Ik ben dan geloof ik omnipotent kan alles weet alles etc, waarom me dan nog bezig houden met "doen"??? Als ik iets "doe" dan weet ik direct de uitkomst. Dus doe ik maar niks...
Want ik ben toch al overal en nergens verantwoordelijk voor, dus waarom zou ik nog iets doen???
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Wat een domme vraag, want je weet het antwoord:
1) Ik heb mij onkenbaar gemaakt
2) Ik heb statistiek uitgevonden opdat de mensen mijn incidenteel ingrijpen als niet significant terzijde kunnen schuiven.
Daarna ben ik schaterlachend materieloos opgelost, waarover de laatse menselijke vermoedens kunnen worden teruggevonden in
http://aliceinwonderland.wikia.com/wiki/The_Cheshire_Cat schreef:. . .The cat sometimes raises philosophical points that annoy or baffle Ali(ce). It does, however, appear to cheer her up when it turns up suddenly at the Queen of Hearts' croquet field, and when sentenced to death baffles everyone by having made its head appear without its body, sparking a massive argument between the executioner and the King and Queen of Hearts about whether something that does not have a body can indeed be beheaded.
At one point, the cat disappears gradually until nothing is left but its grin, prompting Alice to remark that she has often seen a cat without a grin but never a grin without a cat.
Als ik God zou zijn dan zou ik weer eens een lekkere massa uitroeiing opstarten. als ik in een humane bui ben dan zou ik gewoon ineens 90% van de mensheid wegtoveren, zodat de overgebleven 10% het wat makkelijker en leuker heeft. Er zal eerst een sociale puinhoop ontstaan, als er ineens zoveel mensen weg zijn, maar daar passen ze zich wel aan aan. Ik zal het duidelijk uitleggen met grote neonletters op de maan, zodat de hele wereld het kan lezen.
Vervolgens zou ik wat biologische aanpassingen maken, de vruchtbare periode van de mens bv met 30 jaar inkorten, gaat heen en vermenigvuldigd u, maar alleen van je 20ste tot je 25ste daarna is het OP. (ook bij de mannen) Of misschien de maandelijkse cyclus veranderen in een jaarlijkse.. Zijn die vrouwen ook 11 maanden lang van dat gedoe af, dat vinden ze vast niet erg.
Verder weet ik niet zoveel wat goden nu zo'n beetje doen, dat buiten ruimte en tijd staan lijkt me erg saai. Als ze niet al bestaan zou ik daarom in elk geval het vliegende spagetti monster, bacchus en offlaar de krokodillengod scheppen, zodat we samen kunnen klaverjassen.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Als ik God zou zijn, dan zou ik mijzelf empirisch willen ervaren. Omdat er behalve mij niets anders is, er slechts mijn wezen in mijn ruimte is en er dus niets is dat ik niet ben, zou ik mijzelf opdelen in allemaal kleinere delen dan het geheel. Die kleinere delen van het geheel zouden exact dezelfde eigenschappen hebben als het geheel die zij met de overige kleinere delen kunnen versterken.
Al die kleinere delen zouden zichzelf empirisch kunnen ervaren en al hun unieke ervaringen zouden mijn totale ervaring worden. Zo zou ik dus zelf ook in vele variaties, als een kleiner deel van het geheel deelnemen aan het leven.
Alle delen van mijzelf zouden een vrije wil hebben, vrij in de zin dat over het gebruik van die vrije wil nooit door mij zou worden geoordeeld. Ook zou die vrije wil niet beperkt worden door voorwaarden, die vrije wil zou onvoorwaardelijk zijn. Alle delen zouden scheppen en herscheppen.
Het scheppen en herscheppen zou plaatsvinden in gedachte, woord en daad. Het hele universum zou ten dienste staan van dat scheppen en herscheppen.
Alle godsdiensten afschaffen. Want Ik zou Mijn Buik vol hebben van alle ellende die er in de loop der eeuwen in Mijn Naam is aangericht.
Degenen die echt niet zonder kunnen mogen dan nog Pastafari worden.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Samante schreef:Als ik God zou zijn, dan zou ik mijzelf empirisch willen ervaren. Omdat er behalve mij niets anders is, er slechts mijn wezen in mijn ruimte is en er dus niets is dat ik niet ben, zou ik mijzelf opdelen in allemaal kleinere delen dan het geheel. Die kleinere delen van het geheel zouden exact dezelfde eigenschappen hebben als het geheel die zij met de overige kleinere delen kunnen versterken.
Al die kleinere delen zouden zichzelf empirisch kunnen ervaren en al hun unieke ervaringen zouden mijn totale ervaring worden. Zo zou ik dus zelf ook in vele variaties, als een kleiner deel van het geheel deelnemen aan het leven.
Alle delen van mijzelf zouden een vrije wil hebben, vrij in de zin dat over het gebruik van die vrije wil nooit door mij zou worden geoordeeld. Ook zou die vrije wil niet beperkt worden door voorwaarden, die vrije wil zou onvoorwaardelijk zijn. Alle delen zouden scheppen en herscheppen.
Het scheppen en herscheppen zou plaatsvinden in gedachte, woord en daad. Het hele universum zou ten dienste staan van dat scheppen en herscheppen.
Mooie definitie van het pantheïsme Samante. Voor mij is dit ook de enige bestaanswijze van God.
er zijn geen problemen bij het beantwoorden van deze vraag.
eenvoudig verder doen wat men bezig (is) was te doen.
want die "jij" is iedereen, ben jij, is de natuur. is alles samen : één ntuur en god.
dus we doen gewoon verder, nog een oneindigheid, maar zeker gemuteerd
naar een andere gedaante, fysiek en psychisch.
onze vrijheid is het stukje vrijheid van anderen dat door hen word afgestaan.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)