Turkse immigranten voelen verlies en verarming.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Turkse immigranten voelen verlies en verarming.

Bericht door lanier »

Demmers, even dimmen aub.

Wanneer de gemiddelde Nederlander er net zo over zou denken dan zouden toch veel meer Nederlanders niet zijn ingestapt? Er stapt één niet in en dus is het een incident.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Cluny schreef:Dat 70% van alle in Nederland wonende Turken, inclusief degenen die hier geboren en getogen zijn, het liefst naar Turkije remigreren. Dat 70% denkt dat ze zich daar meer thuis zullen voelen.
Als ik hier de reacties zie (nota bene in een "vrijdenkers" forum), dan kan ik dat best begrijpen.
Sommige uitlatingen in dit topic zijn weerzinwekkend. Demmers had helemaal gelijk met zijn opmerking "dat de gemiddelde Nederlander zich als een steeds grotere racistische hufter gaat gedragen".

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Demmers, even dimmers aub.

Er zijn vast veul meer hollanders ingestapt dan die ene dramatische niet instapper van jou.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

sarnian schreef:
Cluny schreef:Dat 70% van alle in Nederland wonende Turken, inclusief degenen die hier geboren en getogen zijn, het liefst naar Turkije remigreren. Dat 70% denkt dat ze zich daar meer thuis zullen voelen.
Als ik hier de reacties zie (nota bene in een "vrijdenkers" forum), dan kan ik dat best begrijpen.
Sommige uitlatingen in dit topic zijn weerzinwekkend. Demmers had helemaal gelijk met zijn opmerking "dat de gemiddelde Nederlander zich als een steeds grotere racistische hufter gaat gedragen".

:)
En waarom dan wel percies?
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Zou die 70% iets met het volgende lijstje te maken kunnen hebben?

23 september 2001
Brandstichting moskee Gorinchem

10 juni 2001
Brandstichting moskee Apeldoorn

21 mei 2003
Brandstichting moskee Vianen

17 juni 2003
Brandstichting islamitische school Eindhoven

5 april 2004
Brandstichting moskee Panningen

2 november 2004
Moord Theo van Gogh

2 november 2004 – 13 maart 2005
135 moskeeën en 29 islamitische scholen doelwit van bedreiging, bekladding, vernieling en brandstichting

26 maart 2005

Brandstichting Bedir-school Uden

26 maart 2005
Brandstichting moskee Oldenzaal

15 juni 2005
Brandstichting moskee Rotterdam

10 juni 2006
Brandstichting moskee Vlaardingen

15 december 2006
Brandstichting moskee Maastricht

24 maart 2007
Brandstichting moskee Huizen

20 oktober 2007
Brandstichting moskee Leeuwarden

13 juli 2007
Moskeeën Haarlem beklad met leuzen ‘fuck Allah’; ‘Allah moet dood’

21 juli 2007
Molotovcocktails moskee Haarlem

Wintermaanden 2007/08
Bekladding, ingegooide ruiten, brandbommen, moskee Zeist

19 maart 2008
Molotovcocktail moskee Huizen

8 mei 2009
Molotovcocktail moskee Zoetermeer

14 februari 2009
Steen door ruit tijdens ochtendgebed, moskee Drachten

27 juni 2009
Turks verenigingsgebouw en moskee beklad met leuzen ‘Sieg Heil’ en ‘Geert Wilders’

2 augustus 2009
Varkenskop moskee Ede

19 november 2009
Molotovcocktail moskee Zoetermeer

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... meer.dhtml
is de bron voor de laatste.
Wilders en zijn hielenlikkers kunnen trots zijn op zichzelf.
Een beetje veel incidentjes, vind je niet Lanier? Genoeg voor een hufterig discriminerende trend, zou ik zeggen.

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/kr ... cht-2.html

http://www.rnw.nl/english/article/wilde ... on-muslims
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

MNb schreef:Zou die 70% iets met het volgende lijstje te maken kunnen hebben?
Nee.
Het heeft hier mee te maken.

Autobranden.
Google: Ongeveer 226.000 resultaten (0,14 seconden)

17.800 resultaten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Een beetje veel incidentjes, vind je niet Lanier? Genoeg voor een hufterig discriminerende trend, zou ik zeggen.
Een 20-tal punten over de afgelopen 20 jaar, en dat noem jij veel incidenten???
Zal ik daar eens een lijst tegenover zetten van de afgelopen 10 jaar van geweld tegen homo's?

De afgelopen jaren is het aantal moslims in Nederland gestegen, logisch ook dat het aantal incidenten stijgt. Brandstichtingen in moskees komen uit de extreem-rechtse hoek, een groep met slechts 300 leden. De gemiddelde Nederlander steekt geen moskee in de fik, net als dat de gemiddelde moslim geen kerk in de fik steekt. Uiteraard moet er tegen elke vorm van discriminatie worden opgetreden onafhankelijk om wie het gaat.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

Dat is altijd grappig...Nou "moet ik "even dimmen"...
Waarom? Omdat jullie ruimbaan te geven voor jullie smerige racistische denkbeelden
Dacht het niet! :)

Dus als ik het goed begrijp is het dus volkomen normaal dat een treinmachinist met een buitenlands uiterlijk dit soort teksten naar zijn hoofd geslingerd krijgt, Ja!..." wat zeurt hij nou?! Want dit was toch maar een persoon?!
De rest stapten toch gewoon in?"....
Die man gaf aan dat hij de laatste jaren steeds meer van dit soort dingen meemaakt...
En dat vinden wij normaal?

En dan moet ik dimmen?
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Lanier zei: "Uiteraard moet er tegen elke vorm van discriminatie worden opgetreden onafhankelijk om wie het gaat. "
Dient de vorm waarin dat optreden gebeurt ook onafhankelijk te zijn van de persoon?
Ik heb het idee dat er nogal wat mensen rondlopen die het erg moeilijk vinden om te aanvaarden dat een lid van een erg gediscrimineerde minderheid ook discriminatie-gedrag kan vertonen. En zou dat wel zo zijn dat dan straffen niet de juiste handeling is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
siger

Bericht door siger »

Ter illustratie van het terechte punt van Mahalingam, een quote uit het artikel waarnaar de openingspost verwijst (door mij onderlijnd):
Uit het onderzoek blijkt dat het zich ‘als migrant voelen’ erg ongelukkig maakt. Turkse migranten in Nederland zijn ongelukkiger dan de Nederlanders in Nederland en de Turken in Turkije. Dit gevoel heeft ook gevolgen voor de psychische gesteldheid van de migranten en vrouwen lijden hieronder het meest. Can verklaart dat omdat hun positie toch al moeilijk is in de patriarchale Turkse gemeenschap. Verder hebben zij over het algemeen een slechtere gezondheid en een slechtere kwaliteit van leven.
OK, Turken voelen zich slecht en dat zou moeten veranderen. Maar de hele toonzetting is storend. Het klinkt wel of Nederlanders Turken "houden". Laat ons eens beginnen met elk individu aan zijn verantwoordelijkheid te houden, of het nu een autochtoon, een allochtoon of iets tussenin is.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Waarom? Omdat jullie ruimbaan te geven voor jullie smerige racistische denkbeelden
Dacht het niet!
Hierbij krijg je een waarschuwing voor je generaliserende gezwets; kun je niet lezen???
Je moet niet lezen wat je denkt dat er staat, maar wat er nu werkelijk staat!

Admin Lanier

Een man maakt een rasistische opmerking en dat kan niet; waarom heb je overigens deze man niet aangegeven bij de politie? Maar dat is een incident! Is soms het halve perron vertrokken?
Er staat nergens dat ik dat gedrag goedkeur, of wel soms? Sterker nog, in mijn laatste posting heb ik aangegeven dat ik discriminatie afkeur. Die man (en jij als getuige) hadden deze man moeten aangeven bij de politie. Jij laat het gewoon gebeuren en onderneemt geen actie. En nu tekeer gaan hier op het forum???
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dient de vorm waarin dat optreden gebeurt ook onafhankelijk te zijn van de persoon?
Er zijn wetten in dit land en iedereen dient die te respecteren. Je mag niet religieuze wetten die je aanhangt boven de grondwet stellen en dat gebeurt soms helaas wel. Andersom geldt dat de straffen voor iedereen gelden en die kan voor bepaalde mensen niet zwaarder zijn dan voor anderen. En uiteraard moet men elkaar respecteren, of je nu moslim, jood, homo of wat dan ook bent.

Ik denk dat momenteel de beleving is (of die nu gegrond is of niet) dat met name moslims moeilijk integreren in de maatschappij en dat ze sommige religieuze wetten boven onze grondwet stellen (wat onacceptabel is). Er moet wat mij betreft een groot onderzoek komen waarom dit het geval is en hoe we verdraagzamer met elkaar kunnen omgaan. Vergeet niet dat de wereld in zeer korte tijd een stuk kleiner is geworden dankzij snel en goedkoop reizen (en ook internet), dat men meer een eigen mening heeft dan jaren geleden (toen dacht men het ook maar men zei het niet), dat er meer immigranten zijn in Nederland, dat de media alles tegenwoordig enorm uitvergroot (mede dankzij regionale radio en tv), dat de problematiek tussen joden en palestijnen uitzichtloos is geworden, beelden van Taliban en Al-Qaida strijders die blind voor hun geloof gaan, men sneller op de tenen is getrapt (waar zijn de tijden van Spitting Image) etc.
Er is dus veel meer informatie beschikbaar van welk volk dan ook dan pakweg 10 jaar geleden. Men onthoudt het makkelijkste de negatiefste informatie (volgens Amerikanen blowt elke Nederlander) en creert daar een beeld bij. En dat beeld blijft hangen.
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

En u bent een moderator?.!....
U laat zich wel van een hele goede kant zien, door zo uit de bocht te vliegen...
Ik ben zelf lid van de Vrijdenkersvereniging waar dit forum een deel van uitmaakt.
Uw gedrag jegens mij vind ik een aanfluiting en zal zeker contact opnemen met de Vrije gedachte hierover..
En als die hier geen actie op ondernemen dan lijkt het me duidelijk.
Dan zeg ik per direct mijn lid en abo op.

Hoogachtend,

lanier schreef:
Dacht het niet!
Hierbij krijg je een waarschuwing voor je generaliserende gezwets; kun je niet lezen???
Je moet niet lezen wat je denkt dat er staat, maar wat er nu werkelijk staat!

Admin Lanier

Een man maakt een rasistische opmerking en dat kan niet; waarom heb je overigens deze man niet aangegeven bij de politie? Maar dat is een incident! Is soms het halve perron vertrokken?
Er staat nergens dat ik dat gedrag goedkeur, of wel soms? Sterker nog, in mijn laatste posting heb ik aangegeven dat ik discriminatie afkeur. Die man (en jij als getuige) hadden deze man moeten aangeven bij de politie. Jij laat het gewoon gebeuren en onderneemt geen actie. En nu tekeer gaan hier op het forum???
siger

Bericht door siger »

demmers schreef:Ik ben zelf lid van de Vrijdenkersvereniging
Waarom zijn die toch allemaal zo opgefokt? Thuis niets te zeggen? Lokalen naast een koffiebranderij of erger?
demmers schreef:...waar dit forum een deel van uitmaakt.
Ik hoop maar dat je je daarin vergist.
Als dit forum deel uitmaakt van zo'n vereniging ben ik goed bij mijn onderdelen genomen.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

Er is ... veel meer informatie beschikbaar van welk volk dan ook dan pakweg 10 jaar geleden. Men onthoudt het makkelijkste de negatiefste informatie (volgens Amerikanen blowt elke Nederlander) en creert daar een beeld bij. En dat beeld blijft hangen.
Precies, en vele van die beelden zitten vol negatieve stereotypen en dienen gecorrigeerd te worden door te wijzen op positieve elementen. Maar degenen die zulke correcties op basis van feiten proberen worden weer met stereotyperende beelden als 'naïeve wensdenkers' oid bestreden. 'Goed nieuws is toch geen nieuws?' is de retorische vraag van de cynicus of nihilist.

Waarop baseer je het beeld dat een groep van 300 extreem-rechtsen zit achter de reeks brandstichtingen van moskeeën die MNb postte? De daders zijn toch zelden gevonden en opgepakt? Waarom wordt meteen de mogelijkheid gesloten dat het autochtonen betreft met weinig woorden en grote dadendrang die ooit een onprettige ervaring hebben gehad met bepaalde 'straatterroristen' en daardoor uit kwade onmachts- en angstgevoelens gevallen zijn voor de politiek met de grootse islamiseringsprofetie die oproept om terug te vechten?
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Plaats reactie