Desteni

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Blauwe Knoop

Desteni

Bericht door Blauwe Knoop »

Gegroet

Heeft er al iemand van Desteni gehoord? Dat is een vrij recente sekte afkomstig uit Zuid-Afrika (maar internationaal actief). De leider is Bernard Poolman.
Je kan meer info vinden op:
http://desteni.co.za/
http://desteni.net/
http://equalmoney.org/

Ik heb er zelf nog niet heel veel over gelezen want hun teksten zijn zo psychotisch dat ik ze moeilijk kan volgen. Maar de kern is dat we in een slecht geldsysteem leven en dat alleen een Equal Money System alle problemen zal oplossen. Dat Equal Money System komt erop neer dat iedereen bij de geboorte even veel geld krijgt voor de rest van zijn leven en zo hopen ze alle ongelijkheden weg te werken. Actievoeren om iets aan maatschappelijke problemen te veranderen is verboden. Je moet aan uw gebrainwashte Mind werken; uw geest moet gedeprogrammeerd worden zodat alle slechte invloeden van het huidige Systeem weg zijn. Je mag ook geen eigen wil en mening hebben. Als sekteleden op het goede pad zijn, kunnen ze tot een belangrijker en gesloten deel van Desteni toegelaten worden. Zeer trouwe leden mogen een cursus volgen (die 1000den euro’s kost) om zo van de laatste restjes manipulatie af te geraken. Op hun site staat er vast meer en uitgebreide info maar ik snapte het niet echt en heb dan ook niet de moeite gedaan alles grondig te lezen (ik ben als gewone mens vast te dom om hun intelligente hersenkronkels te kunnen volgen :-)).

Andere kenmerken van deze sekte is dat ze allemaal filmpjes maken van zichzelf en het via hun YouTube-kanaal of via Facebook verspreiden. Onder de naam van de sekteleider vind je er al heel wat. Raar genoeg zie je nooit het echte gezicht van de leider. De “onderdanen” verspreiden wel filmpjes van zichzelf. De meeste sekteleden zijn ook kaal. Ze moeten zich kaal scheren van de sekteleider omdat ze geen belang mogen hechten aan hun uiterlijk. Ik heb de indruk dat het vooral vrouwen zijn die zich scheren en dat de meeste sekteleden ook vrouwen zijn. In Zuid-Afrika is er ook een boerderij van die sekte waar sommigen naartoe gaan. Ze zijn ook sterk tegen alcohol en ik las ook ergens iets over geloof in UFO’s.

Verder hebben ze nog wel van alle regeltjes en principes maar ik denk dat ik het belangrijkste wel gezegd heb. De reden waarom ik dit post is omdat die sekte veel “linkse” eigenschappen heeft en daardoor goedgelovige wereldverbeteraars in haar macht krijgt. Ze willen zogezegd een beter “systeem” voor alle mensen en willen alle onrechtvaardigheden wegwerken. Ik heb de indruk dat de meeste leden kwetsbare individuen zijn uit radicaal linkse, vegetarische/veganistische, spirituele kringen die het goed bedoelen maar gewoon gemanipuleerd worden. In het Nederlands taalgebied lijkt er nog niet veel rond geschreven dus misschien zijn nog maar weinig sceptici op de hoogte van heel dit gebeuren, ofwel is het gewoon zo’n kleine sekte dat het geen kritisch onderzoek waard is. Dat kan ook natuurlijk :-) Maar er zijn alleszins verschillende Belgen en Nederlanders bij betrokken en sommigen daarvan maken zich zorgen over de evolutie van hun vrienden bij die sekte … Daarom ook dat ik het hier post want ik weet dus niet in welke mate Desteni in de lage landen (negatieve) invloed heeft en of het de moeite is die sekte eens nader te onderzoeken.
PietV.
Erelid

Re: Desteni

Bericht door PietV. »

Blauwe Knoop schreef:Gegroet

Heeft er al iemand van Desteni gehoord? Dat is een vrij recente sekte afkomstig uit Zuid-Afrika (maar internationaal actief). De leider is Bernard Poolman.
Ik ben aardig bekend in sektarische stromingen maar deze is nieuw. Maar voordat de reacties losbarsten wil ik je namens freethinker hartelijk welkom heten. Je hebt bagage meegenomen die wij graag lezen en uitpakken.
Niet verplicht maar mag. Het voorstel topic. Je hoeft geen eigen naam te geven. Ook geen overbodige privé-informatie. Maar je beweegredenen om lid te worden horen we altijd graag.

Mvg,

Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Ik heb er niets mee te maken :lol: Ach sekten. Zullen mensen er ooit van (af)leren?
Blauwe Knoop

PietV. schreef: Ik ben aardig bekend in sektarische stromingen maar deze is nieuw.

hopelijk gebeurt er dan iets rond; het is helaas nodig voor sommigen ... :?
PietV. schreef:Niet verplicht maar mag. Het voorstel topic. Je hoeft geen eigen naam te geven. Ook geen overbodige privé-informatie. Maar je beweegredenen om lid te worden horen we altijd graag.
bij deze gebeurd :wink:

literatuurtips over hoe mensen die gebrainwasht zijn weer 'nuchter' te maken zijn ook altijd welkom :)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

De boodschap van sektebaas Brenard Poolman.

Fotootje voor boven het bed:

Afbeelding

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Blauwe Knoop

is dat de chef? ik wist niet dat er foto's circuleerden ...
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Blauwe Knoop schreef:is dat de chef? ik wist niet dat er foto's circuleerden ...
Yep. Als je op zijn naam googeld kom je nog veel meer fraais tegen.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Hier kwam ik de volgende bewering tegen:
In fact, it appears that much of the information desteni uses has actually been taken from the xeeatwelve website, but desteni has poisoned the information to their own agenda.
De Xee-A Twelve webiste blijkt een initiatief te zijn van Amitakh Stanford. Deze Amitakh Stanford beweert dat buitenaardse wezens met duistere bedoelingen vermomd of onzichtbaar hier op Aarde al duizenden jaren in een strijd verwikkeld zijn en zich bedienen van tot marionetten gemaakte mensen. Zij beweert verder een buitenaards lichtwezen te zijn die naar de Aarde gekomen is om samen met andere lichtwezens mensen te redden die zonder het te weten misleide lichtwezens zijn.

Hier wat ideeën van Amitakh Stanford in het Nederlands.

Hier een mening van iemand die kritisch staat tegenover zowel Desteni als Xeeatwelve:
Xeeatwelve.com and desteni Productions use philosophical statements from an apparently divine source (or a ’beyond systems’ source in Desteni Production’s case) as an external authority figure that becomes more real than the individual’s own experience of self. This traps the individual in a state of mind-fuck ‘awareness,’ and a circular entrapment of the mind. This is precisely what Desteni productions claims to save the individual from. These groups in fact do the exact opposite of what they claim by attempting to substitute words for reality. They are excellent at word usage and have an immense amount of eloquence that can create a certain sense of awe in those who are susceptible. I was one such individual.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 21 sep 2010 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

PietV. schreef: Niet verplicht maar mag. Het voorstel topic. Je hoeft geen eigen naam te geven. Ook geen overbodige privé-informatie. Maar je beweegredenen om lid te worden horen we altijd graag.

Mvg,

Piet.
Wel blijven opletten hoor

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =13&t=8186
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze sektes het succes van Scientology proberen te kopieren, met wat eigen eigenaardigheidjes erin gestopt.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
vegan-revolution
Superposter

Amitakh Stanford voert hier (een in het Nederlands vertaald artikel van haar hand) de oppositie tegen de Scientology Church op als ondersteuning voor haar beweringen.

Citaten hieruit:
Wat er precies allemaal omgaat in de Scientology Church is hier niet het punt. Het heeft waarschijnlijk zijn voordelen en nadelen net als andere religies. Maar deze kerk draagt prominent zijn geloof in buitenaards bestaan uit, en dat is de reden dat de heersende elite het beschouwen als gevaarlijk en bedreigend.
Scientology is gebleken moeilijker te infiltreren dan andere religies omdat veel van de belangrijke kennis uitsluitend beschikbaar is aan diegenen die de meeste toewijding hebben voor dit geloof. Ondanks alle aanvallen en beschuldigingen tegen de kerk, hebben de leiders niet toegegeven aan de chantage technieken om te verhullen wat zij willen. In simpele termen, dit is een openlijk voorbeeld van een kleine door buitenaardsen gesponsorde groep op aarde die agressief vervolgd wordt door een veel grotere en machtigere verborgen opererende buitenaardse groep. Maar opnieuw worden dus mensen gebruikt om de buitenaardse oorlogen verder uit te vechten.
Opmerkelijk is dat Amitakh Stanford hier zegt:
Muslims around the world have already been persecuted over September 11th. This hatred and retaliation has got to stop, or chaos and darkness will totally engulf the planet. As could be expected, Jones' arrogance and ignorance have stirred Muslim zealots to call for the killing of Americans everywhere. This dangerous eye-for-an-eye mentality has terrorised the world for too long.

The Koran is the backbone for Islam, not to mention what it means to Muslim culture. A pastor, of all people, should know better than to incite hatred and attack the very essence of the ethics behind all Islamic people. It offends even moderate Muslims and compassionate non-Muslims.
Je zou op grond hiervan haast kunnen gaan denken dat haar organisatie in het leven is geroepen om, net als vele andere organisaties, verwarring in het Westen te stichten onder goedgelovigen door hen op te hitsen tegen hun eigen overheden, met als doel een machtsovername door islamiseerders dichterbij te brengen.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

vegan-revolution schreef:Je zou op grond hiervan haast kunnen gaan denken dat haar organisatie in het leven is geroepen om, net als vele andere organisaties, verwarring in het Westen te stichten onder goedgelovigen door hen op te hitsen tegen hun eigen overheden, met als doel een machtsovername door islamiseerders dichterbij te brengen.
Ik geloof mijn eigen ogen niet. In wat voor bochten moet jij jezelf draaien om notabene een sekte te zien als iets dat opgezet is om die vervloekte moslims aan de macht te brengen? En dan nog als toevoeging: "net als vele andere organisaties".

In wat voor paranoide wereld leef jij?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
vegan-revolution
Superposter

Hier een vrij uitgebreide discussie over Desteni.

Citaat:
in fact the entire Desteni scheme is clearly a cooked-up moneymaking scam, and rampant Egomania by the guy in charge, who wants to run his own sect, like LRH Scientology and the others.
vegan-revolution
Superposter

The Prophet schreef:Ik geloof mijn eigen ogen niet. In wat voor bochten moet jij jezelf draaien om notabene een sekte te zien als iets dat opgezet is om die vervloekte moslims aan de macht te brengen? En dan nog als toevoeging: "net als vele andere organisaties".

In wat voor paranoide wereld leef jij?
Ik had het al waarschijnlijk geacht (gezien soortgelijke reacties van jouw kant) dat dit weer zo'n soort reactie bij jou zou uitlokken.

Ik wil helemaal niets met zekerheid beweren, maar er zijn genoeg voorbeelden in de geschiedenis te geven van dekmantel-organisaties. En zoals je je misschien kunt voorstellen werkt een dekmantel-organisatie het beste als de ware doelstellingen tot in het meest onwaarschijnlijke gecamoufleerd zijn.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

doctorwho schreef:
Wel blijven opletten hoor

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =13&t=8186
Jij ook DrWho :wink: Mijn advies was op zaterdag 18 sept om 1:47 p.m. Het voorsteltopic volgde op zaterdag 18 sept om 3.02 pm.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie