Islamitisch plak- en knipwerk

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Fouten in de Koran

Bericht door Jinny »

Jouw vriend A zegt tegen jou dat je doodgaat over straat X gaat lopen. Dat geloof jij zeker niet. En daarna zegt jouw andere vriend, B, dat je doodgaat als je over straat X loopt. Als 20 mensen dit aan jouw vertellen is het 100% zeker dat jij niet meer over straat X gaat :lol: . Dat geld ook voor de verzen. Als meerdere personen jouw hetzelfde leren is het logisch als ik denk dat het niet is veranderd.
Dit is zondermeer iets anders dan een boek met wazige verzen.
Je voorbeeldje deugt niet, want nu zegt iemand dat ik niet door straat x liep omdat ik anders doodging, bij de volgende ben ik al doodgegaan omdat ik door straat x liep en daarna ben ik gestorven omdat ik niet door straat x liep.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Surrendered schreef:Niet opgeschreven. Hij heeft het onthouden en door verteld. Ik weet niet welke verzen het waren. Het was het begin van de koran. Eerst een paar verzen bij Adam, daarna bij Abraham, daarna bij Mozes en als laatst bij Mohammed.
En adam heeft die verzen aan eva en zijn zoons doorverteld?
Ik neem aan dat deze verzen ook bij de neandertalers bekend geweest zijn dan.
Ik vraag me dan toch af waarom islam pas begint bij de komst van mohammed?
ASP
Forum fan
Contacteer:

Bericht door ASP »

wil je ophouden met die domme verhaaltjes van jouw over dat stomme boek en die sukkel die geen steen ken tillen want je bent echt vervelend aan het worden.!!!!!!!!
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

Moeders schreef:
Surrendered schreef:Niet opgeschreven. Hij heeft het onthouden en door verteld. Ik weet niet welke verzen het waren. Het was het begin van de koran. Eerst een paar verzen bij Adam, daarna bij Abraham, daarna bij Mozes en als laatst bij Mohammed.
Alleen de naam Islam. De namen zijn alleen het verschil
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

Jim schreef:
Jouw vriend A zegt tegen jou dat je doodgaat over straat X gaat lopen. Dat geloof jij zeker niet. En daarna zegt jouw andere vriend, B, dat je doodgaat als je over straat X loopt. Als 20 mensen dit aan jouw vertellen is het 100% zeker dat jij niet meer over straat X gaat :lol: . Dat geld ook voor de verzen. Als meerdere personen jouw hetzelfde leren is het logisch als ik denk dat het niet is veranderd.
Dit is zondermeer iets anders dan een boek met wazige verzen.
Je voorbeeldje deugt niet, want nu zegt iemand dat ik niet door straat x liep omdat ik anders doodging, bij de volgende ben ik al doodgegaan omdat ik door straat x liep en daarna ben ik gestorven omdat ik niet door straat x liep.
Neen. Hij waarschuwt jouw om er niet langs te lopen. En de anderen ook niet. Of een wat anders dan een straat. Bijvoorbeeld eten. Je gaat net iets eten. 20 mensen waarschuwen jouw dat het giftig is. Eet jij dan dat eten of eet jij het niet?
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Surrendered schreef:
Moeders schreef:
Alleen de naam Islam. De namen zijn alleen het verschil
Vóór mohammed was er allen een "allah" bekend bij de arabieren als maangod. Een plaastelijk godje.

De islam is begonnen met de komst van de koran en verfijnd middels de hadith.

Voor mohammed had geen hond gehoord van allah (behalve de stam van mohammed).
Nu is het ineens adam die begonnen is met islam?

Ik heb altijd geleerd dat adam de eerste was die de flying spaghetti monster heeft mogen aanschouwen.
En bewijs maar eens dat dat niet zo is.
ASP
Forum fan
Contacteer:

Bericht door ASP »

en toch doorgaan he,,

alla bestaat niet , dat boek is alleen maar een verzinsel van middeleeuwse nomaden en jij blijft gewoon stom doorgaan en durft dan nog te vertellen dat ik moet ophouden terwijl ik alles heb weerlegd wat jij hier verteld...
niets wat jij hier neer schrijft heeft ook maar enige waard en is klink klare onzin..
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Surrendered schreef:
ASP schreef:allemaal klink klare onzin dus..jouw onzichtbare vriendje heeft nog steeds die enorme steen op zijn borstkas liggen en zonder jouw hulp krijgt ie m niet weg..

dus al die verhaaltjes van je zijn onzin.
Kan je stoppen met onzin verhalen over dat de Schepper geen steen op kan tillen. Je begint vervelend te worden. Het slaat ook nergens op.
Dat verhaal wordt in het Engels ook wel de "omnipotence paradox"-genoemd; zie http://en.wikipedia.org/wiki/Omnipotence_paradox voor meer informatie en doorverwijzingen naar documenten.

Ik kan er zelf ook wel commentaar op geven, maar we hadden het hier over fouten in de Koran, en niet over het al dan niet bestaan van een almachtige god.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Surrendered schreef:Neen. Hij waarschuwt jouw om er niet langs te lopen. En de anderen ook niet. Of een wat anders dan een straat. Bijvoorbeeld eten. Je gaat net iets eten. 20 mensen waarschuwen jouw dat het giftig is. Eet jij dan dat eten of eet jij het niet?
Je moet je verhaaltje wel in dezelfde setting zetten als het onstaan van de koran anders snijdt het geen hout.

Je moet dus zeggen: "je gaat net iets eten, 20 mensen waarschuwen je dat het giftig is en dat weten ze omdat ze generatie op generatie doorverteld hebben gekregen dat de maaltijd die jij op dat moment wil gaan eten giftig is".

Zo, nu staat het ongeveer gelijk met de koranmythe.
ASP
Forum fan
Contacteer:

Bericht door ASP »

door zo iets stoms als god onderuit te halen (wat ik deze avond al 2 keer heb gedaan)
maak je ook de manifesten tot fictie.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Elberfeld schreef: maar we hadden het hier over fouten in de Koran, en niet over het al dan niet bestaan van een almachtige god.
Ik denk dat die 2 toch wel met elkaar te maken hebben.
Wanneer gesteld wordt dat de koran foutloos is en onveranderd omdat hij door allah is gegeven kun je daar geen onderscheid in maken.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Het mohammedanisme is mosterd na de maaltijd.

Hoe vind je die? :wink:
ASP
Forum fan
Contacteer:

Bericht door ASP »

super
ASP
Forum fan
Contacteer:

Bericht door ASP »

zo, t werd ze te veel...

gewoon doorgaan he, en als je ze klem hebt zijn ze beledigd...

tuig !!!!
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Vers 4:11

* Zonen erven een portie, tweemaal zo groot als die voor dochters.

Why 's that? Gebroeders in de leer, Surrender en Spatie?
Plaats reactie