenen om er toch maar eentje op te steken ;van " velen hebben er toch geen nadeel van " tot en met " ik ben niet meer genietbaar voor mijn omgeving , zonder die sigaret ( dat je ook met die sigaret niet meer overal genietbaar bent ,doe je dan af met iets als ; " ach die lui weten niet wat ze missen " ) " en /of subjectieve inschattingen als " mijn "pintje smaakt niet zo goed meer " en zelfs " om mezelf te belonen dat ik het al zo lang heb uitgehouden zonder, steek ik er nu eentje op ...."

Echt stoppen kon ik pas toen het ernstig werd ; ofwel kompleet en bruusk stoppen ofwel binnen de zes maanden op het kerkhof gaan liggen ... en toen ging het plotst wél ....
En vooral ook dank zij mijn echtgenote die ook op dat moment uit solidariteit ook onmiddelijk stopte met die gewoonte

Ondertussen rook ik al meer dan zestien jaar niet meer .... wat niet wil zeggen dat ik nu als oudere , niet krijg af te rekenen met de gevolgen van mijn vroegere langdurige rook gewoontes en andere littekens en diverse gevolgen van multiple verslavingen
(waaronder bijvoorbeeld het meer "aangename" ,maar voortdurend tegen je zin , baby sitter moeten spelen , althans volgens de goegemeente ... :D wat we tot nu toe bespaard is gebleven )

Er zijn ook zeer veel positieve bijwerkingen ; ik snoep me nu te pletter en ik wordt ook al moddervet .... Nogal in schril contrast met de model-look van mijn beide graatmagere dochters , die zich gelukkig niets aantrekken van de "talk " en nu graag in het gezelschap van hun vader worden gezien ... Vroeger was dat niet zo , ze vonden het al meer dan genoeg , te moeten wonen met constant tranende ogen in een met rook gevuld huis ... laat staan dat ze ook nog eens zouden optrekken met die asbak

Dat ik dat nu nog allemaal mag meemaken ( en allemaal op freethinkers kan neerplempen ) is een gevolg van het stoppen met roken zestien jaar geleden natuurlijk .... Maar ja 't komt ook nooit goed omdat je ouder wordt , hé .... :D

Misschien krijg je niet meer zo gauw een hartinfarkt of zoiets ,of stik je niet zogauw van de COPD ... maar kun je rustig dement worden of een hersenbloeding gaan krijgen ; met of zonder rook
Maak je maar niet druk .... maar kies wat je zelf wel wilt , zonder je te laten beinvloeden door het soort fatalisme dat terecht of onterecht stelt dat het altijd kan mislukken door een toevallig iets buiten je plannetje ... en brei er zelf ook een eindje aan als je het nog kan

Andere en betere ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Daniel
Geregelde verschijning

Bericht door Daniel »

Het boek van Allen Carr is erg goed om inzicht te krijgen in hoe de verslaving werkt. Het helpt je uit de cirkelredenering te komen. Verder moet je maar denken aan wat je als roker bent: een zichzelf en zijn omgeving vergiftigende, uit zijn bek en al zijn poriën meurende, hoestende, slecht uitziende loser die bij weer en ontij op tochtige hoekjes met medestumperds tegen beter weten in een gevoel van saamhorigheid probeert te kweken.

Een ex-roker, vanzelfsprekend, de ergsten...
Als het leven geen zin heeft, dan máákt het maar zin!
Gertjan van Leeuwen
Jinny

Bericht door Jinny »

Mijn grootste probleem is dat ik niet overal mijn sigaartjes mag opsteken.
Beginnen de uitvoerders te zeuren. :D
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jim schreef:Mijn grootste probleem is dat ik niet overal mijn sigaartjes mag opsteken.
Beginnen de uitvoerders te zeuren. :D

op-pruimen dan maar :idea:

Hoewel??
Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jinny

Bericht door Jinny »

Hoe kom jij aan een foto van mijn uitvoerder? :lol: :D
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Al weer beter, BAC?
Hoe is het met de zin in roken?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Fenomeen schreef:Al weer beter, BAC?
helaas heb al 3x een terugval gehad....werdt zeer nerveus door financiele problemen...kan mezelf wel schoppen...
maar elke dag probeer ik weer opnieuw,heb al 3 zakken met JellyBeans weg gevreten :(
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het werd al eerder genoemd; is Champix iets voor je?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

BadAssChick schreef:
Fenomeen schreef:Al weer beter, BAC?
helaas heb al 3x een terugval gehad....werdt zeer nerveus door financiele problemen...kan mezelf wel schoppen...
maar elke dag probeer ik weer opnieuw,heb al 3 zakken met JellyBeans weg gevreten :(

Dus nou kom je kilo's aan, en je rookt nog steeds ?
Geen zorgen, jij bent niet de enige die het niet kan laten...
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik kan het wel laten.
Inmiddels al 30 jaar rookverslavingsvrije jaren achter de rug.
Een zekerheid is dat de kwaliteit van leven door deze beslissing en een korte strijd waarbij ongelooflijk veel wilskracht is ingezet heel veel beter is geworden.
En daarbij, ik heb in mijn leven al heel wat longkankerslachtoffers meegemaakt die begin 40 het leven hebben gelaten. Ik had er ook 1 van kunnen zijn.
Dus BAC, als het mij lukt, kan het jou ook lukken.
Het is net zoals de anderen zeggen, de trek moet je gewoon negeren, de gedachte dat deze steeds minder wordt, kan daarbij helpen.
Deze tips kan ik je nog geven.
Minderen en dan geleidelijk naar nul werkt meestal niet. Van de ene dag op de andere stoppen geeft meer kans op resultaat.
En wijs geworden van eerdere pogingen, met alcohol in je lijf verdwijnt er erg veel wilskracht, beter is om de eerste tijd ook niet meer te drinken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Cluny schreef: En wijs geworden van eerdere pogingen, met alcohol in je lijf verdwijnt er erg veel wilskracht, beter is om de eerste tijd ook niet meer te drinken.
sh**

Word ik dubbel gestraft :D
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

doctorwho schreef:Hoewel??
Afbeelding
Is dat photoshop, of wat heeft die vent?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

sh**
Word ik dubbel gestraft
Ja ,en als het meezit ben je in de korste keren van beiden af :mrgreen:
en dan zetten ze je daarna vlug op dieet .... als beloning ( want straffen alleen , levert uiteindelijk niets op :angel12: ) .

Multi-verslavingen = multi afkicken .... = zoeken naar multi-substituten
Het blijft aanmodderen en uiteindelijk "de pijp aan maarten geven "
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Jagang schreef:Is dat photoshop, of wat heeft die vent?
Is een bekende in anti-tabak lobby. Heeft door pruimtabak, kanker in zijn mond gekregen, waardoor zijn onderkaak verwijderd moest worden.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Tsjok45 schreef:
Ja ,en als het meezit ben je in de korste keren van beiden af :mrgreen:
en dan zetten ze je daarna vlug op dieet .... als beloning ( want straffen alleen , levert uiteindelijk niets op :angel12: ) .

Multi-verslavingen = multi afkicken .... = zoeken naar multi-substituten
Het blijft aanmodderen en uiteindelijk "de pijp aan maarten geven "
Wat heeft het dus voor een zin die zelfkastijding?
Dood gaan we allemaal.
Misschien toch beter om van het (kortere?) leven te genieten zonder al die opgelegde beperkingen?
Plaats reactie