Waar diende die opmerking dan wél voor?sarnian schreef:Wat is daar nou weer beledigend aan?sarnian schreef:Van harte ! Nog een jaartje en hij kan zijn bar mitswa vieren ! Tot volgende week.
Tweede kamer praat over Libie
Moderator: Moderators
-
siger
Re: Tweede kamer praat over Libie
- LordDragon
- Bevlogen
ah zie eens hoe wijsgerig ik ben, ik weet zelfs dat je op je dertiende in de joodse traditie een jongen de bar mitwa doet vieren, hij wordt dan "man". Ikke slim, mo der zijn dernog die "slim" zijn
aan de andere kant en dat wil ik toch toevoegen dat sarnian wel niet die zoon van BAC beledigt heeft.
En wat ik vooral wil benadrukken beste medekijkers is dat we lichtjaren ver van het topic onderwerp Libië verzijld zijn geraakt. How, warp speed, back on topic, komaan sletten en sletinnen
.
(de jeugd van tegenwoordig)
MVG, LD.
aan de andere kant en dat wil ik toch toevoegen dat sarnian wel niet die zoon van BAC beledigt heeft.
En wat ik vooral wil benadrukken beste medekijkers is dat we lichtjaren ver van het topic onderwerp Libië verzijld zijn geraakt. How, warp speed, back on topic, komaan sletten en sletinnen
(de jeugd van tegenwoordig)
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ach LD : ik heb helaas nooit mijn eigen bar mitzva kunnen vieren omdat mijn grootmoeder in haar wijsheid begin jaren 30 de ellende uit het oosten over de grens voorzag, en het gezin op tijd tot christen transformeerde, waardoor ons gezin jaren later de oorlog kon overleven.LordDragon schreef:ah zie eens hoe wijsgerig ik ben, ik weet zelfs dat je op je dertiende in de joodse traditie een jongen de bar mitwa doet vieren, hij wordt dan "man". Ikke slim, mo der zijn dernog die "slim" zijn![]()
Helemaal geen wijsgerigheid dus. Gewoon een vriendelijk bedoelde opmerking.
Maar weet jij veel ... Jij ramt daar wel over heen met zo'n "crap" opmerking.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
- LordDragon
- Bevlogen
niks te crap, gewoon een ludieke opmerking van mijnentwege, als je eens wat terugleest dan kan je ergens in mijn posts lezen dat ook ik joodse voorouders heb, en dat ik zelfs besneden ben. Nou ja moet ik daar nou allemaal steeds mee gaan dwepen? Ik stel zelfs nog beleefd voor om die andere discussie dan ook maar in een ander topic te voeren, niet zo moeilijk toch? Maar ook weer een shop tegen mn schenen krijg ik, mo goed. Het voornaamste waarom het mij hier gaat is dat dit topic over Libië gaat, dus he ho let's go, mo dan ivm Libië graag.
MVG, LD.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
OK dan. Past debat over de 3 gevangen genomen Nederlandse militairen in Libië hier ook bij ?LordDragon schreef:Het voornaamste waarom het mij hier gaat is dat dit topic over Libië gaat, dus he ho let's go, mo dan ivm Libië graag.![]()
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
- LordDragon
- Bevlogen
ja hoor die drie hollandse militairen die met een helikopter in sitre enkel landgenoten gingen redden en de info hadden dat het daar rustig was, goedgekeurd door de heer rutte. Zeer zeker. Ofwel is het een blunder ofwel illustreert het de onmogendheid om deftige informatie te verkrijgen omtrent het gebeuren in dat khadaffi woestijnland.
MVG, LD.
MVG, LD.
Lijkt mij eerder het gevolg van een Nederlandse legermacht die ook een "heroïsche" actie a la UK wilde uithalen, maar daarbij zo haastig was dat de daarvoor benodigde info onvoldoende was, en het verkeerd afliep..LordDragon schreef:... Ofwel is het een blunder ofwel illustreert het de onmogendheid om deftige informatie te verkrijgen omtrent het gebeuren in dat khadaffi woestijnland.
-
Jinny
Net als toendertijd de VS in Iran........
Heeft Carter zijn tweede termijn gekost.
Heeft Carter zijn tweede termijn gekost.
Weinig hulp aan de mensen die zich tegen een dictator verzetten.
Blijkbaar is iedereen mee eens dat Khadaffi een dictator is maar wat tegen doen is teveel gevraagd.
Democratie is prima zolang het ons niets kost.
Blijkbaar is iedereen mee eens dat Khadaffi een dictator is maar wat tegen doen is teveel gevraagd.
Ach weet je Chronos : in 1973 stond Nederland "achter Israel" en kregen wij daardoor te maken met autoloze zondagen. Nu heeft Khadaffi veel meer (belangrijke) touwtjes in handen.Chronos schreef:Weinig hulp aan de mensen die zich tegen een dictator verzetten.
Wat heb je liever, Chronos? Voorzichtig diplomatiek verkeer en stiekem hulp met evacuatie werkzaamheden, of een serie autoloze zondagen en 3 opgehangen Nederlandse soldaten ?
Waarvoor hebben wij eigenlijk wetten en regels?sarnian schreef:Ach weet je Chronos : in 1973 stond Nederland "achter Israel" en kregen wij daardoor te maken met autoloze zondagen. Nu heeft Khadaffi veel meer (belangrijke) touwtjes in handen.Chronos schreef:Weinig hulp aan de mensen die zich tegen een dictator verzetten.
Wat heb je liever, Chronos? Voorzichtig diplomatiek verkeer en stiekem hulp met evacuatie werkzaamheden, of een serie autoloze zondagen en 3 opgehangen Nederlandse soldaten ?
Liever 3 dode Nederlandse soldaten dan die duizenden Libiers in de steek laten en onze principes verraden/verkopen voor olie.
Vrijheid kost nu eenmaal (andermans) levens.
Tot nu toe willen die Libiërs helemaal geen westerse hulp. Hooguit een no fly zone, maar daar is Putin een dwarsligger.Chronos schreef:Waarvoor hebben wij eigenlijk wetten en regels?sarnian schreef:Ach weet je Chronos : in 1973 stond Nederland "achter Israel" en kregen wij daardoor te maken met autoloze zondagen. Nu heeft Khadaffi veel meer (belangrijke) touwtjes in handen.Chronos schreef:Weinig hulp aan de mensen die zich tegen een dictator verzetten.
Liever 3 dode Nederlandse soldaten dan die duizenden Libiers in de steek laten en onze principes verraden/verkopen voor olie.
Vrijheid kost nu eenmaal (andermans) levens.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jawel.Fishhook schreef: Tot nu toe willen die Libiërs helemaal geen westerse hulp. Hooguit een no fly zone, maar daar is Putin een dwarsligger.
Laat zij maar voor hun vrijheid vechten maar geeft ze wel de middelen daarvoor.
http://www.nu.nl/onrust-midden-oosten/2 ... ement.htmlDaarnaast is ''alle hulp welkom''. Het gaat daarbij zowel om voedsel en medicijnen als om communicatiemiddelen. Een no-flyzone en het leveren van wapens en andere militaire apparatuur kunnen ook bijdragen om de ''macht van Kaddafi om te doden'' te breken. Een ''rechtstreekse militaire interventie'' wil het Libische volk niet, aldus Jebril.
- BadAssChick
- Ervaren pen
met een no-fly zone kunnen er ook geen hulpmiddelen heen ...en als die hulpmiddelen er wel zouden kunnen komen,wie gaat dat dan betalen ??? <<ik wil het niet betalen
ik denk dat nu gewoon het belangerijkste is om die 3 nederlandse soldaten terug te krijgen naar huis
voorop gesteld wel dat zowiezo dreigen door onze overheid naar khadaffi niet zal werken,de oude man is erg tegendraads
ik denk dat het beste is om de ouders van die 3 jongens persoonlijk met khadaffi te laten praten...als vader tegen vader <ik neem aan dat ook khadaffi wel van z,n eigen <klein>kinderen houdt ,tis een bedoein,en die hebben sterke familie banden en verder de politiek erbuiten laten....maar dat is mijn persoonlijke mening
ik denk dat nu gewoon het belangerijkste is om die 3 nederlandse soldaten terug te krijgen naar huis
voorop gesteld wel dat zowiezo dreigen door onze overheid naar khadaffi niet zal werken,de oude man is erg tegendraads
ik denk dat het beste is om de ouders van die 3 jongens persoonlijk met khadaffi te laten praten...als vader tegen vader <ik neem aan dat ook khadaffi wel van z,n eigen <klein>kinderen houdt ,tis een bedoein,en die hebben sterke familie banden en verder de politiek erbuiten laten....maar dat is mijn persoonlijke mening
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In het type no-fly-zone dat voor Libie zou gaan gelden, zijn alleen Libische militaire vliegtuigen niet toe gestaan. Normaal handelsverkeer mag zich wel verplaatsen in de voor hen vastgestelde vlieg corridors.BadAssChick schreef:met een no-fly zone kunnen er ook geen hulpmiddelen heen ...en als die hulpmiddelen er wel zouden kunnen komen,wie gaat dat dan betalen ??? <<ik wil het niet betalen
Alhoewel de Libische vrijheid strijders het hierover niet met je eens zullen zijn, denk ik ook dat dat wel het NL doel moet zijn.BadAssChick schreef:ik denk dat nu gewoon het belangerijkste is om die 3 nederlandse soldaten terug te krijgen naar huis
Lijkt mij erg onverstandig dat te doen. Emoties zouden meer schade kunnen doen dan alle diplomaten kunnen goedmaken. Ik weet wel dat anno 2011 geduld een kort lontje heeft, maar Nederlanders moeten gewoon weer leren "dat geduld een schone zaak is" , zelfs in de era waarin snelle wens bevrediging op vrijwel onmiddellijke basis als vanzelfsprekend wordt ervaren.BadAssChick schreef:.... ik denk dat het beste is om de ouders van die 3 jongens persoonlijk met khadaffi te laten praten...als vader tegen vader