Marc schreef:Wat mij wel blijft beroeren is echter de vraag waarop zij hun conclusies baseren...? Is hun onderzoek totaal fout en zijn hun bevindingen vals of is hun onderzoek wel juist maar hun conclusies vals? Waar ik mijzelf a-priori toe dwing is te ontkennen dat de gevestigde wetenschap hun onderzoek en conclusies bewust zou negeren en bespottelijk maken omdat zij totaal niet in het huidige paradigma passen. Vertrekken zij bij hun onderzoek vanuit een religieus spiritueel standpunt of heeft hun onderzoek hen gebracht tot het besluit dat het huidige paradigma niet meer voldoet?
Marc,
Druk onze conversatie hier eens af en stop die in een briefomslag met de opdracht aan jezelf om die over 10 en over 20 jaar eens te herlezen. Samen met de in de tussentijd verder boven water gekomen wetenschappelijke onderzoeksresultaten.
Als geïnteresseerde leken zonder eigen onderzoekfaciliteiten kunnen we niet anders dan uiterst kritisch lezen en vooral ook afwachten.
Begeesterden als Verhulst, Peter Scheele of Borger, en F001 een pietsje, daar kan je toch niet tegenop omdat ze de hele dag bijna niets anders doen dan zich verdiepen in hun begeestering zonder onderzoeksresultaten. Ze moeten en zullen een aansturing vinden.
Hypothesen die niet anders dan op (eeuwen)oude fantasieën zijn gefundeerd, die kunnen gelijk in de kliko.
Hypothesen die alleen maar verder worden aangevuld met fantasieën worden daardoor niet steviger.
Die kliko's staan al in rijen vol gestouwd met overtuigingen dat in de bijbel, in de veda's, in de koran etcetera allang stond beschreven wat recentelijk is ontdekt.
Quatsch die rustig het eerste kan worden overgeslagen omdat je zo in van alles een patroon kan zien dat je aanstaat.
Dat er geen video is vanaf een miljard jaren geleden die elk aspect van ontwikkeling van levensvormen inzoombaar zou maken, dat maakt het wel uitvlooibare tot een soort detectiveroman.
Makkelijk kan iedereen zich nu al verdiepen in die mechanieken van de evolutie die zonder toeval onmogelijk zouden zijn. Zie mijn badinerend reageren op F001's voorgeslacht dat ik eerder gaf.
Bestuderen van amusante flapkeserij is pas zinvol als de reguliere niet meer opzij te schuiven moderne evolutie-theorie minstens tot in de basisprincipes wordt begrepen.
Zie dus eerst:
http://evolution.berkeley.edu/
En hecht niet teveel betekenis aan het woord paradigma in deze, want daarmee geef je een heel vreemd waarde-oordeel.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.