Wat is het beste geloof?

Het forum voor columns over specifieke onderwerpen.

Moderator: Moderators

siger

Re: Wat is het beste geloof?

Bericht door siger »

Akkoord. Ofwel is het Kwaad een deel van God, ofwel is het geen monotheisme.

Mijn mening is dat de drie grote monitheismes feitelijk dualismen zijn, geinspireerd door de Perzische Ahura Mazda en Ahriman, door immigranten meegebracht uit de "Babylonische ballingschap".
siger

Bericht door siger »

siger schreef:Akkoord. Om een echt moinotheisme te zijn moet een geloof het Kwaad als een eigenschap van God beschouwen.

Mijn mening is dat de drie grote monitheismes feitelijk dualismen zijn, geinspireerd door de Perzische Ahura Mazda en Ahriman, door immigranten meegebracht uit de "Babylonische ballingschap".
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

siger schreef:ZIjn jullie echt aan het bespreken wat het beste geloof is?
Ja, dat wou ik ook vragen, want die vraag is al lang beantwoord. Er is een keurig monotheïstisch geloof dat in alle aardse behoeften voorziet: het pastafarianisme. Kijk de 8 Ik heb liever niets er even op na en op de schaal van Bonjour springt dat er met vlag en wimpel bovenuit.

Die kronkel van predestinatie heb ik ook nooit precies begrepen. Misschien zit het zo: zij die gepredestineerd zijn om naar de hemel te gaan blinken op aarde uit door vroomheid. Dus weliswaar kun je geen plaatsje in de hemel krijgen door vroom te doen, maar als je niet vroom doet weet je zeker dat je niet naar de hemel gaat.
Dat verklaart in ieder geval waarom die fijnen zulke stukken chagrijnen zijn. Enkele tientallen jaren je stinkende best doen om van alle aardse pleziertjes af te zien en dan is de kans nog levensgroot dat je naar de hel gaat ....
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

PietV. schreef:
Rereformed schreef:
Kortom, de orthodox joodse godsdienst wint,
Hier ga ik toch iets vanaf halen. De Joden verwachten een messias, een goddelijk schepsel. Kun je dan nog spreken van zuiver monotheïsme. En op welk niveau speelt Satan een rol. Een machtig figuur die dus volgens de mythes vecht om de zielen met zijn tegenpool Jahwe. Functioneel totaal anders maar deze persoon speelt ook een veredelde goddelijke rol. Met een eigen werkplek, leger en programma. Mono betekent dat je gelooft in één persoon. Maar veel gelovigen geloven dus nog verder. Ontkomt het Jodendom hieraan.
De messias in het Jodendom is juist GEEN goddelijk schepsel! Dat is de christelijke interpretatie van de messias! Je moet echt afleren om het Jodendom door een gristelijke bril te bekijken. Lees het oude testament noch eens en liefst in een Joodse vertaling en dan zal je zien dat er een wereld van verschil is tussen het christendom en Jodendom. Het boek Openbaringen is echt van grisitelijke makelij en heeft NIETS met het Jodendom van doen.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

sterker nog ,de Joden accepteren het NT niet eens,en wat ik van een buurvrouw hoorde,Joden mogen het NT niet eens lezen,in Israel dan ...ik ben er nooit geweest dus of dat waar is...geen idee

maar t blijft altijd leuk om de Joden erop te wijzen dat de toenmalige Joodse schriftgeleerden en Farizeeers Jesus aan het kris hebben doen nagelen door toedoen van de romeinen....gaan ze helemaal uit hun dak... :lol: :evil3:
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie