Jagang schreef:Hoh, ik dacht dat je een atheïstisch/agnostische moslimdinges was.
Niet zeuren. Op je 14e mag dat. Tussen mijn 14e en 15e neigde ik eerst naar het christendom, toen naar het marxisme en tenslotte naar het anarchisme.
Surrendered schreef:Heb net geleerd wie deheer Ohm, is.

Grappig naam, Ohm.
Alsjeblieft, alsjeblieft. Ik geef wis- en natuurkunde aan je leeftijdgenoten. Laat de grap Wet van Tante achterwege. Die hoor ik elk jaar.
Jim schreef:Les een, bij gelijk blijvende weerstand geeft een verdubbeling van de spanning een viervoudiging van het vermogen.
P is U maal I
Jagang schreef:U=IxR?
Substitueren en je krijgt P = U² / R. Vandaar die verviervoudiging.
a.r. schreef:ik trek me dus terug uit iedere discussie met je.
Ik niet, al begrijp ik je beweegredenen. Als ik even de pedagoog mag uithangen: 14-jarigen kunnen prima voor zichzelf denken. Ze hebben - hormonen en zo - sterk de neiging alles te betwijfelen wat oude wijze mensen beweren. We hoeven onze invloed op Surrendered dus niet te overschatten.
Wel zal ik rekening houden met de kwaliteit van zijn redeneringen. Surrendered merkte zelf terecht al op dat hij hieromtrent op dit forum het nodige kan opsteken. Dus ik beloof hem niet in de pan te hakken, zoals hier af en toe gebeurt. Stomme grappen ja, goedkoop cynisme nee. Dat bewaar ik voor PVV-ers en deterministen en zo.
Moeders schreef:Wie van de mannen hier wil dat zijn vrouw/vriendin onderdanigheid toont?
En.... waarom wel en waarom niet?
Mijn moslimvriendin is het tegendeel van onderdanigheid. Waarom ik daar blij mee ben? Omdat ik van mezelf weet dat ik een eigenwijs stuk vreten ben en voldoende tegengas nodig heb.
Bovendien, hoe zij onafhankelijk en zelfstandig is, weet ik dat ze bij mij blijft om mijzelf.
Om eens lekker te generaliseren en discrimineren: kaaskopvrouwen maken zich emotioneel veel te snel en veel te gemakkelijk afhankelijk.
vuurdoorn schreef:Hoe kun je als burkadragende moslimvrouw nou respect hebben voor mannen als je weet dat je dat ding moet dragen omdat ze anders gaan zondigen en overspel gaan plegen?
Mijn moslimvriendin draagt dat dan ook niet. Ze draagt soms een hoofddoek, maar niet omdat ik dat voorschrijf.
Welkom, Surrendered
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff