Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lanier
Superposter

Re: Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum

Bericht door lanier »

Ik zou mijn laatste bericht schrijven, maar ik kan het toch niet laten om hier op jou te reageren Jim. Atheïsten scholen op dit forum samen. En joodse gelovigen scholen samen op de zaterdag in de synagoge, en niet op de zondag, zijn het daarom geen gelovigen? Protestantse christenen hebben geen priesters en hebben geen paus. Zijn het daarom geen gelovigen? Er zijn genoeg christenen die nooit op zondag naar de kerk gaan. Zijn het daarom geen gelovigen? En wat moeten we met de zevendedagsadventisten die op zaterdag naar de kerk gaan?
Atheisme is geen geloof zoals ik al eerder meldde. Er is geen sprake van een levensbeschouwelijk boek dat we allemaal lezen, er zijn geen dogma's, geen tempels/kathedralen/moskee, geen hiërarchie zoals priesters/kardinalen/passen. Wij binden ons niet aan bepaalde regels die volgen uit dogma's. Dat we over atheisme spreken op een forum maakt het nog niet tot een geloof. Wij bidden tot niemand en we schrijven onverklaarbare zaken niet tot aan een niet-stoffelijke entiteit. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nogmaals, atheisme is geen geloof net als dat het niet-verzamelen van postzegels geen hobby is.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
lanier
Superposter

Re: Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum

Bericht door lanier »

Zoals ik eerder zei verwacht ik van Road dat hij een nieuw topic opent over bijvoorbeeld de Evolutieleer. Graag zie ik zijn mening erover met goede argumenten, dus geen paar regeltjes niets zeggende tekst.
Als experiment kunnen we kijken of een aantal mensen met Road een discussie kunnen voeren. Normaal gesproken mag iedereen meedoen aan elke discussie dus mensen mogen niet worden buiten gesloten.
We zullen bekijken wie er meedoen, dat bepaalt Roald niet alleen. Desnoods overleggen we eerst per PB.

Dit topic duurt al veel te lang, dus er gaat een slotje op.

Admin Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Plaats reactie