Mag ik vragen hoe dat zo kwam?Ongeloveloos schreef:Zelf heb ik vroeger veel dieren onverdoofd geslacht.
PvdA is voor ritueel slachten
Moderator: Moderators
-
siger
Re: PvdA is voor ritueel slachten
Ja hè.BadAssChick schreef: @mariakat wat een zeer schattige avatar heb je ,zooo cute
Die babytjes, toch.
Ze zijn lief zolang het kindjes zijn en voor eigen volk.
Maar zet er geen lammetje bij.
Keel (slagaders, strot en luchtpijp) doorsnijden of alleen de halsslagader?Ongeloveloos schreef:Zelf heb ik vroeger veel dieren onverdoofd geslacht, nimmer heb ik er 1 horen gillen of schreeuwen, laat staan dat er een was die tekenen van pijn vertoonden !
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
We hebben het hier niet over menselijke maatstaven. Je punt dat dieren niet lijden in de bio-industrie lijden is absurd. Misschien dat je daarom het werkw hoeven gebruikt. Feit is dat dit wel gebeurt, op gigantische schaal. Een simpele neutrale opsomming van wiki:Fishhook schreef:Biodieren hoeven helemaal niet te lijden, het zijn meer de mensen die menselijke maatstaven voor dieren willen die denken dat dieren lijden.Luck schreef:Dus je eet ook geen bio-industrie vlees?BadAssChick schreef:ik ben zowiezo tegen elke vorm van dierenleed ,dus ik zal nooit PVDA stemmen en daarnaast ik eet prinipieel al geen hallal-vlees
@mariakat wat een zeer schattige avatar heb je ,zooo cute
Meestal mensen die geen enkele notie van het verzorgen van vee hebben en anderen napraten.
Verminking - Bij varkens is staartcouperen een verminkende ingreep met een direct effect op het dierenwelzijn. Maar ondernemers in de gangbare varkenshouderij zien couperen nog steeds als de meest geëigende maatregel om staartbijten te voorkomen[8]. Om kannibalisme bij kippen te voorkomen worden snavels 'geknipt'. Mannelijke biggen en kalveren worden (onverdoofd) gecastreerd. Door de ruwe verzamelmethode van bio-industriekippen in Nederland lopen 29 miljoen kippen (8%) jaarlijks vleugelkneuzingen en breuken op. Voornamelijk door de snelle groei sterven 16 miljoen kuikens jaarlijks voortijdig[9]. Het aanbrengen van oormerken in beide oren van runderen valt ook onder verminking. Het ministerie van LNV heeft als doelstelling dat alle ingrepen bij dieren pas in 2023 verboden worden.
Ziektes - Dierziektes hebben een negatief effect op dierenwelzijn. Een veelvoorkomend voorbeeld in de rundveehouderij is ontsteking van het uierweefsel (mastitis). MRSA komt bij 40% van de varkens voor. Vanwege MKZ werden in 2001 260.000 gezonde dieren preventief gedood ('ruimen'). In Nederland zijn 88 BSE (gekkekoeienziekte) gevallen bij runderen vastgesteld (oorzaak: besmet diermeel).[10]. In 2006 was er een flinke uitbraak van blauwtong.
Transport - Miljoenen levende dieren worden door Europa getransporteerd non stop over duizenden kilometers om elders geslacht te worden vaak zonder goede verzorging (water).[11][12] Nederland exporteerde in 2005 120.000 levende runderen en ruim 400.000 schapen en geiten (PVE).
Brand - Kippen, kuikens, varkens, biggen, kalveren en koeien in de bio-industrie komen veelvuldig massaal om bij brand. Het gaat daarbij al gauw om honderden tot duizenden dieren per brandgeval die levend verbranden omdat de dieren in grote aantallen gehouden worden in één schuur. In 2009 verbrandden er 112.185 dieren waaronder 91.000 kippen, 7430 varkens, 400 koeien.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
-
Jinny
Even over dat oormerken, er is geen boer die dat heeft gewild.
Men had een prachtig systeem met tekeningen van runderen, maar de overheid zou en moest zo nodig het oormerken erdoor drukken.
Maatregel van de overheid dus, niet van de industrie.
Men had een prachtig systeem met tekeningen van runderen, maar de overheid zou en moest zo nodig het oormerken erdoor drukken.
Het doet er niet toe wie het zo nodig wil. Het gebeurt.Jim schreef:Even over dat oormerken, er is geen boer die dat heeft gewild.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
-
Jinny
Juist, onder druk van de overheid, niet van de industrie.
Maatregel afschaffen en het dierenleed is weer wat verminderd.
Maatregel afschaffen en het dierenleed is weer wat verminderd.
Inderdaad, ik ga niet over uitwassen. En een staart knippen is beter als constand in de staart gebeten worden.Luck schreef:[ Misschien dat je daarom het werkw hoeven gebruikt.
Enig ongemak voor slachtdieren neem ik voor lief. Als ze in de vrije natuur leven is het ook vreten of gevreten worden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Ongeloveloos
- Banned
Natuurlijk alleen de slagader, ben toch geen timmerman ?Mariakat schreef:Keel (slagaders, strot en luchtpijp) doorsnijden of alleen de halsslagader?Ongeloveloos schreef:Zelf heb ik vroeger veel dieren onverdoofd geslacht, nimmer heb ik er 1 horen gillen of schreeuwen, laat staan dat er een was die tekenen van pijn vertoonden !
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
- Ongeloveloos
- Banned
Kwam ?siger schreef:Mag ik vragen hoe dat zo kwam?Ongeloveloos schreef:Zelf heb ik vroeger veel dieren onverdoofd geslacht.
Dat was schering en inslag op de boerderie.
Treat religion like your penis.
-
siger
Dus we zitten met ervaringsdeskundigen in beide kampen. Misschien onder elkaar opklaren?