Nasa kondigt bevindingen buitenaards leven aan
Moderator: Moderators
Re: Nasa kondigt bevindingen buitenaards leven aan
En hier gewoon de publicatie, dat kan natuurlijk ook.
http://www.sciencemag.org/content/early ... ce.1197258
http://www.sciencemag.org/content/early ... ce.1197258
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
In één van de afleveringen van de nieuwe documentaire van Stephen Hawking die onlangs werd uitgezonden op Discovery Channel, werden al ideeën naar voren gebracht over levensvormen op andere planeten die op een andere manier worden opgebouwd. Men had het toen ook over vervanging van koolstof door een ander element, alleen weet ik niet meer welk element. Het klonk allemaal erg plausibel, het is leuk om nu te zien dat zoiets daadwerkelijk mogelijk is. Het idee was er dus al wel, alleen het bewijs ontbrak.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Was dat niet silicium?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Zijn de p-bindingen van Si dan sterk genoeg daarvoor?
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Maar er is helemaal geen enkel bewijs dat dat "op arsenicum basis leven" zich ooit heeft ontwikkeld alleen op die arsenicum basis.F001 schreef:Ik ben het niet eens met bovenstaande opvatting. De ontdekking betekent namelijk dat ook op arcenicumbasis leven op andere planeten zich kan ontwikkelen.
Wat er wel is aangetoond is dat evolutie in één op fosfor gebaseerde levensvorm de mogelijkheid heeft ontwikkeld om onder zekere condities bv bij gebrek aan fosfor dat (met kennelijke tegenzin) te compenseren met arsenicum.
Alhoewel op zich een schitterende ontdekking met intrigerende consequenties is dat heel iets anders dan te stellen dat er zich een op arsenicum gebaseerde abiogenese heeft plaats gevonden of kan plaats vinden, hier of elders in het heelal. Daar is geen enkele ondersteuning voor gegeven. Wij kennen slechts één enkele combinatie die dat mogelijk maakt : namelijk die op basis met fosfor.
Is leven op (alleen) arsenicum basis mogelijk? Wie het weet en het ook kan ondersteunen mag het zeggen.
NASA kan dat niet en deed dat niet. Zij wekken slechts die aanname met hun aanpak door spectaculaire koppen te gebruiken. Waardoor zovelen - ook hier - tot foute conclusies komen.
NASA heeft bewust de media bespeeld met zinsneden die "buitenaards leven" bevatten. Een volledig verkeerde voorstelling van zaken ! En wat mij betreft voornamelijk bedoeld om het congres te beïnvloeden naar een meer soepelere behandeling met financiering van Maan en Mars vluchten.

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Er zijn doelen die minder de middelen heiligen.sarnian schreef:Maar er is helemaal geen enkel bewijs dat dat "op arsenicum basis leven" zich ooit heeft ontwikkeld alleen op die arsenicum basis.F001 schreef:Ik ben het niet eens met bovenstaande opvatting. De ontdekking betekent namelijk dat ook op arcenicumbasis leven op andere planeten zich kan ontwikkelen.
Wat er wel is aangetoond is dat evolutie in één op fosfor gebaseerde levensvorm de mogelijkheid heeft ontwikkeld om onder zekere condities bv bij gebrek aan fosfor dat (met kennelijke tegenzin) te compenseren met arsenicum.
Alhoewel op zich een schitterende ontdekking met intrigerende consequenties is dat heel iets anders dan te stellen dat er zich een op arsenicum gebaseerde abiogenese heeft plaats gevonden of kan plaats vinden, hier of elders in het heelal. Daar is geen enkele ondersteuning voor gegeven. Wij kennen slechts één enkele combinatie die dat mogelijk maakt : namelijk die op basis met fosfor.
Is leven op (alleen) arsenicum basis mogelijk? Wie het weet en het ook kan ondersteunen mag het zeggen.
NASA kan dat niet en deed dat niet. Zij wekken slechts die aanname met hun aanpak door spectaculaire koppen te gebruiken. Waardoor zovelen - ook hier - tot foute conclusies komen.
NASA heeft bewust de media bespeeld met zinsneden die "buitenaards leven" bevatten. Een volledig verkeerde voorstelling van zaken ! En wat mij betreft voornamelijk bedoeld om het congres te beïnvloeden naar een meer soepelere behandeling met financiering van Maan en Mars vluchten.

Arstechnica is een uitstekende site. Regelmatig een ietsje "over my head", maar liever dát dan de indruk krijgen dat men voor dommekloten aan het schrijven is.

Ja, die zijn er wel, maar een organisatie als de NASA - die zichzelf als een serieus bij wetenschap betrokken partij acht - moet dan niet met dat soort "crap" aankondigingen komen met koppen die refereren aan buitenaards leven, als iedere betrokkene direct begrijpt (of zou moeten begrijpen) dat wij hier gewoon over een evolutionaire aanpassing praten op wel zeer speciale leef omstandigheden.mrBE schreef:... Er zijn doelen die minder de middelen heiligen.
Persoonlijk vind ik de ontwikkelingen op het onderzochte gebied uiterst interessant. Ik betreur slechts het onzinnig tromgeroffel door de NASA met al die verwijzingen naar "buitenaards leven".
Wat mij wel verwondert is dat op dit forum zovelen werden opgezogen door het blah-blah gehalte van dit onderwerp, zeker in het licht van het feit dat de NASA show voor Nederlanders nu reeds de tweede herhaling van hetzelfde onderwerp was van het VPRO programma Labyrint dd 23 November (na een soort van herhaling bij Pouw en Witteman ). Maar zelfs alleen op basis van de gepresenteerde data op de NASA persconferentie was het duidelijk dat het niet ging over mogelijke abiogenese op basis van arsenicum zonder fosfor. Wel was het een goed punt er op te wijzen dat bij zoeken naar buitenaards leven mogelijk op geheel andere omstandigheden en natuurlijke aanpassingen daarop moet worden gerekend.
De vondst van deze evolutionaire aanpassing bij een aardse microbe om te kunnen overleven in de betreffende lokale barre omstandigheden is wat mij betreft veel meer wereldnieuws.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de creationistische reactie daarop.

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
sarnian: voordat het onderzoek begon hadden ze er al over geschreven op Answers in Genesis,
En ik vind de mening voor AiG verrassend lucide.
Davies was als ik dit lees actief op zoek naar deze levensvorm!3. BBC News: “Alien Life ‘May Exist Among Us’”
Never mind looking for “aliens” out in space; what if they’re living here among us?
That may sound at first like a B-movie plot, but it’s actually the latest hypothesis of well-known Arizona State University’s Paul Davies. The physicist told Chicago’s conference of the American Association for the Advancement of Science (see items #4, #5) that our planet may have forms of “weird life” totally unrelated to life as we know it. The symposium Davies addressed was “exploring the possibility that life has evolved on Earth more than once,” or perhaps that life on Mars was transferred to Earth.
Where might these “aliens” be found? Davies suggests toxic arsenic lakes, salt lakes, deserts, and extremely hot hydrothermal vents in the deep sea as their likely habitats. He proposes a new “mission to Earth” to find such exotic life, which he calls a “shadow biosphere.”
According to BBC News, Davies asked, “The question is why? The cost is not expensive—it would be a fraction of the money we spend searching for extraterrestrial life.” Davies believes we may have missed these life-forms because our searches are customized for finding “life as we know it.”
More specifically, Davies believes we could find life-forms whose genetic codes use different amino acids, or who are based on elements other than hydrogen, oxygen, nitrogen, carbon, and phosphorous. Davies suggests arsenic could function as an ideal substitute for phosphorous, which is why he proposes looking for life-forms in arsenic-rich lakes.
“Personally, I’m only interested in establishing whether life happened more than once,” Davies said. “If we find it has happened twice from scratch then it’s going to have happened all around the universe.”
As interesting as it would be to find forms of life even more exotic than what we’ve already discovered (such as so-called “extremophiles” that dwell in seemingly inhospitable habitats), Davies’ idea is entirely rooted in evolutionary theory. That’s actually ironic, since the unity of all life (its genetic basis) is an occasional argument given in support of evolution. Whether or not more exotic forms of life are one day found, neither creationists nor evolutionists should have any difficulty incorporating them into their worldview—although if life originating once was a chance event, imagine the likelihood of it evolving twice!
Despite the evolutionary interest in “alien” life on Earth, however, don’t expect the search for extraterrestrial life to disappear. This week scientists further speculated on the possibility of water on Mars; meanwhile, NASA and the ESA are hoping to send a mission to the Jovian moons to look at other places “where life might have evolved.”
For more information:
* Are ETs & UFOs Real?
* Get Answers: Aliens & UFOs, Astronomy, Origin of Life
http://www.answersingenesis.org/article ... e-02212009
En ik vind de mening voor AiG verrassend lucide.
Ja, dat zie ik.Chris H schreef:Davies was als ik dit lees actief op zoek naar deze levensvorm! En ik vind de mening voor AiG verrassend lucide.
Wel teken ik bezwaar aan tegen het voortdurend gebruik van de term "alien life", terwijl het onderwerp een geëvolueerde aardse bacterie betreft. (Hoe geëvolueerd : wie het weet mag het zeggen).
Davies maakt het nog erger door te stellen dat mogelijk leven van Mars naar aarde is overgekomen, zonder daarvoor op enige manier ondersteuning te verschaffen, of aan deze speciale bacterie te linken.
Het gaat hier over een aardse bacterie die via evolutie zich kan aanpassen aan het leven in de omstandigheden waarin het verkeerd, door het gebrek aan fosfor aan te vullen met arsenicum (vanwege de vele gelijke eigenschappen), alhoewel die aanpassing toch duidelijk niet de voorkeur geniet (wat er aan fosfor beschikbaar is wordt direct opgenomen, en in de groei worden problemen ondervonden - lege gaten). Vandaar dat de bacterie op kweek moest worden gezet met een geforceerd dieet van arsenicum.

Die 2e pathway waar ze het over zouden hebben is volgens mij niet zo sterk onderbouwd hier want volgens mij is er wel eerst een 'oud' systeem met fosfaat nodig om die PxHB te ontwikkelen (even kort door de bocht, dus "als als.. en als") vooraleer AsO4 als vervanging kan dienen voor PO4.
Maar ik ben geen chemicus nogmaals en ik begrijp niet exact de rol van die PxHB hierin, waarom die AsO4 uberhaupt eerder last heeft van hydrolyse, los van het feit dat die PxHB rol uberhaupt hypothetisch is (?). In ieder geval suggereert het dat er dus geen sprake is van een 2e 'pathway' zoals ik begrijp uit die crea-tekst.
Dat waren mijn 2 cent. Iemand een idee?
Maar ik ben geen chemicus nogmaals en ik begrijp niet exact de rol van die PxHB hierin, waarom die AsO4 uberhaupt eerder last heeft van hydrolyse, los van het feit dat die PxHB rol uberhaupt hypothetisch is (?). In ieder geval suggereert het dat er dus geen sprake is van een 2e 'pathway' zoals ik begrijp uit die crea-tekst.
Dat waren mijn 2 cent. Iemand een idee?
Precies. Voor zover we weten is er nog nooit enig ander leven ontstaan dan het aardse leven, gebaseerd op fosfor en zonder arsenicum. Wij praten dus over een aanpassing van aards leven, niet over abiogenese op basis van arsenicum zonder fosfor.Samsa schreef:... want volgens mij is er wel eerst een 'oud' systeem met fosfaat nodig om die PxHB te ontwikkelen ....
Wel is het verstandig rekening te houden met die mogelijkheid bij het zoeken naar buitenaards leven.

Dat bewijs zijn juist die bevindingen die ze in een lab hebben nagebootst en gepresenteerd. Dan heb je het verhaal hieromtrent niet begrepen. We spreken dus niet over een aanpassing, maar over een levensvorm die zich op basis van arceen in plaats van fosfor heeft ontwikkeld.Sarnian schreef: Maar er is helemaal geen enkel bewijs dat dat "op arsenicum basis leven" zich ooit heeft ontwikkeld alleen op die arsenicum basis.
Sorry : net andersom : een op fosfor gebaseerde levensvorm die zich heeft aangepast aan arseen als (tijdelijk en ongewild) noodzakelijk alternatief.F001 schreef:Dat bewijs zijn juist die bevindingen die ze in een lab hebben nagebootst en gepresenteerd. Dan heb je het verhaal hieromtrent niet begrepen. We spreken dus niet over een aanpassing, maar over een levensvorm die zich op basis van arceen in plaats van fosfor heeft ontwikkeld.
Er is niets nagebootst. Er is een aardse bacterie (die de mogelijkheid heeft om arsenicum op te nemen) in dat lab op een geforceerd arsenicum dieet gezet om opname daarvan te bespoedigen.
Niks geen levensvorm die zich op basis van arceen in plaats van fosfor heeft ontwikkeld.
Hoe kom je daar nou bij ?

Sorry F001 maar sarnian had het goed.