Was Jezus gay?

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Was Jezus gay?

Ja, het lijkt me wel.
5
38%
Misschien, ik twijfel.
1
8%
Nee, hij had iets met Maria Magdalena.
3
23%
Nee, hij leefde volgens het celibaat.
4
31%

Totaal aantal stemmen: 13

Ray

Bericht door Ray »

Maar alle gekheid op een stokje: laten we terug gaan naar de topic! (Of anders een nieuw topic openen?)
Make love, not war.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Ray schreef:O, en Jutter, ik had het niet over jou, hoor (wat betreft dat "afzeiken"). :wink:
Prima, maar dat doet er eigenlijk niet toe. Het is altijd het beste om een citaat van de desbetreffende persoonlijke aanval (duur woord: ad-hominem) in te begrijpen in zo'n geval. Dat is om te voorkomen dat 1. de persoon die de persoonlijk aanval plaatste het staalhard gaat zitten ontkennen. 2. er loze beschuldigingen worden geplaats. Het is in het algemeen belang. Zie het als een stukje web-ettiquette.

En een draad kan soms even off-topic gaan. Als dat echt te gek wordt (flamewar), kan de moderator de irrelevante postings desnoods verwijderen, maar het is beter als er niet diverse draden over één en hetzelfde onderwerp ontstaan. Laten we deze draad dus voorlopig nog even de kans geven. Zo lang is hij nog niet.

Wat dat betreft... heb je psalm 14 nog nader bekeken? Als je het ding niet uit je hoofd kent (de eerste regel kennen de meesten wel, maar de rest...) dan is het wellicht leerzaam om het hele ding eens te lezen. Het zijn niet alleen homosexuelen die te lijden hebben onder Bijbel-gebaseerde intolerantie. Een recente gallop-poll heeft zelfs aangetoond, dat de gemiddelde Amerikaan eerder op een homosexuele presidentskandidaat zouden stemmen, dan op een ongelovige. Als jij de verhalen van atheisten-in-de-kast zou lezen op een amerikaans vrijdenkers-discussiebord als Internet Infidels, dan zou je bekant medelijden krijgen met die gasten.

En ik denk niet dat er theologische hypotheses dat er atheistische apostelen waren in het verschiet liggen.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Ray

Bericht door Ray »

Jutter schreef: En ik denk niet dat er theologische hypotheses dat er atheistische apostelen waren in het verschiet liggen.
Lijkt me ook niet. Jammer eigenlijk. Was lachen geweest, als die er wel waren! :P
Make love, not war.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Ray schreef:
Jutter schreef: En ik denk niet dat er theologische hypotheses dat er atheistische apostelen waren in het verschiet liggen.
Lijkt me ook niet. Jammer eigenlijk. Was lachen geweest, als die er wel waren! :P
Wij moeten het doen met Thomas, die eerst bewijs wou zien. En psalm 14.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Plaats reactie