Beste Mars,
Verandering is constant.
Verandering is inherent aan tijd.
Het constante hieraan is bewustzijn.
Bewustzijn staat los van de tijd, maar kan zich verbinden aan tijd.
Alle verandering vindt plaats in bewustzijn.
Klopt voor een deel.
In directe ervaring...
...is er geen scheiding tussen verandering en bewustzijn.
Alles is bewustzijn.
Je gooit hier de verschillende vormen van energie/bewustzijn op een hoop.
De schijn van scheiding is alleen in het denken over dit en dat.
Nee, de scheiding is reëel, net als het denken alleen voor de huidige mens reëel is. Hoewel materie onderdeel uitmaakt van dezelfde eenheid is het naïef en idealistische te denken dat het denken het onderscheid maakt.
In direct ervaren is er geen scheiding tussen denken en bewustzijn.
Dat is er wel degelijk, hoewel alles betrekkelijk is, kan het denken ontstaan in het menselijke bewustzijn.
Ook denken is verandering binnen bewustzijn.
Nee, denken is een instrument dat kan functioneren in het menselijke bewustzijn. Daar kunnen in aanvulling op de natuurwetten, ideeën en ideeën van verandering ontstaan.
Denken is niet gescheiden van bewustzijn,
niets is gescheiden van bewustzijn.
Dit is te simplistisch of zoals ik eerder aan gaf, je gooit verschillende energieën op een hoop en noemt het bewustzijn.
Het verhaal van gebeurtenissen en begrippen die buiten ons bewustzijn zouden liggen...
... zijn verhalen binnen bewustzijn.
Graag iets preciezer zijn, ons bewustzijn, de menselijke bewustzijn is in deze fase niet kenbaar verbonden met onze omgeving en begrippen zijn over tijd geconstrueerde denkbeelden. Denkbeelden die door ons denken wordt voortgebracht, soms en soms meer geleend van ons collectieve bewustzijn.
Mijn opvatting op dit gebied zijn neutraal monistisch, terwijl jij je op een psychisch monisme baseert. Als mens heb ik een fysiek lichaam etc., dat negeren betekent het negeren van het leven. Er is dan ook geen reden tot leven aangezien het leven slechts schijn is.
"Er bestaat geen mening, hoe absurd ook, die de mensen niet gemakkelijk tot de hunne maken, zodra het gelukt is, hen te overtuigen, dat die algemeen aanvaard is."