Euhm... Hallo!!!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

LordDragon
Bevlogen

Re: Euhm... Hallo!!!

Bericht door LordDragon »

Dat bedoel ik niet met onderdanigheid. Een vrouw moet als eerst respect tonen voor haar man en daarna moet dezelfde man respect tonen aan een vrouw. Dat bedoel ik dus met onderdanigheid. Eerst de vrouw, daarna man

Dames voor toch?

Groeten, Surrendered
eh? Waar heb ik dat ook alweer gesteld? De vrouw als eerste ? Neen joh respect betoog je aan elkaar, er zit daar geen volgorde in, wat is dat nou? Je respecteert elkaar, het niet een soort eenrichtingverkeer dat dan met paargedrag kan beantwoord of beloond worden, bah, ik begin te snappen waarom de moslim vrouwen zich moeten "bedekken". Ze moeten zich voornamelijk beschermen tegen moslim mannen.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

LordDragon schreef: bah, ik begin te snappen waarom de moslim vrouwen zich moeten "bedekken". Ze moeten zich voornamelijk beschermen tegen moslim mannen.
Wat ben je weer eens traag van begrip.

:lol:
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

eh? Waar heb ik dat ook alweer gesteld? De vrouw als eerste ? Neen joh respect betoog je aan elkaar, er zit daar geen volgorde in, wat is dat nou? Je respecteert elkaar, het niet een soort eenrichtingverkeer dat dan met paargedrag kan beantwoord of beloond worden, bah, ik begin te snappen waarom de moslim vrouwen zich moeten "bedekken". Ze moeten zich voornamelijk beschermen tegen moslim mannen.
Hoe kun je als burkadragende moslimvrouw nou respect hebben voor mannen als je weet dat je dat ding moet dragen omdat ze anders gaan zondigen en overspel gaan plegen?

en hoe kun je als moslimman nou respect hebben voor jezelf als je weet dat vrouwen zich moeten bedekken omdat jij en je soortgenoten anders niet met hun poten van een vrouw af kunnen blijven?
Ik heb geen enkel respect voor mannen die zich niet kunnen beheersen.

Wil je dat eens uitleggen Surrender?

Vandaag weer niet gelukt! Weer niet de kleren van mijn lijf gescheurd omdat ik geen burka draag! Wat is dat toch met die westerse mannen? Hebben die soms respect voor een vrouw? Gelukkig maar!
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

vuurdoorn schreef:
Hoe kun je als burkadragende moslimvrouw nou respect hebben voor mannen als je weet dat je dat ding moet dragen omdat ze anders gaan zondigen en overspel gaan plegen?

en hoe kun je als moslimman nou respect hebben voor jezelf als je weet dat vrouwen zich moeten bedekken omdat jij en je soortgenoten anders niet met hun poten van een vrouw af kunnen blijven?
Ik heb geen enkel respect voor mannen die zich niet kunnen beheersen.

Wil je dat eens uitleggen Surrender?

Vandaag weer niet gelukt! Weer niet de kleren van mijn lijf gescheurd omdat ik geen burka draag! Wat is dat toch met die westerse mannen? Hebben die soms respect voor een vrouw? Gelukkig maar!

Je had gewoon geluk dat ik er niet was :twisted:
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

a.r.: Dit is het voorsteltopic van Surrendered, een islamitische jongen van 14 jaar... Ik vind het heel stoer van iemand van die leeftijd om zijn overtuiging op dit op dit forum te durven laten meten door mensen die veel religiekritiek en veel meer levenservaring hebben. ... ik neem mijn petje voor zijn lef én zijn tot op zekere hoogte eerlijkheid.
Bij deze woorden sluit ik me aan!: respect voor een 14-jarige moslim om op een forum vol islamkritici te pogen een bijdrage te leveren aan het veranderen van de negatieve ideeën van niet-moslimse kritici over de Islam. Hij doet in feite wat eigenlijk veel meer 'gematigde' of 'goedwillende' moslims in NL - en andere westerse landen - zouden moeten doen, namelijk om niet langer te vertoeven in de zwijgende moslim-meerderheid in ons land maar daaruit naar voren te komen om van zich te laten horen in kritisch open debat en duidelijk (hoorbaar voor autochtonen) kritisch afstand te nemen van elk terrorisme dat zich legitimeert op basis van islamitische bronnen. Respect dus voor zijn moed om het kritische islamdebat hier aan te gaan, zijn eerlijkheid over wat volgens hem de Islam is en zijn bereidheid om weerbaar te worden door kritisch denken (ipv lange tenen van onweerbaarheid te laten groeien). Actieve deelname aan het openbare kritische islamdebat is misschien wel één van de meest wenselijke manieren voor moslims om te integreren in open samenlevingen met elk een plurale bevolkingssamenstelling.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Surrendered schreef:zou jij respect hebben tegen iemand die geen respect toont?

Groeten, Surrendered
Ik kan van een wildvreemde niet verwachten dat die meteen overloopt van respect voor mij.
Laat ik zeggen dat ik een vreemde wat "krediet" geef, omwille van de omgangsvormen.
Maar voor "respect" moet je meer doen.

Ontzag is geen geboorterecht, maar een uitbetaling na goed werk.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Jagang schreef:Hoh, ik dacht dat je een atheïstisch/agnostische moslimdinges was.
Niet zeuren. Op je 14e mag dat. Tussen mijn 14e en 15e neigde ik eerst naar het christendom, toen naar het marxisme en tenslotte naar het anarchisme.
Surrendered schreef:Heb net geleerd wie deheer Ohm, is. :D Grappig naam, Ohm.
Alsjeblieft, alsjeblieft. Ik geef wis- en natuurkunde aan je leeftijdgenoten. Laat de grap Wet van Tante achterwege. Die hoor ik elk jaar.
Jim schreef:Les een, bij gelijk blijvende weerstand geeft een verdubbeling van de spanning een viervoudiging van het vermogen.
P is U maal I
Jagang schreef:U=IxR?
Substitueren en je krijgt P = U² / R. Vandaar die verviervoudiging.
a.r. schreef:ik trek me dus terug uit iedere discussie met je.
Ik niet, al begrijp ik je beweegredenen. Als ik even de pedagoog mag uithangen: 14-jarigen kunnen prima voor zichzelf denken. Ze hebben - hormonen en zo - sterk de neiging alles te betwijfelen wat oude wijze mensen beweren. We hoeven onze invloed op Surrendered dus niet te overschatten.
Wel zal ik rekening houden met de kwaliteit van zijn redeneringen. Surrendered merkte zelf terecht al op dat hij hieromtrent op dit forum het nodige kan opsteken. Dus ik beloof hem niet in de pan te hakken, zoals hier af en toe gebeurt. Stomme grappen ja, goedkoop cynisme nee. Dat bewaar ik voor PVV-ers en deterministen en zo.
Moeders schreef:Wie van de mannen hier wil dat zijn vrouw/vriendin onderdanigheid toont?
En.... waarom wel en waarom niet?
Mijn moslimvriendin is het tegendeel van onderdanigheid. Waarom ik daar blij mee ben? Omdat ik van mezelf weet dat ik een eigenwijs stuk vreten ben en voldoende tegengas nodig heb.
Bovendien, hoe zij onafhankelijk en zelfstandig is, weet ik dat ze bij mij blijft om mijzelf.
Om eens lekker te generaliseren en discrimineren: kaaskopvrouwen maken zich emotioneel veel te snel en veel te gemakkelijk afhankelijk.
vuurdoorn schreef:Hoe kun je als burkadragende moslimvrouw nou respect hebben voor mannen als je weet dat je dat ding moet dragen omdat ze anders gaan zondigen en overspel gaan plegen?
Mijn moslimvriendin draagt dat dan ook niet. Ze draagt soms een hoofddoek, maar niet omdat ik dat voorschrijf.

Welkom, Surrendered
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

MNb schreef:Niet zeuren. Op je 14e mag dat. Tussen mijn 14e en 15e neigde ik eerst naar het christendom, toen naar het marxisme en tenslotte naar het anarchisme.
"Tenslotte"? Je bent nu dus anarchist? Wow, dat zou een topic op zich waard zijn.
Mijn moslimvriendin is het tegendeel van onderdanigheid. Waarom ik daar blij mee ben? Omdat ik van mezelf weet dat ik een eigenwijs stuk vreten ben en voldoende tegengas nodig heb.
Bovendien, hoe zij onafhankelijk en zelfstandig is, weet ik dat ze bij mij blijft om mijzelf.
Om eens lekker te generaliseren en discrimineren: kaaskopvrouwen maken zich emotioneel veel te snel en veel te gemakkelijk afhankelijk.
Hoe kom jij als niet-moslim aan een moslimvriendin?
Dat kan/mag toch helemaal niet?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Ali
Banned

Bericht door Ali »

MNb schreef: Om eens lekker te generaliseren en discrimineren: kaaskopvrouwen maken zich emotioneel veel te snel en veel te gemakkelijk afhankelijk.
Wil je dat nu als de wiedeweerga onderbouwen met keiharde data ouwe superzwetser van me?
a.r.

Bericht door a.r. »

MNb schreef:
a.r. schreef:ik trek me dus terug uit iedere discussie met je.
Ik niet, al begrijp ik je beweegredenen. Als ik even de pedagoog mag uithangen: 14-jarigen kunnen prima voor zichzelf denken. Ze hebben - hormonen en zo - sterk de neiging alles te betwijfelen wat oude wijze mensen beweren. We hoeven onze invloed op Surrendered dus niet te overschatten.
Wel zal ik rekening houden met de kwaliteit van zijn redeneringen. Surrendered merkte zelf terecht al op dat hij hieromtrent op dit forum het nodige kan opsteken. Dus ik beloof hem niet in de pan te hakken, zoals hier af en toe gebeurt. Stomme grappen ja, goedkoop cynisme nee. Dat bewaar ik voor PVV-ers en deterministen en zo.
Oh? Ik denk en ik weet het eigenlijk wel zeker, dat jij aan invulkunde doet en bovendien ......" als ik even de pedagoog mag uithangen" .....en: "14-jarigen kunnen prima voor zichzelf denken." En: "We hoeven onze invloed op Surrendered dus niet te overschatten."Zozozo....tja de pedagoog spreekt en die zal het allemaal wel weten, toch????? :angel12:

Vergeet de pedagoog voor het gemak even dat 14 jarigen zeer beinvloedbaar kunnen zijn, dát er mensenkinderen zijn met een laaggemiddeld IQ (al is dat bij Surrendered niet het geval), dát Surrendered thuis bij zijn ouders woont én puber is, dát pubers zich af willen/horen te zetten tegen hun ouders, etc., etc.

Zullen we dus maar beginnen met te constaren dat je had moeten schrijven: Een aantal 14 jarigen, of veel 14 jarigen, of voor mijn om part "de meeste 14 jarigen" (al ben ik ook dat niet met je eens, veel mensen verdommen het nl gewoon om na te denken, steken liever hun kop in het zand en/of horen en zien, alleen maar wat ze willen horen en zien en/of gaan af op wat autoriteiten(artsen, pedagogen, dominee's, pastoors, imam's hen zeggen).

Nogmaals hoezeer ik het ook oneens ben met de denkbeelden van Surrendered én hoe mijn vingers ook jeuken om hem met woorden om de oren te slaan, ik kan mijzelf niet toestaan een minderjarig thuiswonend kind te dé-evangeliseren, omdat wanneer ik een beinvloedbaar minderjarig kind thuis had die ge-evangeliseerd zou worden en die zich daardoor van mij af zou keren, ik dát óók vreselijk zou vinden....zeker ook omdat de nuance bij jongelui op die leeftijd vaak nogal ver te zoeken is.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Alsnog van harte welkom op FT. :)
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

a.r. schreef:wanneer ik een beinvloedbaar minderjarig kind thuis had die ge-evangeliseerd zou worden en die zich daardoor van mij af zou keren, ik dát óók vreselijk zou vinden....
Dat bedoel ik - je onderschat de capaciteiten van het minderjarig kind en je overschat de invloed van onbekende buitenstaanders.
Nu heb ik ruim 17 jaar ervaring met die groep. Ik geloof niet dat ik er ook maar eentje heb kunnen de-evangeliseren. Maar dat ligt volgens jou vast aan mijn vak: invulkunde.
a.r. schreef:zeker ook omdat de nuance bij jongelui op die leeftijd vaak nogal ver te zoeken is.
So what? Ik schreef al dat ik daar rekening mee zou houden.
Ali schreef:
MNb schreef: Om eens lekker te generaliseren en discrimineren: kaaskopvrouwen maken zich emotioneel veel te snel en veel te gemakkelijk afhankelijk.
Wil je dat nu als de wiedeweerga onderbouwen met keiharde data ouwe superzwetser van me?
Je zou de eerste 7 woorden nog eens kunnen herkauwen. Die laatste 4 onderschrijf ik voor wat dit citaat betreft.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
a.r.

Bericht door a.r. »

Vreemd, want evangeliseren lukt wel bij sommigen. Heb je toch iets verkeerd gedaan :D
Plaats reactie