Semantiek. Als ik had gezegd 'ik meen', dan was je niet zo bijdehand geweest. Ik vraag je, voegt dat soort opmerkingen iets toe aan een dicussie?Marinus schreef:En geloof is een sterk argument op FT.Variform schreef:Ik geloof niet in cannabis verslaving.![]()
Waarom? Het is mijn stelling. Bestaat er niets tenzij het een citaat is uit een bron?Daar zou ik graag bronnen van zien.
Kun je dat even linken?|Ik niet hoor, in bijvoorbeeld de DSM IV staat dat heel helder en puntsgewijs beschrevenJe vraagt je af hoe men verslaving bepaald, definieert.
Dit is onzinnig. Als iemand verslaaft is vanwege een trauma en weet met de verslaving te breken na hulp, dan is hij evengoed verslaaft geweest.
Ik noem dat geen verslaving maar zelfmedicatie. Ik ga naar de kern, de bron van problemen. De rest is alleen symptoombestrijding.
Dat is mijn visie. Daar kun je het mee oneens zijn. Maar dat zal me worst zijn.
Dat klopt. Het verwisselen van cannabis met alcohol maakt geen verschil. Wil je nog meer types drugs opnoemen? Of is het concept nu helder.Verder zie je het bij alcohol blijkbaar anders: als iemand zuipt vanwege een trauma is hij immers ook niet verslaaft volgens jouw redenatie?
Daar is men al wel uit. Schizofrenie is een ziekte die vaak tot uiting komt door een schok, zoals een sterfgeval maar er spelen vaak een reeks factoren mee.Volgens mij is men daar nog niet bepaald uit. Er is een link tussen blowen en het ontstaan van bepaalde psychische problemen. Het is nog maar de vraag of een aanleg voor psychosen naar buiten komt zonder wiet.
Wiet kan een factor zijn, maar altijd een van meerdere factoren, hoogstwaarschijnlijk. Ik vind het onacceptabel dat mensen menen dat wiet een veroorzaker is van het tot uiting komen van Sz wanneer een mens onder invloed is van veel omstandigheden, niet op zijn minst een aantal genen die geindentificeerd zijn als iets te maken hebbend met Sz.
Kun je A onderbouwen of is dat gewoon een fictief getal?a) in 99% worden cannabisverslaafden op eigen initiatief behandeld. D.w.z.: ze erkennen dat ze een probleem hebben en zoeken zelf hulp
b) Het lijkt me handig om verslaving te erkennen als je van een verslaving af wilt komen
Ik hou het hier even bij, hoe veel/hoe vaak blow je eigenlijk?
B vind ik niet relevant voor de discussie. Deze vraag stelt me in een moelijk parket. In feite gaat het je neit aan hoe veel ik gebruik, maar 'als ik niets te verbergen heb, dan kan ik er eerlijk over zijn'. Toch? Zelfde argument als met privacy. 'Als je niets te verbergen hebt... dan mogen ze alles van je weten.'
Erkennen dat je een verslaving hebt is prima, als je echt een verslaving hebt en niet doet aan zelfmedicatie.
Is dat nu allemaal zo moeilijk te begrijpen?
Het is heel typisch en wetenschappelijk denk ik om aan symptoombestrijding te doen. Ik kijk holistischer. Zouden er meer moeten doen.