Mnb schreef: Dus daarom heb je nooit iets geschreven over de wetenschappelijke methode, over het falsificatieprincipe en over het verschil tussen vertrouwen en een hypothese aannemen.
Deze onderwerpen hebben volgens jou geen inhoud.
Dat zijn denkbeelden die thuishoren in de eerste helft van de vorige eeuw. De wetenschappelijke methode van vandaag verloopt vele malen sneller waarbij evt. uitkomsten in een ander daglicht dienen te worden geplaatst. Want de uitkomst van vandaag kan zichzelf morgen al weer wijzigen door een nieuwe ontdekking. Wetenschap is niet meer zo vaststaand als men dit vroeger deed voorkomen. Veel uitkomsten zijn compputermodellen over
hoe het zou kúnnen zijn. Dat vergeet men nog weleens. De echte wetenschapper en kritici calculeert deze data, de goedgelovige neemt uitkomsten al snel voor vaststaande waarheden aan. Maar er bestaat niet zoiets als een vaststaande waarheid. Daarom zien we dat binnen de moderne wetenschappen vakgebieden elkaar steeds vaker overlappen. Zelfs filosofische aannames vindt je terug binnen bepaalde wetenschappen, zoals we dit bij de deeltjesfysica zagen.
Stropop. Niemand hier heeft ooit zoiets beweert. Ik daag je uit om ook met maar één citaat te komen dat deze bewering bevat.
Indien deelnemers beweren dat de evolutietheorie de enige waarheid betreft en bewezen is verklaard, dan wijs ik terecht op sommige tekortkomingen ervan. De oorsprong van de moderne mens is hier een duidelijk voorbeeld van.
Jij bent die hangende grammofoonplaat. Je herhaalt dezelfde mantra's tot in het oneindige (argumentum ad nauseam) en negeert elke tegenwerping.
Punt blijft dat je niet inhoudelijk kunt discusseren. Roepen dat iets onzin is of dat iemand iets niet begrijpt is vrij inhoudsloos te noemen. Dat kan iedereen die woordjes heeft leren tikken. Leg maar het onderlinggende principe van het waarom en hoe uit. Dán krijg je pas inhoudelijke discussies. De reacties die ik nu lees zijn inderdaad hangende grammafoonplaten, waarbij nauwelijks op andermans stellingen wordt ingegaan. Het is een inmiddels oude en doorzichtige tactiek om een deelnemer van het werkelijke onderwerp af te laten wenden. Datzelfde gedrag zie je steeds terug. Nogmaals, wat doe je dan op een vrijdenkersforum, indien je anderen hiervoor de ruimte niet wilt geven?