Dit lijkt mij een heel reëel verhaal in het kort.PietV. schreef: Wat blijft er dan over: Een meisje Nellie waar beide jongens verliefd op zijn. Een Dirk Post die tegenover zijn vrienden opschept over het ombrengen van zijn concurrent. Dirk Post die moeite heeft om zich aan te passen na een verhuizing naar Urk. Wordt gepest en afwijkend gedrag vertoond. Dirk gaat met een mes naar het bos en steekt zijn concurrent dood. Hij bekend. En daarna komt er een verhaal rond glaasje draaien etc. De EO wijdt er uitvoerig aandacht aan. En dominees komen met waarschuwingen. Het eerste komt overeen met het aloude jaloerse beeld van de minnaar. Die niet kan verkroppen dat zijn grote liefde naar een ander vriendje kijkt. Gewoon ziek wordt van frustratie en buiten zichzelf iemand doodsteekt. De één doet het dmv het doorsnijden van een parachutekoord. De minder slimmen doen het gewoon recht toe tot rechtaan.
Wie verder nadenkt, heeft ieder ( behalve Henk Vreekamp)voor zich ook een goed punt.
Zeer wel mogelijk.F001 schreef:...... zulke praktijken een deur openen tot het menselijke onderbewustzijn.....
In het geval van Urk denk ik dat er sprake was van een tiener met psychotische wanen, wat uitmonde tot het doden van zijn vriend.
Is nu ondertussen ook vastgesteld.
Dit is op het moment van schrijver natuurlijk speculeren, maar ook dit is zoals het zou kunnen zijn gegaan.Misschien hadden ze wel wat gebruikt en bleek de omgeving (een verlaten bos) en het spel (glaasje draaien) net die trigger die de desbetreffende dader deed doordraaien.
Ook dat zou kunnen zijn. (echter speculatie, zie ook boven).Cluny schreef:Wellicht was de dader een geboren schoft die nooit heeft willen deugen.
Voorspelbare reacties in de verschillende soorten denkmilieu's om iets zeer aangrijpend, zoals een 14jarige moordenaar, te kunnen behappen.Piet schreef:En vormt het occulte verhaal een mooie kapstok....
De psychose die overwonnen wordt met Jezus......... En nu staan de predikanten te roepen dat het allemaal te maken heeft met hogere machten.
Linea recta de TBS in en gewoon behandelen. En het bijgeloof even wegdenken rond iemands psychische gesteldheid.
Dit als je niet direct negatief wil oordelen, maar de jongen nog wat hoop en kansen voor de toekomst gunt.
Rake uitdrukking, maar mensen zijn niet allemaal zoals jij.Cluny schreef:Jij kan er wellicht weinig over zeggen omdat jij een slecht schoftenherkenningsmechanisme hebt.
Het milieu waaruit hij komt en zijn "normale" gedrag zou je mee kunnen nemen, maar ik kan dit nou niet een teken vinden van "met voorbedachte rade iemand uit de weg ruimen", zoals de pure schoft misschien zou doen..............Daarbij, er zijn 47 messteken in de vermoorde jongen geteld.
Het tekent eerder voor iemand die, iig. op dat moment, buiten zichzelf is.
Inderdaad.Berjan schreef: Ik vind het gewoon een goede manier van de advocaat om onder een straf uit te komen. En in Urk is de dader ineens een "slachtoffer". Slim bekeken!
Raven schreef:De schrijver boven mij vergeet dat "een steekje los " impliceert dat dat steekje ergens door losgetrokken is![]()
Of al niet "zo hecht zat".
Zie de opsommingen van Cluny, die wel degelijk tekenen voor een niet zo rationeel, intellectueel en of beschaafde omgeving, waarin de jongen blijkbaar opgroeide.
Maar dat is dan een speculatie van mij.