column: Blijf met je ongelovige poten van de Islaam af

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

rikus
Banned

Bericht door rikus »

Ik snap het trouwens al je hebt alleen gegevens van de linksite maar niet van de stertkabels. Maar dan klopt het trouwens nog niet, Maar goed laten we erocer oohouden het zet voor mij geen zoden aan de dijk in iedergeval. :D
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Je kunt trouwens de site afmelden op onderstaande e-mails
*Linksite: henkjr.peters@chello.nl
*Totale startpagina pakket: a.denneman@chello.n
Meldcode toevoegen
Alie uit Turkije
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

rikus schreef:Ik snap het trouwens al je hebt alleen gegevens van de linksite maar niet van de stertkabels. Maar dan klopt het trouwens nog niet, Maar goed laten we erocer oohouden het zet voor mij geen zoden aan de dijk in iedergeval. :D
Het is geen geheim, ga zelf maar kijken. http://www.freethinker.nl/awstats
In februari ziet het er tot nu toe beter uit.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
rikus
Banned

Bericht door rikus »

In vind alleen dit maar voor mij is het moeilik zoeken met mijn vergroting en spraakcomputer op een site die ik niet ken Ik zal morgen nog wel eens kijken, de site waar een sterretje voorstaat is er 1 van mij
Link vanuit een externe pagina (andere web sites behalve zoek machines) - Volledige lijst
*- http://www.powow.com/duiven/ 25 25
- http://atheisme.pagina.nl 16 16
- http://forums.marokko.nl/showthread.php 12 32
- http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/120698/last 11 11
Alie uit Turkije
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Wij kunnen elkaar hier af en toe best stevig op de huidt zitten, maar daar sportief mee omspringen dwingt uiteindelijk weer ontzag af.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Jutter schreef:Wij kunnen elkaar hier af en toe best stevig op de huidt zitten, maar daar sportief mee omspringen dwingt uiteindelijk weer ontzag af.
:?: vertel
Alie uit Turkije
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

rikus schreef:
Jutter schreef:Wij kunnen elkaar hier af en toe best stevig op de huidt zitten, maar daar sportief mee omspringen dwingt uiteindelijk weer ontzag af.
Voorbeeldje? Wat betreft dat spammen heb ik erger gezien (hoewel ik het nog steeds beargumenteerbaar acht dat het technisch gesproken spammen is; bronvermelding is domweg overbodig en dubieus als je eigen blog-pagina met advertenties de bron is), en ik reageerde waarschijnlijk eerder zo overtrokken omdat mijn nekharen overeind gaan staan bij alles dat op dweepzucht lijkt, en je met web-statistieken begon te pochen in plaats van gestelde vragen te beantwoorden.

En om op die vraag van mij terug te komen (zie eerdere post)... wat zie ik over het hoofd?
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 3813#23813
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Jutter schreef:
rikus schreef:
Voorbeeldje? Wat betreft dat spammen heb ik erger gezien (hoewel ik het nog steeds beargumenteerbaar acht dat het technisch gesproken spammen is; bronvermelding is domweg overbodig en dubieus als je eigen blog-pagina met advertenties de bron is), en ik reageerde waarschijnlijk eerder zo overtrokken omdat mijn nekharen overeind gaan staan bij alles dat op dweepzucht lijkt, en je met web-statistieken begon te pochen in plaats van gestelde vragen te beantwoorden.

En om op die vraag van mij terug te komen (zie eerdere post)... wat zie ik over het hoofd?
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 3813#23813
In veel forums is het zelfs verplicht om de bron te noemen. Je kijkt zeker ook geen tv, want dan moet je je helemaal groen en geel ergeren. Ik krijg dagelijks in mijn mail boxen zeker 100 spammails als je ze blokkeert komen ze de andere dag met een ander ip. Kijk en dat is heel wat anders, Ik plaats extra alen mijn nieuwe weblog omdat daar foto's en afbeeldingen bij staan die het artikel wat vrolijker maken en daar staat geen persoonlijke reclame op. Ik zou ook mijn columnsite als bron kunnen gebruiken maar daar staat wel persoonlijke reclame op. Overigens op deze site staat ook reclame waar ik niet omvraag. Maar dat is anders natuurlijk :roll:
De vraag of ik homoseksuelen storend vind had ik dacht ik al beantwoord: neen alleen ik zou niet graag zien dat iemand met dezelfde uitstraling als Foruyn minister president zou worden. En ik denk dat dat mijn recht is, daarnaast denk ik dat bepaalde publieke belangrijke functies te hoog gegrepen zijn. Maar dat is dan wel mijn misschien wel bekrompen ouderwetse mening. En blazen over de stats was het niet, het was aantonen dat mijn site loopt als een trein en vooral mijn columns worden gelezen. Ze staan ook op sites waar totaal nooit geen reaktie weg komt, maar wel elke bezoeker van die site ze leest.
Alie uit Turkije
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

rikus schreef:In vind alleen dit maar voor mij is het moeilik zoeken met mijn vergroting en spraakcomputer op een site die ik niet ken Ik zal morgen nog wel eens kijken, de site waar een sterretje voorstaat is er 1 van mij
Dat die site van jouw was wist ik wel, dat weerhoud mij er echter niet van open kaart te spelen. Ook doet het niets af van mijn mening dat het door jouw gebrachte populisme de kwaliteit van dit forum geen goed doet. :)
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
rikus
Banned

Bericht door rikus »

skeptic schreef:
rikus schreef:In vind alleen dit maar voor mij is het moeilik zoeken met mijn vergroting en spraakcomputer op een site die ik niet ken Ik zal morgen nog wel eens kijken, de site waar een sterretje voorstaat is er 1 van mij
Dat die site van jouw was wist ik wel, dat weerhoud mij er echter niet van open kaart te spelen. Ook doet het niets af van mijn mening dat het door jouw gebrachte populisme de kwaliteit van dit forum geen goed doet. :)
Dan zal rius maar stoppen met freethinker, men ziet hier liever geen mensen die typfoutjes maken en een eigen mening hebben
Alie uit Turkije
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

rikus schreef: Dan zal rius maar stoppen met freethinker, men ziet hier liever geen mensen die typfoutjes maken en een eigen mening hebben
Jouw mening is niet het probleem, het is de manier waarop je die presenteert, en het is manier waarop je jezelf presenteert. Sorry, je komt op mij over als iemand die niet oprecht is, en je schrijfsels spelen in op emoties en onderbuikgevoelens.
Je komt met webstats om te laten zien hoeveel hits we aan jou te danken hebben, en sorry, dat komt heel patserig over, helemaal omdat het totaal niet relevant is voor deze discussie, althans, jij hebt me nog niet uitgelegd waarom dat relevant is voor deze discussie. Daarom vraag ik je nogmaals; waarom vond je het zo belangrijk om dat in deze discussie te vermelden? Wat is de meerwaarde ervan voor deze discussie?

Gegroet..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
FonsV
Diehard

Comun-cartoon

Bericht door FonsV »

Gewetensonderzoek

Heb ik al schrijvend wel eens gewetensonderzoek toegepast?
Ja, vaak.
Laf natuurlijk.

Gisteren nog. Op de Forumpagina van de Volkskrant neem ik kennis van het onvervreemdbare karelbralleputproza van Asfin Ellion en Leon de Winter dat de fundamentalistische moslims nog lang zal heugen – en ik denk: daar ga ik nu eens genadeloos de spot mee drijven.
Maar een half uur later heb ik allerlei zinnetjes bedacht die misschien wel keihard aankomen, maar die me eigenlijk niet helemaal bevallen. Ik vraag me bovendien af, niet eens zozeer of ik er iemand mee kwets als wel of ik er iemand een plezier mee doe.
En tenslotte zie ik gewoon van mijn voornemen af.

Intussen heeft minister de Geus de Nederlandse man opgeroepen om de volgende maand op een vrouw te stemmen, en zodoende de meisjes voor 8 maart (Internationale Vrouwendag) ‘een aardig geschenk’ aan te bieden. Een snijdende satire op christenmensen die tegen de vrouwtjes aanschurken?
Zou kunnen.

Maar tegelijkertijd overvalt me een zekere vermoeidheid. Straks kom ik nog op het idee om Jozias van Aartsen te willen hekelen, die als VVD-aanvoerder de volgende geschiedtheoretische vraag voorlegde aan een Rotterdam gezelschap: ‘Hoe zorgen wij ervoor dat de PVDA deze schitterende stad niet terugdrukt naar de 20ste eeuw?’
Ik wil maar zeggen dat ik mezelf ook dikwijls aan banden leg uit een zekere gemakzucht, of uit indolentie, of bij gebrek aan fantasie.

Maar soms speelt er misschien iets anders mee.

Waarom maak ik bijvoorbeeld niet elke dag de islamieten belachelijk die bij duizenden tegelijk schreeuwend, tierend, brandstichtend en dodend, als voetbalvandalen door hun eigen stad trekken, zogenaamd vanwege een paar cartoons uit Denemarken? Ik zeg zogenaamd, omdat ze eerst zijn opgewarmd door een Deense mollah die er speciaal voor op reis ging, en toen nog op toestemming moest wachten van hun regering alvorens met gebalde vuist op straat te durven.
Ik kan in antwoord op de vraag natuurlijk verklaren dat ze me met hun ongure tronies en hun ongearticuleerde spreekkoren razend maken – en woede is het begin van veel, maar niet van ironie. Maar is dat niet een al te doorzichtige smoes?

Ben ik eigenlijk niet bang dat ze via Abu Jahjah (over schreeuwlelijken gesproken) of een vrijgelaten lid van de Hofstadgroep achter m’n adres komen en m’n ruiten komen ingooien? En dan is een gebroken ruit nog tot daar aan toe.
Maar een gek met een tulband hoeft er maar een paar soera’s op na te slaan, en hij kan met de koran in zijn hand bewijzen dat hij me van Allah mag onthoofden. Zeg ik dan, met z’n mes op m’n keel: “Doe niet zo belachelijk”? Of roep ik, heldhaftig als Hans van Baalen: “Wij zijn allen Denen”?

Tijdens het vragenuurtje in de Kamer rook ik weer het begin van een soort opwinding dat ik me herinner van 2004, daags nadat Andries Knevel een bleke Brabantse sufferd die zich Abdul-Jabbar noemde, in de mond had gelegd dat hij Geert Wilders de kanker toewenste.

Dat intussen de groep Wilders – met daarin de reformatorische Bart Jan Spruyt – het grote goed van de persvrijheid het allerhoogste in haar vaandel blijkt te hebben, stemt me trouwens achterdochtig. Of is dat een tweede, al te doorzichtig alibi?

Op televisie zie ik de zoveelste optocht Arabische hooligans hun profeet in bescherming nemen.

‘Tegen deze epidemie’, schreef Voltaire (bij wie de Verlichting begon) in zijn Dictionnaire philosophique uit 1764, ‘bestaat geen andere remedie dan een filosofische geest die, als hij stap voor stap terrein wint, uiteindelijk de zeden van mensen bijschaaft en aanvallen van deze ziekte voorkomt. Maar zodra de ziekte zich verbreidt moet je vluchten en wachten tot de lucht weer zuiver is’.

Dat kan dus nog wel een paar eeuwen duren.

Jan Blokker in de Volkskrant
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Frodo
Forum fan

Re: Comun-cartoon

Bericht door Frodo »

Ja, was leuk stukje vanochtend! :D
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

rikus schreef:
skeptic schreef:
Dan zal rius maar stoppen met freethinker, men ziet hier liever geen mensen die typfoutjes maken en een eigen mening hebben
Wat typefoutjes betreft: ik zag op zijn biografie op marokko.nl staan:
Biografie:
Zwaar Visueel gehandicapt, werk op het net met het programma Super Nova Spraak en tekst vergrotings software. Neem mij een foutje dus niet kwalijk.
Bij deze.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Elberfeld schreef:
rikus schreef:
skeptic schreef: Dat die site van jouw was wist ik wel, dat weerhoud mij er echter niet van open kaart te spelen. Ook doet het niets af van mijn mening dat het door jouw gebrachte populisme de kwaliteit van dit forum geen goed doet. :)
Wat typefoutjes betreft: ik zag op zijn biografie op marokko.nl staan:
Biografie:
Zwaar Visueel gehandicapt, werk op het net met het programma Super Nova Spraak en tekst vergrotings software. Neem mij een foutje dus niet kwalijk.
Voor sommmige mensen is dat juist de fun leedvermaak!
Es triste que la gente se pone en ridículo con el hadicap, pero muchos tienen reconstrucción sufridora, ¡jammer
!
gr rikus

Bij deze.
Alie uit Turkije
Plaats reactie