Toch naar Afghanistan?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Re: Toch naar Afghanistan?

Bericht door Blues-Bob »

Waarom doen we de internationale gemeenschap niet een handreiking door het deel wat in Nederland geleerd kan worden aan de afghaanse agenten van de toekomst, in Nederland aan te leren? Waarom halen we ze daarvoor niet over naar NL? Als ze dat beheersen kunnen andere landen het afmaken in het buitenland...

Welliswaar een omweg en wellicht wat onhandig, maar wel veilig en relatief goedkoop lijkt me. :lol:

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Blues-Bob schreef:Welliswaar een omweg en wellicht wat onhandig, maar wel veilig en relatief goedkoop lijkt me.
Maar het gaat hierbij helemaal niet om het opleiden. Noch om de effectiviteit van zo een opleiding. Noch om de kosten (een groot deel daarvan wordt betaald uit de ontwikkelingspot, dus kost ons niets : alle kosten worden betaald door de derde wereld).
Waar het wel om gaat is amerika's r**t likken om zodoende bij hen in een goed blaadje te komen, en weer Nederlandse politici in de G20 te krijgen. Het gaat over ego van politici. Ten koste van wat dan ook, zelfs al gaat dat letterlijk over lijken.

Wij mogen over 6 weken weer naar de stembus. Laten wij dan wel verstandig stemmen.
Eens kijken wie er daarna zijn vingers kan aflikken !

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Blues-Bob schreef:Waarom doen we de internationale gemeenschap niet een handreiking door het deel wat in Nederland geleerd kan worden aan de afghaanse agenten van de toekomst, in Nederland aan te leren? ...
Voor je het weet vragen ze massaal asiel aan....... :lol: :lol: :lol:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Ja, dat zou ik ook doen als ik in hun schoenen stond.
Een Duitser heeft onderzocht hoeveel van de 70 door zijn groepje opgeleide politiemannen 3 weken na hun afzwaaien van de cursus nog leefde. Er waren er inmiddels 15 dood.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Opgeblazen door een Taliban-strijder die geinfiltreerd was in de opleiding en na al het geleerde te hebben doorgegeven aan zijn mede-Taliban-strijders, met suc6 toesloeg?
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Mahalingam schreef:Er waren er inmiddels 15 dood.
Dat is dus een politieagent halfwaardetijd van ongeveer 9 weken ....
Triest !

:(
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Marcel Hulspas.
Deze meneer, wetenschapper, scepticus en atheïst in hart en nieren (wat dan weer een zeer onwetenschappelijke manier van uitdrukken is) zou beter bij zijn leest moeten blijven.
Dit vond ik de meest opmerkelijke zin in zijn column.
De pseudo-dreiging van de ‘islamisering’ is niet langer voldoende om het ‘linkse geboefte’ tegen te houden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Cluny schreef:Dit vond ik de meest opmerkelijke zin in zijn column.
De pseudo-dreiging van de ‘islamisering’ is niet langer voldoende om het ‘linkse geboefte’ tegen te houden.
Cluny : kan je verduidelijken waarom je dat de meest opmerkelijke zin vindt ?
Is dat vanwege de ‘pseudo-dreiging’ of vanwege het ‘linkse geboefte’ ?

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ik vind persoonlijk dat ze meer mogen bezuinigen in het politie-onderwijs in het buitenland, en dat meer mogen inversteren in het onderwijs in Nederland.
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Was het huidige doel maar echt politie-onderwijs in het buitenland. De grootste gevaren en het grootste gedeelte van zowel gevaar en kosten liggen in Afghanistan bij opleiding van para-militairen, niet bij opleiding van politie agenten.

Trouwens : een paar minder (liever nog helemaal geen) JSF's, en het (noodzakelijke) pakket bezuinigingen kan een stuk vriendelijker voor alle vormen van Nederlands onderwijs.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

We gaan niet begrijp ik?

Da's verstandig van Sap.
Hier was ze niet mee weggekomen bij de achterban.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Fenomeen schreef:We gaan niet begrijp ik?
Dat is helemaal nog niet zeker. De regering zal zeker met een alternatief voor - of een aanpassing aan - de plannen komen. Zelfs zonder toestemming van de 2' kamer kan de regering toch doorzetten.
Maar dat kan gevolgen hebben voor de komende verkiezingen, dus als het even kan .....

Wat Afghanistan zelf betreft en al of niet echt nodig heeft, en wat de gevolgen van uitzending daar naar toe voor "onze jongens" ook moge zijn kan volgens mij niemand in die Haagse Bluf wereld echt schelen.

Zo lang we oom Amerika maar genoeg knuffelen om onze politici weer in dat G 20 circus te krijgen.
Zo lang de jongens daar maar op de diverse foto's en in nieuws reportages kunnen staan handen schudden zijn zij vrijwel bereid alles hier voor te doen.

Sap moest de schijn ophouden voor de eerdere houding van Halsema, die er vrijwel alles voor over had om in het kabinet te kunnen komen, zelfs als daarvoor een flink leger van "instructeurs" naar Afghanistan zou moeten afreizen. Het moet gezegd : Sap speelt haar rol voortreffelijk : je zou bijna denken dat GL zelfs nu nog echt bereid zou zijn om met deze regering mee te stemmen, en daarmee een door zowel GL leden als door een meerderheid der bevolking ongewenste uitzending parlementair te sanctioneren.

Donderdag weten wij hopelijk meer. En over een week of 5 kunnen wij zelf stemmen ...

demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

Fenomeen schreef:We gaan niet begrijp ik?

Da's verstandig van Sap.
Hier was ze niet mee weggekomen bij de achterban.
Nou mevrouw Sap is flink aan het bijdraaien hoor!
En ik weet een ding.....
Mocht GL instemmen met deze missie..
Dan stem ik nooit meer van me leven op Groen Links!
Maar dan word Sp of..de PvV!!!!!
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Mmm, dit begint meer te lijken op een missie waar ik achter kan staan. Niet zo een symbolische 'vriendjes-met-Amerka-zijn' missie maar mensen een serieuze opleiding aanbieden.

Trouwens, waarom heeft men het steeds over Sap? GroenLinks trekt hier samen op met D66 en CU.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Jinny

Bericht door Jinny »

Die met de grootste waffel trekt de meeste aandacht en ze heeft de erfenis van haar voorgangster.
Plaats reactie