bezeten door de duivel, bent u het ook?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Re: bezeten door de duivel, bent u het ook?

Bericht door Blues-Bob »

"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

a.r. schreef:als ze god maar (terug) vinden zullen ze gelukkig zijn.
Nee, zo is het niet. Kom zeg, als het zo gemakkelijk was.
[-X [-X [-X
Als ze de juiste (welke?) god maar vinden zullen ze na hun overlijden gelukkig worden.
Geluk in het hier en nu is des duivels.

Snappie? De gelukkige atheïst moet eerst alle wereldse liefde verwerpen (want alle echte liefde komt van boven), dan zijn/haar heil bij Jezus zoeken, de rest van zijn/haar leven lijden (ongelukkig zijn) en dan mag hij/zij hopen na zijn/haar overlijden eeuwig gelukkig te zijn. Dat dat eeuwigdurende wel eens stomvervelend zou kunnen zijn moet hij/zij niet over nadenken.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
a.r.

Bericht door a.r. »

Oké, oké ...je hebt een punt :lol: ....het was grapje nav een ander topic dat hier nog loopt, waarin iemand stelde dat mensen die in een god geloven zo gelukkig zijn, omdat ze altijd iemand bij zich weten tegen wie ze aan kunnen praten en die hun eenzaamheid/ongelukkigheid verdrijft. Bij evangelicals, baptisten e.d. neem ik aan dus ( het zg happy clappy geloof, wat weer niet helemaal rijmt met het in diezelfde kringen voorkomende "achter iedere boom een andere demoon", maar dat moet je ruim zien, natuurlijk). Moet ik wel zeggen, dat ik daar ook mensen goed heb gekend en dat die het wel nodig vonden om als dochterlief even de stad in moest, moeder haar dan reed en in de auto wachtte op haar dochter terwijl ze in de bijbel las. Ik ben eens mee geweest naar hun kerk en heb gezien hoe het er daar aan toe gaat, mijn ogen worden nog groot van verbazing als ik terug denk aan het feit dat veel volwassen mensen daar met hun handen in de lucht stonden te wiegen alsof ze de nodige spiritualiën hadden gebruikt, maar op de vroege zondagochtend zal dat wél niet het geval geweest zijn toch? ... uuhhhh...toch?? Hhmmm....ze hadden daarna wel allemaal zwarte koffie nodig...zouden ze dan toch....??? :D
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

a.r. schreef:
Ik ben eens mee geweest naar hun kerk en heb gezien hoe het er daar aan toe gaat, mijn ogen worden nog groot van verbazing als ik terug denk aan het feit dat veel volwassen mensen daar met hun handen in de lucht stonden te wiegen
Dat is een vreemd gezicht inderdaad.

Mijn ogen worden ook wel eens groot van verbazing als ik kijk naar wat zich op tribunes van (voetbal-)stadions afspeelt. Al is het niet voor een onzichtbaar iemand: die volwassenen doen hetzelfde.
Ook het verschijnsel dat die mensen ‘door de duivel’ bezeten lijken te zijn, komt daarbij voor.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
a.r.

Bericht door a.r. »

Daarom heb ik zo'n hekel aan massa's....het brengt hysterie teweeg.
John12

Bericht door John12 »

exorcisme (in texas)
geweldadige uiting ten gevolge van onmacht ?
a.r.

Bericht door a.r. »

En daarmee bedoel je?
John12

Bericht door John12 »

a.r. schreef:En daarmee bedoel je?
onmacht vanuit de geloofgemeenschap.
executies, dodencellen, exorcisme, uitersten die bij deze staat passen.

de duivel wordt als uitlaadklep gebruikt maar heeft verder weinig van doen met religie.
John12

Bericht door John12 »

a.r.

Bericht door a.r. »

Dát is een zeer inhoudelijke reactie! :?
John12

Bericht door John12 »

a.r. schreef:Dát is een zeer inhoudelijke reactie! :?
exorcisme heeft nooit op grote schaal plaatsgevonden, beschouw als een bijverschijnsel.
a.r.

Bericht door a.r. »

Op basis van jouw autoriteit daarover?

Je hebt nu 11 berichten geplaatst, ik mis bij 8/9 onderbouwing en die andere berichten staan in het voorsteltopic. :(
John12

Bericht door John12 »

a.r. schreef:Op basis van jouw autoriteit daarover?

Je hebt nu 11 berichten geplaatst, ik mis bij 8/9 onderbouwing en die andere berichten staan in het voorsteltopic. :(
geschiedkundig kom je het weinig tegen.
bv heksen verbranden wordt gedurende een periode wel aangehaald.

exorcisme is vooral populair geworden in bioscopen en op tv.
a.r.

Bericht door a.r. »

Dit topic gaat over exorcisme/demonen/duiveluitdrijving en niet over heksenverbranding....begin eens bij het begin en ga die linkjes lezen en bekijken. Het kómt voor in deze tijd en iemand heeft er een topic over geopend vanuit zijn verbazing daarover. Waarom reageer je als je niets (nieuws) in te brengen hebt?
Plaats reactie