Noord-Korea.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Re: Noord-Korea.

Bericht door Chinaman »

Cluny schreef:Stalinisten vinden het geiniger om aan een atoombom in een lange afstandsraket te knutselen dan te gaan knutselen aan gezondheidsproblemen van miljoenen onderdanen.
Maar probeer het in dit topic wel een beetje gezellig te houden.
Sja, als dat een invasie kan weerhouden van Westerse bommenwerpers... Die de toch al zwakke economie en voedseldistributie helemaal stil legt, dan kan ik dat wel begrijpen.

Maar ja, omdat het Commies zijn moet je ze natuurlijk isoleren, en of daardoor mensen honger lijden of vervolgd worden is minder van belang.
http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_China
Government on Taiwan
From the 1960s, Taiwan began rapidly developing and it became known as one of the Four Asian Tigers

The ROC government, now threatened by both demands for independence within Taiwan, and by the Communists in mainland China, became increasingly dictatorial. The White Terror, started while the ROC central government was still governed from mainland China, remained in place until 1987 as a way to suppress the political opposition.[55] During these acts of violence, 140,000 Taiwan residents were imprisoned or executed for being perceived as anti-KMT or pro-Communist.[56]
Maar dat zijn natuurlijk westerse vriendjes (lees USA pionnen kolonies, die protection feeaan de betalen als USA dat dicteert, net zoals Japan trouwens)
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Chinaman schreef:
Cluny schreef:Stalinisten vinden het geiniger om aan een atoombom in een lange afstandsraket te knutselen dan te gaan knutselen aan gezondheidsproblemen van miljoenen onderdanen.
Maar probeer het in dit topic wel een beetje gezellig te houden.
Sja, als dat een invasie kan weerhouden van Westerse bommenwerpers... Die de toch al zwakke economie en voedseldistributie helemaal stil legt, dan kan ik dat wel begrijpen.

Maar ja, omdat het Commies zijn moet je ze natuurlijk isoleren, en of daardoor mensen honger lijden of vervolgd worden is minder van belang.
http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_China
Government on Taiwan
From the 1960s, Taiwan began rapidly developing and it became known as one of the Four Asian Tigers

The ROC government, now threatened by both demands for independence within Taiwan, and by the Communists in mainland China, became increasingly dictatorial. The White Terror, started while the ROC central government was still governed from mainland China, remained in place until 1987 as a way to suppress the political opposition.[55] During these acts of violence, 140,000 Taiwan residents were imprisoned or executed for being perceived as anti-KMT or pro-Communist.[56]
Maar dat zijn natuurlijk westerse vriendjes (lees USA pionnen kolonies, die protection feeaan de betalen als USA dat dicteert, net zoals Japan trouwens)
Gek!
Ineens krijg ik zin om een lijstje van communistische woordjes te maken.
De lieve woordjes, de stoute woordjes en de propagandawoordjes.
En natuurlijk zoek ik ook altijd nog aanvullingen voor mijn meer persoonlijke hobby, mijn verzameling gidswoorden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Cluny schreef: Gek!
Ineens krijg ik zin om een lijstje van communistische woordjes te maken.
De lieve woordjes, de stoute woordjes en de propagandawoordjes.
En natuurlijk zoek ik ook altijd nog aanvullingen voor mijn meer persoonlijke hobby, mijn verzameling gidswoorden.
geen slecht idee, mijn lijstje van Neo Kolonialistische begrippen word ook al steeds voller met "De lieve woordjes, de stoute woordjes en de propagandawoordjes" helaas kende ik de meeste al, en is het allemaal oude koek. Maar misschien word het nog wat hier...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Chinaman schreef: Geen slecht idee, mijn lijstje van Neo Kolonialistische begrippen word ook al steeds voller met "De lieve woordjes, de stoute woordjes en de propagandawoordjes" helaas kende ik de meeste al, en is het allemaal oude koek. Maar misschien word het nog wat hier...
Neo-kolonialistische begrippen.
Een prachtexemplaar!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Neocolonialism
http://en.wikipedia.org/wiki/Neocolonialism
Neocolonialism is a term used by post-colonial critics of developed countries' involvement in the developing world. Writings within the theoretical framework of neocolonialism argue that existing or past international economic arrangements created by former colonial powers were or are used to maintain control of their former colonies and dependencies after the colonial independence movements of the post-World War II period. The term neocolonialism can combine a critique of current actual colonialism (where some states continue administrating foreign territories and their populations in violation of United Nations resolutions[1]) and a critique of the involvement of modern capitalist businesses in nations which were former colonies. Critics adherent to neocolonialism contend that multinational corporations continue to exploit the resources of post-colonial states, and that this economic control inherent to neocolonialism is akin to the classical, European colonialism practiced from the 16th to the 20th centuries. In broader usage, neocolonialism may simply refer to the involvement of powerful countries in the affairs of less powerful countries; this is especially relevant in modern Latin America. In this sense, neocolonialism implies a form of contemporary, economic imperialism: that powerful nations behave like colonial powers of imperialism, and that this behavior is likened to colonialism in a post-colonial world.
Asje, misschien leer je nog wel eens wat ervan :mrgreen: Hoewel ik dat ten zeerste betwijfel 8-[
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Economisch imperialisme!
Wow!
NL-link.
Laatst gewijzigd door Cluny op 14 okt 2010 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Cluny schreef:Economisch imperialisme!
Wow!
:lol: :lol: :lol:
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Chinaman schreef: Volgens mijn weten zijn er toch een hele hoop voedsel en ondervoedings problemen daar.
Volgens mij heb je de ironie/het sarcasme in de post van The Prophet niet opgepikt. :wink:
Alhoewel de laatste paar oogsten de afgelopen jaren toch wel goed waren, (plus humanitaire hulp van China in vorm van voedsel en medicijnen en machines, omdat die niet teveel N koreaanse vluchtelingen willen hebben),
Ook westerse hulp is geleverd, maar deze werd nog wel eens bemoeilijkt omdat de Noord Koreaanse Partij wilde gaan beslissen wie er voedsel kreeg, en wie niet. (vaak reeds weldoorvoede mensen die deel uitmaakten van het defensie-apparaat)
Uiteraard wilden de hulpverleningsorganisatie's hier niet aan meewerken, omdat zij mensen willen kunnen helpen zonder aanziens des persoons.
Dat leidt nogal eens tot spanningen, zogezegd.
Maar helaas voor de N Koreanen gelden er handels embargo's en sancties tegen dat land waaronder de burgers ontzettend onder kunnen lijden, zo als bijvoorbeeld in Iraq nog voordat er een bom gevallen was...
Helaas voor de burgers in Noord Korea, is sinds Kim Il Sung aan de macht is, de zgn "Juche" ideologie van kracht.
Een ideologie die streeft naar autarkie. (zelfvoorzienendheid)
De leiding van Noord Korea wil helemaal geen intensieve handelsbanden met de rest van de wereld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Juche

Bovendien mag je m.i. niet verwachten dat men een koekoeksjong in het internationale economische nest gaat voeden.
We kunnen natuurlijk niet in zee gaan met een land dat wel zou willen meegroeien op het tij van de economie, terwijl de intentie van datzelfde land eigenlijk is om dat systeem internationaal juist onderuit te halen.

Je geeft een inbreker ook geen steen in handen om een raam van je eigen huis in te gooien?

Maar uiteindelijk is het primair de Juche-ideologie die voor het lijden van de Noord Koreaanse burger zorgt.
Hooguit zou je kunnen zeggen dat handelsembargo's de ideologen in Pyongyang een handje helpen, en hen nopen tot consequentheid, danwel het toegeven van het feit dat ze hun bevolking uithongeren.

Juche werkt niet, maar fundamentalistische ideologen en religieuzen delen één ding: Het maakt niet uit wat er fout gaat; het is altijd de schuld van iets of iemand anders.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_sanctions of http://www.ilaam.net/War/IraqEmbargo.html (paar seconden baidu'en)
Estimates of civilian deaths during from the sanctions range from 170,000 to over 1.5 million, most of them children.[10]
Lifting the Iraq Embargo After Almost 2 Million Deaths
Allemaal in de naam van "universele mensenrechten" uiteraard...

Natuurlijk voedt zulke "internationale" politiek de haat bij de N Koreaanse burgers jegens het westen nog meer, wat de "monarchen" nog meer macht geeft... Daarom zullen ze waarschijnlijk nog veel liever "het leger" steunen.
Nee, onder valse voorwendselen, want er zouden massavernietigingswapens zijn in Irak, volgens Amerika.
Deze bleken er niet te zijn.
Ook heeft Amerika nooit de toestemming gehad van de VN om Irak binnen te vallen.
De VS heeft hiermee illegaal en op eigen initiatief gehandeld, want ze heeft afspraken geschonden die ze zelf is aangegaan.

Je moet de VS, de VN en de mensenrechten niet door elkaar gaan halen.

En over monarchen gesproken: De tweede troonopvolging in NK komt er aan.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar het gezellige Noord-Korea.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Hou toch op. Er is niets gezelligs aan Noord Korea.
Dit topic had nooit onder "goed nieuws" geplaatst moeten worden.

Wat is het volgende?
Groetjes uit Somalië soms?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Cluny schreef: Afbeelding

Die voorste!
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Meiden in uniform, altijd leuk.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Ali schreef:
Cluny schreef: Afbeelding

Die voorste!
Het benenwerk van die tweede van rechts op de voorgrond vind ik ook wel gezellig.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Reken maar niet dat zo'n lelijke westerse kapitalist/imperialist als jij enige kans maakt bij die dames - tenzij je ze eerst het land uit weet te smokkelen misschien, met de hele familie er op en er aan.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Ali
Banned

Bericht door Ali »

MNb schreef:Reken maar niet dat zo'n lelijke westerse kapitalist/imperialist als jij enige kans maakt bij die dames - tenzij je ze eerst het land uit weet te smokkelen misschien, met de hele familie er op en er aan.
Hadeeho MNb,

Die witte rechts helemaal achteraan in lichte gezellige spreidstand, had je die ook in the picture? Die zou ik graag wat scherper in het vizier willen hebben gehad. Maar ja, tegen een lage resolutie begint fotosjop ook niet echt iets.
Plaats reactie