Ik begrijp je argument, maar volgens mij is hier juist het tegenovergestelde van toepassing. De maatregelen zijn immers juist bedoeld om te voorkomen dat we afglijden naar een Hitleriaanse staat (islam-fascistisch in dit geval).Maarten schreef:Zo verantwoordde Hitler zijn radicale ideeën t.a.v. de joden ook: we hebben hier te maken met een uitzonderlijke situatie.
Ik kan dit beantwoorden met een wedervraag: hadden de joden vergelijkbare mensenrechtenschendende voorschriften zoals je die bij de radicale islam aantreft?Maarten schreef:En in hoeverre verschilt zo'n oproep om moslims uit te sluiten van burgerrechten van de joden in Nazi-Duitsland die ook uitgesloten werden van gewone burgerrechten om uitzonderlijke redenen?
Laat me hierover duidelijk zijn:Maarten schreef:Bedenk dat de de Nazi-ideologie behoedzaam binnensijpelt en salonfähig geworden is op fora allerhande.
En hoe komt het dat moderatoren zulk pleidooi voor een fascistische ideologie op hun fora ongestoord zijn gang laten gaan zodat het redelijk is gaan lijken het te hebben over de uitsluiting van burgerrechten voor bepaalde bevolkingsgroepen?
Hoe is deze ideologische lijn van het nazisme opnieuw zover in alledaagse discussies komen binnensluipen?
(los van de vraag of zo'n oproep op het forum om moslims uit te sluiten van burgerrechten hier onwettig is en men klacht kan neerleggen).
Tegen elke vorm van fascisme, of dat nou bijvoorbeeld neo-nazisme, islam-fascisme of een andere vorm van fascisme is, moet weerstand worden geboden. Wat de beste strategie is om tegen een bepaalde vorm van fascisme op te treden zal afhangen van de situatie en de omstandigheden die de voedingsbodem voor de groei van die specifieke vorm van fascisme bepalen.