God is Natuur

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: God is Natuur

Bericht door Fish »

free rebel schreef:Ok jongens denk maar wat je wilt,zoals ik al zei in mijn topicopener het is waarschijnlijk mijn laatste post.
Niet iedereen kan de waarheid dragen,julie bewijzen dit zeker!
Welke waarheid bedoel je als ik vragen mag?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
free rebel
Geregelde verschijning

Bericht door free rebel »

Mijn conclusies zijn altijd tijdelijk, en veranderen onder invloed van discussie, studie enz. Houdt me "jong".
Ik hoop niet dat het nu al voor jou het moment is mij als hersenloos te bestempelen.

kiks[/quote]

Volgens mij,is 1 van de doelen in het mensenleven ,te blijven leren tot in principe tot je dood.
Dus ik ben het wel een beetje,met je eens =D>
Maar ik ben nu in een stadium dat ik wel veel selectiever ben. :D
free rebel
Geregelde verschijning

Fishhook schreef:
free rebel schreef:Ok jongens denk maar wat je wilt,zoals ik al zei in mijn topicopener het is waarschijnlijk mijn laatste post.
Je mag alles vragen Fishbook,met die waarheid bedoel ik vooral de waarheden in het leven,over vraagstukken die iedereen heeft.
Als voorbeeld,bestaat er een God?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

free rebel schreef:
Fishhook schreef:
Je mag alles vragen Fishbook,met die waarheid bedoel ik vooral de waarheden in het leven,over vraagstukken die iedereen heeft.
Ik wacht gewoon op een feitje van jou waaruit blijkt dat jij de waarheid draagt (met trots en rechte rug)en 'wij' (in tegenstelling tot jou de zielige slapruggen) dus niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

free rebel schreef:...over vraagstukken die iedereen heeft. Als voorbeeld,bestaat er een God?
Is dat een vraag die iedereen heeft?
jo12ver
Forum fan

Bericht door jo12ver »

groetjes,
free rebel schreef:
Verder een vraagje aan jo12ver,is het pantheisme voor jou een geloogsovertuiging?
weet je, ik ben er zelfs nog niet achter of het een religie kan zijn.
dus over geloofsovertuiging ? het woord schrikt af, iedereen die ik ken en geloofsovertuigd is
heeft wel een tic. niet mee te discutieëren.
enkel mensen die geloven, en of niet geloven, maar zoeken naar de waarheid (zonder hokjesdenken)
zijn ervan overtuigd dat de gehele waarheid best te bediscutiëren valt. vele facetten heeft en dat god
in al zijn omschrijving best eens een pantheïstische kan zijn. (een natuur gelijk aan god en een
god gelijk aan de natuur)

misschien dat forumleden die mijn introductie hebben gelezen :

"even kennismaken.
als nieuwkomer ben ik vooral geïnteresseer in een polemiek omtrent het zuivere pantheïsme.
wel wetend at vele relegiën vormen en of deeltjes van pantheïsme vertonen,
wil ik een internet debat volgen en naar vermogen invllen die het principe :
- god is alles, alles is god - mee kan verklaren.
beste groetjes."

hebben opgemerkt dat ik vanaf dag één geen hoofdletters heb gebruikt.
diezelde forumleden hebben ook gelezen dat ik gelukkig ben met mijn overtuiging.
het feit dat een groot aantal forumleden (hopelijk) gelukkig zijn met een andere
overtuiging doet er mij niet toe neigen hun ideeën te boycotten in een topic.

staat het debat iemand niet aan, zeg het met één rgeltje. dat is duidelijk genoeg.
ga dan naar een ander topic waar je, je eigen mening wel kwijt kunt zonder er
commentaar op te krijgen. dit geeft welliswaar een egoïstisch gevoel maar swat,
wie ben ik (sic) om daar tegen te zijn.

:wink:
onze vrijheid is het stukje vrijheid van anderen dat door hen word afgestaan.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

free rebel schreef:Je mag alles vragen Fishbook,met die waarheid bedoel ik vooral de waarheden in het leven,over vraagstukken die iedereen heeft.

En wat is daar waarheid in?

Het is trouwens hook, niet book. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
free rebel
Geregelde verschijning

Als voorbeeld,bestaat er een God?[/quote]
Ik wacht gewoon op een feitje van jou waaruit blijkt dat jij de waarheid draagt (met trots en rechte rug)en 'wij' (in tegenstelling tot jou de zielige slapruggen) dus niet.[/quote]

Ik ben er van overtuigd dat ik beter kan wachten om nieuwe waarheden te verkondigen,sorry op dit moment

Een van mijn gaves is ook te proberen het juiste moment te kiezen,eerlijkheidshalve is dat nog het moeilijkste!

Ik vind niemand,zielige slapruggen,zeker niet en ik ben ook niet arrogant en vind niemand,op enigwijze ondergeschikt of zo iets.

Met zijn allen kunnen we tot universele waarheden komen en van ieder mens kun je leren,hoe dacht je anders hoe ik tot sommige waarheden ben gekomen(zeker niet door god geinspireerd).
free rebel
Geregelde verschijning

Dank jo12verr,voor je verduidelijking,ik veroordeel niemand en vind het wel interessant wat jij denkt.
Misschien zal ik moeite doen om een aantal postings te lezen van jou.
free rebel
Geregelde verschijning

siger schreef:
free rebel schreef:...over vraagstukken die iedereen heeft. Als voorbeeld,bestaat er een God?
Is dat een vraag die iedereen heeft?
Vergeef mij dat ik niet iedereen beantwoord,zoals de reactie van siger(ik vind het zeker niet nodig om dit te beantwoorden)
jo12ver
Forum fan

Bericht door jo12ver »

groetjes,

"bestaat er een god" ?
"is dat de vraag die iedereen bezighoud" ?

wat een scherpzinnige dooddoeners van vragen, door zulke zaken te lezen krijg
je als eens zin om "g....ver.....mme" te zeggen, geloof of geen geloof, god of
geen god.

uiteraard bestaat er een god. of deze benaming nu in de levenssfeer van een
christen, protestant, boedist, islamiet, pantheïst, communist, of andere wezens
valt maakt ieder voor zichzelf uit. en kom nu niet af "bewijs het eens (dat god bestaat) !"
god is geen mens, geen berg, geen zonnestelsel, geen onderdeeltje van een atoom,
geen vergelijking is mogelijk zolang men dit alleen voor ogen houd.
god is geen wetenschap, geen enkele hypothese kan uiteindelijk stellen " wat te bewijzen was"

god is beide, één, hoe meer onze wetenschappers ontdekken in de verte van de oneindigheid,
groot en klein, hoe meer is het duidelijk dat we van natuurlijke goddelijkheid zijn, samen
met alle natuurverschijnsellen, gekend en nog niet gekend.
onze evolutie staat voor het ontdekken van de éénheid in gelijkheid, onze intelligentie staat
voorhet ingebakken bewustzijn van die éénheid, die steeds aan het veranderen is en toch
blijft bestaan.
het pantheïsme stelt dat deze houding de enige is die zonder opgelegde religieuze wetten
het godsbesef eigen maakt aan de natuur, de wetenschappelijke kennis.
tot op heden kunnen niet alle mensen de door de knappe bollen geleverde bewijzen
volgen, maar eens zal dat gebeuren. wanneer we "tot stof en as" zijn geworden zullen
de minimaalste deeltjes van de natuur zich dichtbij of veraf gaan verenigen met deeltjes
van anderen, van andere natuurelementen. wat zal daarvan het resultaat zijn? niets kan dit
nu voorspellen.

het pantheïsme is geen onderdanig geloof, geen opgaan in een almachtig iets dat dominant
heerst en regel, de pantheïst weet dat hij als deel van de natuur, deel van god is.
herhaald gesteld, geen kleiner één dan het ander, geen groter ander dan het één.

Laatst gewijzigd door jo12ver op 28 sep 2010 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

free rebel schreef:Vergeef mij dat ik niet iedereen beantwoord,zoals de reactie van siger(ik vind het zeker niet nodig om dit te beantwoorden)
Ik dacht dat je niet arrogant was.
Een ja of nee volstaat.
Voorzover je geen antwoord hebt: je eerdere stelling is onjuist. Niet iedereen heeft dat.
free rebel schreef: Ik ben er van overtuigd dat ik beter kan wachten om nieuwe waarheden te verkondigen,sorry op dit moment

Een van mijn gaves is ook te proberen het juiste moment te kiezen,eerlijkheidshalve is dat nog het moeilijkste!
Ik wil je niet beledigen, maar ik schoot even in een lach. Waarschijlijk onterecht en zal ik het verkeerd begrepen hebben, maar jij hebt nieuwe waarheden en hebt gaven? Misschien wat verduidelijking?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
jo12ver
Forum fan

Bericht door jo12ver »

groetjes,
kiks schreef: Ik wil je niet beledigen, maar ik schoot even in een lach. Waarschijlijk onterecht en zal ik het verkeerd begrepen hebben, maar jij hebt nieuwe waarheden en hebt gaven? Misschien wat verduidelijking?
Groet kiks
dit op een reactie van free rebel.

geef de mensen toch de kans en tijd om
- eerst uit hun woorden te komen.
- in bepaalde gevallen om hun woordenboek te nemen voor zuiver theologisch technische woorden.
- weet intussen dat niet iedereen een neerlandicus is.
- trekniet onmiddellijk elke uitspraak in het belachelijke, de zoektocht ( ook op dit forum gevoerd)
is belangrijk genoeg om ieders mening, in dichtvorm of in gewone mensentaal, te verkondigen.
- geef dan een antwoord in plaats van de eeuwige "onvermijdelijk atheïstisch getinte" vraag of
misschien wat verduidelijking ? of bewijs eens ! of heb je nieuwe waarheden, enz..

geef dit forum een kans, geef iedereen die het goed meent op dit forum een kans, zelfs
al dient men er een paar maanden, jaren over te doen om de weten welke zinnen, juist die
reactie's gegarandeerd uitlokken en zo een pijnlijk einde stelt aan een ernstige discutie.

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ben ik de enige die in het duister tast en denkt: "ach, laat ook maar"?

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

jo12ver schreef:groetjes,
kiks schreef: Ik wil je niet beledigen, maar ik schoot even in een lach. Waarschijlijk onterecht en zal ik het verkeerd begrepen hebben, maar jij hebt nieuwe waarheden en hebt gaven? Misschien wat verduidelijking?
Groet kiks
dit op een reactie van free rebel.

geef de mensen toch de kans en tijd om
- eerst uit hun woorden te komen.
- in bepaalde gevallen om hun woordenboek te nemen voor zuiver theologisch technische woorden.
- weet intussen dat niet iedereen een neerlandicus is.
Ik heb geen enkel probleem met een manco aan woordenschat, beheersing van de taal enz. Wel met een onduidelijke opmerking, en vind een vraag daarover heel normaal.
- trekniet onmiddellijk elke uitspraak in het belachelijke, de zoektocht ( ook op dit forum gevoerd)
is belangrijk genoeg om ieders mening, in dichtvorm of in gewone mensentaal, te verkondigen.
- geef dan een antwoord in plaats van de eeuwige "onvermijdelijk atheïstisch getinte" vraag of
misschien wat verduidelijking ? of bewijs eens ! of heb je nieuwe waarheden, enz..
Lees je mijn post wel goed?

Een aantal opmerkingen van Free Rebel staat toch wel erg in contrast met eerdere posts.
Nu begon dit forum,mij toch al te vervelen,door overbodig en onzinnig,zogenaamd geleerd gebazel,dus het is heel goed mogelijk dat dit mijn laatste post is.free rebel
Ik dacht wel eerst gaan de hersenloze reageren en daarna misschien 1 van de potentiele wijzen.
Vind je het gek dat er vragen zijn?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie