The Prophet schreef:Hallo Egmond, fijn dat je er weer bent.
Kun je mij eens uitleggen waar die zwarte adel zomaar ineens vandaan komt? Zijn die geparachuteerd vanuit Afrika? En waarom was juist de adel zwart en het gewone volk niet? En waarom was Jane Austen de enige die er melding van maakte?

[Maria Jacoba van Goor (1687-1737); lid van een Amsterdamse regentenfamilie en de oma van barones Belle van Zuylen]
Met zo een beleefd antwoord vol normale vragen kan ik uit de voeten!
De Europese adel ontstond tussen 1100-1200.
Er hebben altijd zwarten in Europa geleefd, sinds het einde van de Tweede Ijstijd, want oude teksten uit de Vroege Middeleeuwen (500-1000) maken steeds melding van zwarte en bruine personen. Ook onder de Vikingen. Er waren blijkbaar ook landstreken met uitslutend zwarte Europeanen. Zij werden als Blauwe mannen aangeduid. Aan het eind van de Middeleeuwen spreekt men van Blauw bloed en ik leg een link met deze blauwe mannen. Een deel van hun nakomelingen besl;oten zich te verenigen als adel, op basis van hun blauw bloed. Ze trouwden slechts onderling, behoudens als een witte bruid heel veel geld had...
Afrika ligt heel dicht bij Europa, en de oudste skeletten in Europa van 43.000 jaar oud, tonen Afrikaanse typen. De witte skeletten zijn 6000 jaar oud en zij komen uit Centraal Azie.
Misschien vonden deze zwarte europeanen dat zij meer recht hadden. Wellicht hadden zij meer beschaving dan de binnentrekkende nomaden.
Jane Austen is niet de enige die melding hiervan maakt. Ik lees Jane Austen. Daarvoor las ik Belle van Zuylen, die ik op het spoor kwam via haar zwart ogende oma; Maria Jacoba van Goor (1687-1737)