Vergeet je het vaak toegepaste verdampen van het homeopatisch bereid middel op melksuikerkorrels niet?, Suikerkorreltjes die na onder de tong leggen of zelfs wederoplossen in water of halfvolle (biologische)(karne)melk wederom de homeopatische werking zouden hebben.
Alsof het verdampte weer wordt teruggezogen naar de behoeftige patiënt.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Dat heb ik ook nooit beweerd, maar iemand had het over citroensap bij brandend maagzuur, zo van "dat werkt uiteraard niet.."
Ik zou niet te veel waarde toekennen aan de 'adviezen' van Raven.
Ik zou het ook nooit doen als ik last van maagzuur heb.
Op advies van Raven citroensap drinken.
Meer diepgang dan de internetversie van "Oma weet raad" hebben de aanbevelingen van hem niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dat heb ik ook nooit beweerd, maar iemand had het over citroensap bij brandend maagzuur, zo van "dat werkt uiteraard niet.."
Ik dacht dat je doelde op het 'homeopathisch principe' dat je een iets bestrijden moet met 'hetzelfde' en niet met een 'tegenwerkend middel'. Of bedoelde je dat niet?
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Welnee, het ging om het voorbeeld dat werd aangehaald dat citroensap bij brandendmaagzuur wel zal worden voorgeschreven door homeopaten en dus "uiteraard" niet zal werken.
Dat is dus grote onzin .. van citroensap is al een hele tijd bekend dat het tegen brandend maagzuur werkt.
Ik dacht omdat het als een buffer werkt, maar dat laatste weet ik niet zeker.
Uiteraard zijn er ook idioten als cluny die de waarde van een advies af laten hangen van wie het advies geeft inplaats van de inhoudt van dat advies. Waarom ga je niet bij de bagwan kerel
Het is gebleken dat jouw adviezen als kruidenheks geen tot weinig waarde hebben.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Het is erg onwaarschijnlijk, dat in water of alcohol opgeloste stoffen, die vervolgens zodanig verdund worden, dat de oorspronkelijke stof verdwenen is, enige therapeutische werking hebben.
Als iemand beweert van wel, dan zal hij dat moeten aantonen. Dat is in 200 jaar nog niet gedaan. Dus kunnen en mogen we gevoegelijk aannemen, dat tot nul gereduceerde citroenzuur oplossing ook niet helpt.
Dat onverdunde citroenzuur zou helpen tegen brandend maagzuur, zoals beweerd wordt en algemeen bekend zou zijn, is mij niet bekend, het lijkt me ook onlogisch. Maar ik ben bereid van het tegendeel overtuigd te worden. Vandaar mijn vraag naar het onderzoek waarin de werkzaamheid van citroenzuur bij zuurklachten aangetoond wordt. Op internet kon ik via google niets vinden.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Vilaine schreef:Het is erg onwaarschijnlijk, dat in water of alcohol opgeloste stoffen, die vervolgens zodanig verdund worden, dat de oorspronkelijke stof verdwenen is, enige therapeutische werking hebben.
Als iemand beweert van wel, dan zal hij dat moeten aantonen. Dat is in 200 jaar nog niet gedaan. Dus kunnen en mogen we gevoegelijk aannemen, dat tot nul gereduceerde citroenzuur oplossing ook niet helpt.
Dat onverdunde citroenzuur zou helpen tegen brandend maagzuur, zoals beweerd wordt en algemeen bekend zou zijn, is mij niet bekend, het lijkt me ook onlogisch. Maar ik ben bereid van het tegendeel overtuigd te worden. Vandaar mijn vraag naar het onderzoek waarin de werkzaamheid van citroenzuur bij zuurklachten aangetoond wordt. Op internet kon ik via google niets vinden.
Raven heeft de gewoonte om off-topic te kletsen.
Al de keren dat hij met zijn heksklets commentaar gaf, heeft hij geen enkele keer blijk gegeven zich in de materie van homeopahie en de daarvan afgeleide kwakzalverijen verdiept te hebben.
De citroenen zijn op, dus heb ik citroenzuur in koolzuurhoudend water opgelost met daarin aspartaam.
Aspartaam gebruik ik regelmatig en ik ben (nog steeds) niet dood.
Het werkingsmechanisme is me onduidelijk.
Ik moet zeggen dat het tot nu toe niet helpt.
Misschien had ik plat water moeten nemen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Vilaine schreef:Het is erg onwaarschijnlijk, dat in water of alcohol opgeloste stoffen, die vervolgens zodanig verdund worden, dat de oorspronkelijke stof verdwenen is, enige therapeutische werking hebben.
Nogmaals ik ben geen homeopaat dat maakt cluny ervan.
Cluny kan het niet uitstaan dat wat ik zeg in de meeste gevallen geen onzin blijkt te zijn, want dat komt hem niet van pas bij zijn "ik trap tegen alles wat ik niet snap" mentaliteit.
Overigens .. "platte" cola dus zonder koolzuur werkt ook tegen maag en darm klachten.
en vakantie race
Raven schreef: Nogmaals ik ben geen homeopaat dat maakt cluny ervan.
Cluny kan het niet uitstaan dat wat ik zeg in de meeste gevallen geen onzin blijkt te zijn
Jokkebrokkende nepheksen, ik kom ze niet zo vaak tegen.
Zoals gezegd, "Oma weet raad" is het hoogste peil van de adviezen van deze nepheks. Als je geluk hebt, want met evenveel overtuigkracht wordt er in de wilde weg gebabbeld over de geneeskracht van amuletten of edelstenen.
Overigens .. "platte" cola dus zonder koolzuur werkt ook tegen maag en darm klachten.
en vakantie race
Ik hoop niet, dat dit advies wordt opgevolgd. Jaren geleden ging het broodje aap verhaal, dat cola goed zou zijn bij diarree in tropische landen. Het bleek echter averechts te werken. Het suikergehalte is veel te hoog. In Diet coke zit weer geen suiker, wat in ORS wel hoort te zitten. De zoetstoffen in Diet coke kunnen ook weer diarree geven.
Dus dat cola schadelijk is bij maag-darmklachten is wel aangetoond.
Graag geen onzin verkopen die schadelijk is. En graag beweringen staven met deugdelijk bewijs en niet met een volgend schadelijk 'huismiddeltje'.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.