Loekie1 schreef:... Het zijn altijd mannen. Daarom: laat geen mannen toe als oppas van kinderen van 1 tot 4.
Het voelt ook zó onnatuurlijk. Een normale man heeft niets met die leeftijd. Heeft niets met oppas spelen. Ik zou heel erg uitkijken met jongens/mannen die als beroep kinderoppas kiezen.
En ik kan nu al van een afstand ruiken dat die directeur van het Hofnarretje er ook zo een is.
Ik hoop dat het bovenstaande gewoon een nogal ongelukkige beschrijving is van je gevoelens.
Je topic gaat over de daden van een duidelijk geestelijk zieke man (zowel wat winstbejag en seksueel misbruik betreft van zeer jonge kinderen), maar je conclusie is op het randje van neurotische hysterie.
Wat natuurlijk of onnatuurlijk voelt is niet hetzelfde als wat natuurlijk of onnatuurlijk is.
Wat een normale man "heeft" is slechts jouw opinie zonder enige onderbouwing. Ik ken er best een paar die prima als oppas functioneren.
En ik vraag me af of je echt van een afstand kan ruiken of iemand "er ook zo een is". Wel toont deze opmerking je ongezonde bias aan tegen mannen (zekere mannen of zelfs wel mannen in het algemeen).
Probeer nog eens je gevoelens te beschrijven, dit keer als een vrijdenker met een "open mind".

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)