Overlijden fbs 33 (Frits)

Hier worden alle nieuwtjes omtrent het Freethinker Forum en de website gepost.

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Re: Overlijden fbs 33 (Frits)

Bericht door Chinaman »

Rust in vrede...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Een beetje atheïstische humor van George. Hoe snel word een account verwijderd? Dat is iets wat George Carlin zich hier ook al afvroeg. Deze is voor Frits! ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=3PiZSFIVFiU
(geluid begint pas na 12 seconden)

Rust in vrede fbs 33.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ook ik zal Frits missen. Het is ook een kunst om steeds opnieuw bijdragen te leveren waarop onze hersenen kraakten om de point te vatten. Daarin was Frits een meester. Maar wat mij het meest in hem aansprak was zijn vermogen om altijd vriendelijk te blijven, wat hij ook over zich heen kreeg. Hij heeft nog nooit iemand geschoffeerd. Kritiek kon hij altijd met een vriendelijke en altijd milde kwinkslag pareren. Hij had soms lange postings waarin zijn afkeer tegen het 'religisme', zoals hij dat noemde, duidelijk probeerde te maken. Lange postings, maar nooit lange tenen. Dat is een kunst die we van hem mogen leren.

Rust zacht Frits en ik wens zijn nabestaanden alle sterkte.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Flower12

Bericht door Flower12 »

Via a.r. heb ik, de dochter van fbs33 (Frits), de weg naar dit forum gevonden, waarvoor dank :).

Ik wist dat mijn vader op een forum schreef maar ik heb zijn schrijfsels niet (eerder) kunnen lezen.
De gedachtegoed van mijn vader gaf wel vaker stof tot discussie, ook met mij ;).
Ter nagedachtenis aan hem zal ik zijn geplaatste reacties in dit forum lezen, in herkenning (daarnaast ook vaak glimlachend).

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar (geschreven of ongeschreven) nagedachtenis aan hem en het getoonde medeleven aan ons, de nabestaanden.

Met hartelijke groet,
:toothy4:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Flower12 schreef:Via a.r. heb ik, de dochter van fbs33 (Frits), de weg naar dit forum gevonden, waarvoor dank :).

Ik wist dat mijn vader op een forum schreef maar ik heb zijn schrijfsels niet (eerder) kunnen lezen.
De gedachtegoed van mijn vader gaf wel vaker stof tot discussie, ook met mij ;).
Ter nagedachtenis aan hem zal ik zijn geplaatste reacties in dit forum lezen, in herkenning (daarnaast ook vaak glimlachend).

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar (geschreven of ongeschreven) nagedachtenis aan hem en het getoonde medeleven aan ons, de nabestaanden.
Erg fijn dat u dit hier komt vertellen!! Dit wordt erg op prijs gesteld. U zult merken dat u vader een zeer trouwe deelnemer was op freethinker. Met een onnavolgbare stijl van schrijven. Een sympathieke man die eindigde met een kwinkslag. Wij (beheerders) konden achteroverleunen als Frits ging schrijven. Op het moment dat de spanning begon te stijgen, dan relativeerde hij zichzelf.

Groeten,

Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Flower, alsnog in tikwerk gecondoleerd.
En welkom op dit forum.
Veel leesplezier, en schroom niet om eventueel Uw gedachten uit te dragen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

:)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Flower12

Bericht door Flower12 »

Jim schreef:Flower, alsnog in tikwerk gecondoleerd.
En welkom op dit forum.
Veel leesplezier, en schroom niet om eventueel Uw gedachten uit te dragen.
Jim,
Dankjewel voor de (getikte) condoleances (ze voelen er niet minder om) en het welkom geheten op dit forum :)
Ik ben me thans vooral aan inlezen in de berichten van mijn vader, nadat ik ze heb gevonden, in de juiste context heb geplaatst en de clue heb kunnen vatten (dit duurt vaak even) waarna ik niet zal schromen een reactie of mijn gedachten weer te geven.
Flower
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Wow, dit is best een schok. Ik kende hem niet persoonlijk maar de nickname fbs33 ben ik vaak hier op het forum tegengekomen.

Gecondoleerd met je vader, Flower.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

Van mij ook nog de (nog latere, getikte) condoleances aan de nabestaanden (aangezien ik dat eerder was vergeten :oops: )

en

welkom op Freethinker, Flower12 :)
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Samante

Bericht door Samante »

Welkom Flower12. Ik wens je veel leesplezier toe met de bijdragen die jouw vader heeft gedaan op dit forum, je zult er geen onvertogen woord van hem in ontdekken. Hij was een zeer sympathiek lid.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Flower12 schreef:Via a.r. heb ik, de dochter van fbs33 (Frits), de weg naar dit forum gevonden, waarvoor dank :).

Met hartelijke groet,
:toothy4:

Beste Flower12, het weggaan van Frits heeft mij zozeer aangegrepen dat ik niet in staat ben geweest hierop te reageren, maar nu zijn dochter zich laat zien wil haar graag melden dat hij een warme plaats had in mijn hart. Hij schreef me over de jaren vaak per PB aan om het één en ander nog nader te bespreken, om zichzelf nader uit te leggen of om mij te vragen wat ik bedoelde. Wij hadden een speciale band met elkaar en hadden heerlijke onderonsjes. Hij had het gevoel dat ik altijd zijn schrijfsels begreep. Ik ken hem als een doodoprechte man die nooit bij de pakken neerzit, maar elke sombere overdenking weet te verlichten met een kwinkslag.
Weet dat je vader een gewaardeerd lid was hier en gemist wordt. Ik hoop ooit op dezelfde manier weg te gaan als hij en zal als het zover is zelfs dan nog aan hem denken.

vr. gr.
Rereformed
Born OK the first time
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Flower 12, fbs 33 z'n doorwrochte schrijfsels waar ik me doorheen worstelde vol tussenzinnen tussen weer andere tussenzinnen en met ook nog eens tussen haakjes geplaatste delen met commentaar, met vaak daarachter ook weer commentaar of toelichting op dat commentaar, dat alles gul gelardeerd met een om de haverklap geplaatst 'haha', staan nog scherp op m'n netvlies gegrifd. Fbs 33 had altijd een heel eigen en bijzondere kijk en legde graag allerlei lagen achter zaken bloot.

Ik heb eens een vind ik zelf komische aanvaring met je vader gehad in het topic 'Europees hof veroordeelt crucifixen op school'. Hij was even in zijn wiek geschoten over een fantasie van mijn kant over een door hem gemelde karatetrap van een kleinzoon. Een trap hij later toegaf notabene zelf ook verzonnen te hebben. Ik heb dat toen meteen uitgelegd en goed gemaakt met hem. Hij vatte het gelukkig heel sportief op en reageerde op originele wijze.

Fbs 33 had het hart op de goeie plaats. Zijn 'haha' zal ik missen.

Veel sterkte met het heengaan van je vader.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Beste Flower,

Alsnog gecondeleerd!
Je vader behoort voor mij tot 1 van mijn favoriete bewoners van dit forum.
Ik schrijf expres in de tegenwoordige tijd omdat Frits voor mij nog altijd aanwezig is.
Hij leeft hier voort in zijn onnavolgbare schrijfsels.

Ik vind het geweldig dat je de moeite hebt genomen om hier langs te komen en je zegje te doen.
Dat je maar veel plezier mag beleven aan de epistels van je vader, ik vind ze iig het lezen meer dan waard.
Wie weet ontdek je nog dingen over zijn opvattingen die je nooit vermoede?!

Veel plezier op dit forum.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

De tijd gaat veel te snel!
Bij deze wil ik in dit nieuwe jaar proosten op hen die ons ontvallen zijn, in het bijzonder op het i.i.g. door mij zeer gewaardeerde lid Frits (fbs33).

Je bent pas dood als je bent vergeten.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Gesloten