Oproep Vara: geloof is een foutje van de evolutie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Oproep Vara: geloof is een foutje van de evolutie

Bericht door Jagang »

F001 schreef:Waarom moet men persé een religieuze inborst hebben om de huidige evolutietheorie te bekritiseren? Ik vind dat getuigen van kortzichtigheid. (geloof in de evolutietheorie of je bent automatisch een religieuze fanaat) De wereld is zoveel groter met zoveel méér ideeën en opvattingen.
Het is vrij simpel: Ofwel je gelooft in een natuurlijke ontstaanzwijze van het leven, of je gelooft in een buiten/bovennatuurlijke ontstaanswijze van het leven.
In dat laatste geval, ben je een gelovige.

En of je nou een Christen bent, Jood of Moslim, of slechts "ID-er", doet er dan niet zo veel toe.

Er is geen derde weg: Natuurlijk of niet-natuurlijk.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

F001 schreef:Een theorie wat zichzelf steeds moet wijzingen, beschouw ik nu niet bepaald als stabiel.
Nee, het is onderhevig aan iets vreselijks, dat men "voortschrijdend inzicht" noemt.
Dit geldt overigens voor het gros van de wetenschappelijke theorieën, en niet alleen voor evolutie.

Denk bijvoorbeeld aan de medische wetenschap.
Het zou niet best zijn wanneer deze nog dezelfde stand van zaken kende als 200 jaar geleden.

Zolang elke verandering een verbreding van de kennis met zich meebrengt, is er weinig aan de hand.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

antoon schreef:Siger
Het is ook hoe je het bekijkt ik/wij scheppingsgelovigen zien schepping als het meest waarschijnlijke, zal ik eerlijk zijn bijna zo goed als bewezen, de tijd zal het echter leren, en ik hoop dat wij er allemaal bij zijn als we dit meemaken
Ja, maar goed: Jij bent dan ook precies het voorbeeld van iemand die zich nu eenmaal heeft vastgebeten in het geloof.
Als men morgen een proef zou doen waaruit blijkt dat abiogenese mogelijk is, dan zal je je nog steeds beroepen op godsdienst.

"Men heeft in het lab de hand van God aan het werk gezien!".
Of minder sympathiek:
"Het zijn leugenaars!"

Het is niet zo moeilijk om werkelijk alles om te buigen in je eigen voordeel: IK kan het zelfs voor je doen, als "tegenstander".
Als je echt wil, ben je als godsgelovige altijd veilig.

Dat toont echter ook aan dat je niet wetenschappelijk onderlegd hoeft te zijn voor dergelijke kunstjes.
Ik heb wat dat betreft meer respect voor mensen die door jaren studie, en experimenteren duidelijker trachten te maken hoe het universum werkt, dan voor mensen met een oud boek die menen reeds over die kennis te beschikken.

Denial is not a river in Africa.

QED.
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Exortion schreef:wat wél veranderd is onze kennis over de klassieken geschriften, maar dat is slechts telkens een beetje bij beetje. je kan je af vragen. wat is er veranderd?
bijvoorbeeld het gebruikt van het kruis. het Griekse woord dat gewoonlijk met kruis wordt vertaald is stau'ros en betekend rechtop staande houten paal of staak * en nooit twee stukken hout die dwars over elkaar liggen.Of dat Jezus ooit in december geboren is is ook een fabel.
Dit is een zeer cruciale verandering voor de meeste christenen, en de kerken hebben deze informatie ook gewoon genegeerd.

Ik ben het dus inderdaad met je eens dat je niet moet vertrouwen op wat de mensen zeggen, dat blijven mensen. OOK vind ik dat religie erg gevaarlijk is voor de samenleving. het kan goede dingen doen... maar kijk ook naar de geschiedenis vind ik.

Maar wat het met de bijbel is. Historici hebben nooit ook maar 1 tekst kunnen weerleggen uit de bijbel.
Mijn ironie-meter is zojuist ontploft. :shock:

Eerst schrijf je een heel verhaal over historische onjuistheden in de geschrijften, en vervolgens beweer je dat historici nog nooit iets uit de bijbel hebben kunnen weerleggen!
Waarom kan jij dat dan wel?
Henry Ford
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

@Exortion

Voordat je verdwaalt in een preek over/uit één of ander boek, is het misschien verstandig je af te vragen of je hier de discussie mee van dienst bent. Ik meen te denken van niet.
Ik ben ook van mening dat je boek vol onzin staat, verzonnen door onwetende mensen heel lang geleden.
Net zo irrelevant voor het opdoen van bruikbare kennis over de werkelijkheid als een willekeurig ander boek.

Ik heb een blinde greep in mijn boekenkast gedaan en het volgende boek is het geworden:
prisma schaakboek 8.

Ik zal, met het oog op gelijkwaardige relevantie m.b.t. des mensens afkomst van jouw boek en het mijne, een willekeurig stukje voorlezen en zal dat elke keer doen wanneer jij uit jouw boekje voorleest:

blz. 31: "Schijnbaar kan zwart zich in deze stelling nog duchtig roeren.
Marshall toont echter aan dat dit gezichtsbedrog is. Hij maakt de partij met een formidabele zet uit."

Het heelal is een schaakbord namelijk, want Mijn Boek gaat over schaken. 8*)
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Tsjok, wat ik mij wel eens afvraag, waarom biologen nog niet geprobeerd hebben om evolutie te forceren in een laboratorium omgeving.
http://en.wikipedia.org/wiki/E._coli_lo ... experiment
http://rationalwiki.org/wiki/Lenski_res ... reationism

Maar goed
creationisten wijzen erop dat
" labo-experimenten "gestuurde" evolutie door "intelligente designers", bewijzen ...

Intelligente designers -- > Met name =de atheistische-naturalistische-materialistische (= die dus ook niet meteen in de "goddiddit" , "bovennatuurlijke" , anti's en pseudo's /fabrikanten van al die science stoppers " geloven " ) Die ongelovige klootzakken zijn dus ook niet verschoond van enig verstand

Zoals steeds weten de creationisten en de vele zweefrekartiesten alles af van deze "complotten "
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 10 sep 2010 15:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Exortion

Bericht door Exortion »

Heb ik ooit gezegd dat het openbaringenboek wetenschappelijk is?
Weet je wel wat geloof betekend : een verzekerde verwachting van dingen die komen gaan

maar genoeg daarover. Ten eerste krijg ik de indruk dat tot nu toe, alles wat gezegd is ontlopen word.
b.4 dat de bijbel niet een wetenschappelijke fouten bezit. nog historisch gezien.
Ja ik ken de links die je me aanreik maar, die geven geen antwoorden. Ze vertellen hooguit een persoonlijke mening en niets dat bewezen is.

neem bijvoorbeeld het feit dat, dat evolutie aanhangers niet een en de zelfde mening hebben.
dat ze niet kunnen verklaren waarom ÁLLé ''ontbrekende schakels'' toch niet zo ontbrekend waren als ze dachten.

dat neanderthalers misschien helemaal geen voorloper was van de mens. dat we niet een gemeenschappelijke voorouder hebben.
Fjedka schreef:Voordat je verdwaalt in een preek over/uit één of ander boek, is het misschien verstandig je af te vragen of je hier de discussie mee van dienst bent. Ik meen te denken van niet.
Ik ben ook van mening dat je boek vol onzin staat, verzonnen door onwetende mensen heel lang geleden.
Net zo irrelevant voor het opdoen van bruikbare kennis over de werkelijkheid als een willekeurig ander boek.
Ik ben het mee eens. dat dit geen discussie is, aangezien wanneer iemand een tunnel visie heeft niet open staat voor andere dingen.

neem bijvoorbeeld het feit dat je zeg dat de bijbel vol met onzin staat. verzonnen door onwetende mensen.
Hoe onwetend ben jij welniet doordat je dit zeg? als je niet eens een bijbel heb gelezen.
Geef me een aantal voorbeelden waarin de bijbel incorrect is.
kan ik dit niet weerleggen. dan geef ik de hoop op, en is het tijd om evolutionist te worden.

Verlicht mijn geest beste vriend. maar wanneer jij dit niet kan weerleggen stel ik voor dat je maar eens van iemand Bijbelstudie gaat vragen vanuit de klassieke talen.

succes, laat zien dat je misschien toch nog ontwikkeld ben
Exortion

Bericht door Exortion »

Mijn ironie-meter is zojuist ontploft. :shock:

Eerst schrijf je een heel verhaal over historische onjuistheden in de geschriften, en vervolgens beweer je dat historici nog nooit iets uit de bijbel hebben kunnen weerleggen!
Waarom kan jij dat dan wel?

dat jij dit aanhaal betekend dat je niet goed gelezen heb en of dat je geen historische kennis heb over de christenheid. Het gebruik van een kruis en dat Jezus geboren is in december. is nergens terug te vinden.

Het is slechts een corrupte leerstelling van de katholieke kerk. het gebruik van een kruis en het ontstaan van kermis werd pas driehonderd jaar later ingevoerd.

Hiermee liet ik slechts zien dat mensen dingen verdraaien, maar datgene wat in de bijbel staat onfeilbaar is.
en dat historici alleen aantonen dat bepaalde religieuze kerken gewoonweg onzin zijn.
kerk en bijbel staan los van elkaar.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ik ben het mee eens. dat dit geen discussie is,
Neen , het is ___zeker wat jouw aandeel betreft ____ geen discussie ...

Het is een nauwelijks verholen zeepkist preek ...met hoog Antoon-gehalte .....waarbij een aantal belegen standaard argumenten van het creationisme worden herkauwd :
een zoveelste herhaling van dezelfde zetten ...en dat door het nieuwste verdronken kalf van dienst ?

Hier kun je alles vinden wat jouw creationistische bagger ontkracht ...
http://wiki.cotch.net/index.php/List_of ... _arguments
(koop maar een andere bril , want je bent ondertussen scheel geworden van het bijbelen ...)

JIJ bent doodgewoon de zoveelste religio-troll die denkt het hier eens allemaal te kunnen komen uitleggen en terzelfdertijd heel veel reklame wenst te maken voor bijbelstudie -clubjes ...

Je gaat er zelfs van uit dat men hier "de bijbel "niet heeft gelezen / kijk maar eens rond --> zoek bijvoorbeeld eens op rereformed , en je zal voorgoed genezen zijn van jouw inschattingen van de hier aanwezige "heidenen " ....
Welk een "Genie " /theoloog/ bijbelbestudeerder , moet jij dan wel niet zijn ?
Wat is jouw sekte ?

Het is hier bovendien geen boekbesprekingsclub of zo
ON TOPIC ---> voor het bijbelgekwetter zijn er al genoeg topics aanwezig op dit forum ...

Haal Jouw voet maar van tussen de deur , Leurder ....

P.S.
-Onbeleefd , ruw en ongelikt ben ik wél jazeker , en ik doe dat erg bewust .. ..Ik hou er nml niet meer van om diplomatisch te zijn met janhangel ... Je krijgt dus recht voor je raap , wat ik van jouw aanwezigheid hier denk ...

-als je moet uithuilen doe je dat maar bij baby jebus of ontwikkel wat incasseringsvermogen

-En denk maar niet dat ik geen "argumenten" meer heb ... heb ik nooit gehad , ik kom alleen maar met verwijzingen naar feitelijke bewijsstukken , de achterliggende redeneringen en de gangbare verklaringen .... Wat zijn jouw verklaringen ?

Een sprookjesboek van prehistorische woestijnbewoners en geitenhoeders en het lang verwachte
"zoenoffer" : het" lam gods " dat door zijn dood( en verrijzenis ... ahahaha ) de mensheid heeft gered van de smet van de erfzonde, onstaan door het eten van verboden vruchten door een koppel van ooit levende kleimannetjes en op aanraden van een sprekende slang .. in de tijd dat de dieren ook spraken ... ?

WHaaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

PPSS

Kan dit gehele bijbel-gezever niet verplaatst worden naar waar het hoort ?
Dit gehele gedoe is niets anders dan een poging tot het kapen van een topic door een zeloot
(of misschien is het wel een eenmansreligie van iemand die een "openbaring " heeft gehad ? )
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 10 sep 2010 15:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Exortion schreef:Weet je wel wat geloof betekend : een verzekerde verwachting van dingen die komen gaan
Precies het onderscheid tussen reli-geloven en ratio-geloven dat ik meen ik al een paar keer heb benadrukt; het vreugdevol herkennen van schijnbare gelijkenissen tussen bijbelteksten en koranteksten en de verifieerbare verklaring die de evolutiewetenschap biedt.
Van mij mag je, maar doe op een forum als dit niet alsof ik je nog serieus moet nemen ook, want dat gaat niet.
Jouw verwachtingengeloof is met de wetenschappelijke stand van zaken alleen verzekerd als je uiterst onkritisch leest.
Voor wat betreft de evolutie van hetzelfde gehalte als de 2012-catastrofe-gelovers en/of Maitreya-volgelingen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Exortion

Bericht door Exortion »

Tsjok
Tsjok45 schreef:
Ik ben het mee eens. dat dit geen discussie is,

P.S.
-Onbeleefd , ruw en ongelikt ben ik wél jazeker , en ik doe dat erg bewust .. ..Ik hou er nml niet meer van om diplomatisch te zijn met janhangel ... Je krijgt dus recht voor je raap , wat ik van jouw aanwezigheid hier denk ...

-als je moet uithuilen doe je dat maar bij baby jebus of ontwikkel wat incasseringsvermogen

-En denk maar niet dat ik geen "argumenten" meer heb ... heb ik nooit gehad , ik kom alleen maar met verwijzingen naar feitelijke bewijsstukken , de achterliggende redeneringen en de gangbare verklaringen .... Wat zijn jouw verklaringen ?

Een sprookjesboek van prehistorische woestijnbewoners en geitenhoeders en het lang verwachte
"zoenoffer" : het" lam gods " dat door zijn dood( en verrijzenis ... ahahaha ) de mensheid heeft gered van de smet van de erfzonde, onstaan door het eten van verboden vruchten door een koppel van ooit levende kleimannetjes en op aanraden van een sprekende slang .. in de tijd dat de dieren ook spraken ... ?

WHaaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

PPSS

Kan dit gehele bijbel-gezever niet verplaatst worden naar waar het hoort ?
Dit gehele gedoe is niets anders dan een poging tot het kapen van een topic door een zeloot
(of misschien is het wel een eenmansreligie van iemand die een "openbaring " heeft gehad ? )

Opzich vind het het helemaal niet erg dat je zo reageer hoor.
ik vind het zelfs erg voor je dat je zoveel nare ervaringen in je hele leven heb moeten doorstaan, een verbitterde oude man.

zo te horen heb je ooit indd Bijbelstudie van een van Jehova's getuigen gehad of met ze gesproken. is het daarom dat je nu zo raar doet :lol: ?

maar in elk geval. je heb niet een keer iets kunnen verwijzen of posten, alleen maar links heb ik gezien waarvan er slechts 1 interessant is.
Ook heb je niet een enkele vraag kunnen beantwoorden. Nou succes nog tot je dood, want zoiets zal je nodig gaan hebben. aangezien je geen familie meer heb waarmee je nog contact heb.

Later'z -- i wil pray for you --
Juan
Forum fan

Bericht door Juan »

Juan schreef:
Exortion schreef: ik heb opleiding van over de evolutie theorie gevolgd.
Welke opleiding was dat, waar (naam instituut?), door wie werd deze opleiding gegeven, en kan ik deze ook volgen?
Graag antwoord hierop Exortion. Of mogen we niet weten wat deze authoriteitsclaim precies inhoudt? Zoniet, wat voegt ze toe aan deze discussie?
Why has not anyone seen that fossils alone gave birth to a theory about the formation of the earth, that without them, no one would have ever dreamed that there were successive epochs in the formation of the globe.
G. Cuvier (1769-1832)
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Beste Exortion ..
Minsinziens ligt het niet aan je argumenten , het kruis en andere tradities in de religie kloppen voor geen meter met de bijbel. keer op keer heb je dan gelijk, alleen het boeit ze niet, ik loop langer mee dan vandaag hier.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

zo te horen heb je ooit indd Bijbelstudie van een van Jehova's getuigen gehad of met ze gesproken
Neen , nooit gehad .....Jehova's krijgen sowieso de deur in hun gezicht als ze het wagen te bellen ...
Jij herkent er echter jehova-prietpraat in ? Ben je er zelf een misschien ?
aangezien je geen familie meer heb waarmee je nog contact heb
.

Sufferd , alweer mis

Ik heb nog steeds veel vrienden( ik maak er ook nog nieuwe want ik ben nog steeds aktief deelnemer aan het uitvoerend muziekgebeuren in mijn stad ) , ik heb nog steeds een jongere echtgenote(het is zelfs een verpleegdster ; heb ik meteen verzorging als het nodig is ... ahahahaha ) en ik heb nog steeds mijn kinderen die ik bijna dagelijks zie ....
Ik ben wel chronisch ziek dat is waar , maar ik heb er ondertussen wel mee leren leven hoor ...en het is heel erg verbeterd ...het is onder controle ...
ik heb er trouwens weer plezier in hetgeen ik nog kan beleven

Later'z -- i wil pray for you --
Waaaahahahahahahahahahahah
Bid maar voor al die gelovige dwazekloten van gelijk welke strekking die het liefst van alles kinderen misbruiken ....
Trouwens bidden voor een oude vent helpt niet ... die kunnen niet genezen en die zijn al "levensmoe ".....vandaar
.... wist je dat dan niet ?

Laat ik je als oude knar " die al met een poot in het graf staat" een laatste goede raad meegeven vanuit mijn beklagenswaardige vereenzaamde en verbitterde "hart ":

JIJ bent zwaar gestoord ...
Laat jou verzorgen voor het te laat is
want bidden help geen snars
ook niet voor iemand die lijkt op de ezel van Balaam ...of het paard van Christus

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 10 sep 2010 16:38, 5 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Plaats reactie