Tuigdorp

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

okke
Forum fan

Tuigdorp

Bericht door okke »

De tuigdorpen die Wilders voorstelt zijn varianten op onze penitentiaire inrichtingen. De duur van detentie is in veel gevallen langer dan die in 'normale gevangenissen' en ook lijkt het dat eerder een straf tot uithuisplaatsing naar een tuigdorp kan worden opgelegd dan bij reguliere detentie.

Wat mij echt opvalt is dat ouders van minderjarigen delinquenten ook naar tuigdorpen verplaatst worden. Verliezen deze gezinnen het recht op hun huurwoning en hun baan? Moeten minderjarige broers of zussen van de delinquente jongere ook meeverhuizen naar het tuigdorp?

bronnen: standaard.be, nu.nl, eo.nl, nos.nl, telegraaf.nl, pvv.nl
Optimists are half full of it.
Destinesia

Re: Tuigdorp

Bericht door Destinesia »

Tuigdorpen. :lol: Of een grote gevangenis (Goelag) van één van onze Noordelijke eilanden maken. Is dat een goed idee? Het doet me een beetje denken aan deze filmklassieker uit 1982 van John Carpenter.
Escape from New York

Agent die onderhandeld met een levenslang veroordeeld inwoner van het "tuigdorp" over de gegijzelde president van de U.S. die in tuigdorp is neergestort.

De term Tuigdorp bekt niet zo denk ik.
okke
Forum fan

Bericht door okke »

Voor mij klinkt Veenhuizen beter dan Tuigdorp. Oude Nederlandse wijn in een nieuw zakkie.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

okke schreef:
Wat mij echt opvalt is dat ouders van minderjarigen delinquenten ook naar tuigdorpen verplaatst worden. Verliezen deze gezinnen het recht op hun huurwoning en hun baan? Moeten minderjarige broers of zussen van de delinquente jongere ook meeverhuizen naar het tuigdorp?
Dit lijkt me onwenselijk. Een minderjarige delinquent kun je laten opnemen en heropvoeden. Collectief straffen doet me een beetje denken aan totalitaire regimes. Je ontneemt ook de rest van het gezin een bepaald toekomstperspectief. Het lijkt me ook niet de plek waar je normale omgangsvormen leert. Als je een vakkundige crimineel wilt worden moet je naar de gevangenis gaan. De beste leerschool om het in de toekomst efficiënter aan te pakken. Bij een grote concentratie tuig, kun je niet verwachten dat degenen die hier niets mee te maken hebben, een normaal patroon blijven ontwikkelen.
Maar voor aso-gezinnen, die een hele buurt terroriseren kan het een oplossing zijn. En daar zijn er genoeg van. Dus binnen de kortste keren heb je een tuigstad. Krijg je een escape from New York scenario of LA (Zie Destinesia) Voor diegenen die bekend zijn met dit soort films. De criminelen hebben het voor het zeggen. Leuke films trouwens.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Dit idee lijkt me iets dat Burgemeester Dickerdack samen met ambtenaar 1ste klasse Dorknoper en Commissaris Bulle Bas hadden kunnen verzinnen.

Parbleu!
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een goed idee is het grootste tuig gewoon in de rustige buurt in het huis naast Okke te huisvesten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:Een goed idee is het grootste tuig gewoon in de rustige buurt in het huis naast Okke te huisvesten.
Je moet het tuig niet te erg straffen Cluny :wink:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Goed plan om aso's die hun buren/de buurt stelselmatig en opzettelijk woonoverlast bezorgen bij elkaar in een zgn. tuigdorp te zetten. Dan kunnen de bewoners die wél rekening houden met hun buren en de buurt tenminste rustig wonen. Ik heb altijd in een huurwoning gewoond en vooral toen ik in Amsterdam Z-O woonde regelmatig te lijden gehad van burenoverlast. Gelukkig heb ik mijn fysiek mee waardoor ik vriendelijk doch dringend kon overtuigen beter wel rekening met mij te houden. Dus ik weet uit ervaring hoe irritant het kan zijn.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Moet niet het voornaamste doel zijn om van deze 'aso's' gewone buren te maken? Is er één onderzoek geweest waarop dit optimaal te realiseren is? Zo niet, zegt ons gevoel dan dat een tuigdorp dit resultaat zal hebben?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bonjour schreef:Moet niet het voornaamste doel zijn om van deze 'aso's' gewone buren te maken? Is er één onderzoek geweest waarop dit optimaal te realiseren is? Zo niet, zegt ons gevoel dan dat een tuigdorp dit resultaat zal hebben?
Het voornaamste doel is dat normale mensen geen overlast hebben van het aso schoftentuig.
Jinny

Bericht door Jinny »

Enig probleem dat hier opduikt is het volgende, 'hoe met tuig dat de eigenaar is van de woning?'
Tuigdorp is leuk, maar je kan er alleen huurders naartoe verplaatsen.
Woningeigenaren krijg je dus niet weg.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Cluny schreef:Het voornaamste doel is dat normale mensen geen overlast hebben van het aso schoftentuig.
Dus alles is geoorloofd voor dit doel? Levenslange opsluiting? Dat zal ze leren. Of komen deze mensen ooit terug in de buurt?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Bonjour schreef:Moet niet het voornaamste doel zijn om van deze 'aso's' gewone buren te maken? Is er één onderzoek geweest waarop dit optimaal te realiseren is? Zo niet, zegt ons gevoel dan dat een tuigdorp dit resultaat zal hebben?
Vind je het erg als ik niet meer in sprookjes geloof? De maatschappij is zodanig veranderd dat het steeds meer ieder voor zich is geworden en ikke-ikke-en de rest kan stikke. Een onderzoek is imo gelkd weggooien. Het belangrijkste resultaat is dat de overlastplegers de wijk/buurt uit zijn waar ze overlast hebben veroorzaakt. Dat is wat mij betreft het enige dat telt. Wie niet horen wil moet maar eens een keer voelen! De tijd van de fluwelen-handschoen-methode is wat mij betreft geweest! Zero-tolerance!
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
okke
Forum fan

Bericht door okke »

Jinny

Bericht door Jinny »

Kochimodo, ook jij denkt dat tuig alleen huurt.
Gezien dat een heel groot percentage v.d. woningmarkt in nl. koop is en huur een minderheid begint te vormen, vraag ik me dan af hoe je het probleem met kooptuig wilt oplossen.
Ik ben niet zo naïef om te denken dat iemand tuig af is zodra hij/zij een woning koopt.
Plaats reactie