Politieke correctheid is vijand vrije woord
Moderator: Moderators
-
- Banned
Re: Politieke correctheid is vijand vrije woord
Dank Vegan. Pat heeft ook nog een eigen site: http://www.patcondell.net/
Overigens is het "Comite voor de rechtsstaat" volgens vrijdenker Paul van Dam op sterven na dood. Zie zijn uitvoerige reactie (nr. 170) op Joop. Daar meldt hij o.a.:
"Dat is ook mijn bezwaar tegen de argumentatie van de opstellers van de brief van het comité. Het is gebaseerd op de moraal, specifieker de Christelijke moraal. In mijn bericht van ''Comité voor de rechtsstaat opgericht::wo 04 augustus 2010 10:05'' gaf ik ook al aan dat het logica weinig consistent werd gevolg in het betoog. De brief van het comité doet een beroep op de moraal van politieke correctheid."
Zie: http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... opgericht/
Overigens is het "Comite voor de rechtsstaat" volgens vrijdenker Paul van Dam op sterven na dood. Zie zijn uitvoerige reactie (nr. 170) op Joop. Daar meldt hij o.a.:
"Dat is ook mijn bezwaar tegen de argumentatie van de opstellers van de brief van het comité. Het is gebaseerd op de moraal, specifieker de Christelijke moraal. In mijn bericht van ''Comité voor de rechtsstaat opgericht::wo 04 augustus 2010 10:05'' gaf ik ook al aan dat het logica weinig consistent werd gevolg in het betoog. De brief van het comité doet een beroep op de moraal van politieke correctheid."
Zie: http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... opgericht/
-
- Banned
Wat me nu toch weer is overkomen. Ik heb een abonnement op de liberale krant Trouw. Deze week werd per abuis NRC Next bezorgd. Nietsvermoedend begon ik te lezen. Maar dat is me toch een voos politiek-correct blaadje. Wat me nog het meest verbaasde is dat columnist Ilja Leonard Pfeiffer, een classicus die ik wel hoog had zitten, een vieze vuile politiek-correcte baggeraar blijkt te zijn. Die zat me daar even een potje santemeonzinmiskraam uit zijn nek te lullen waar de aasgieren geen brood van lusten. Nee geef mij maar Trouw.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Trouw een liberale krant? Wat ben je toch grappig. Trouw was oorspronkelijk een verzetskrant van gereformeerde huize, maar is nu meer een links-christelijk dagblad. Ooit afgevraagd waarom Trouw zo'n uitgebreide religie-afdeling heeft?David Bakker schreef:Ik heb een abonnement op de liberale krant Trouw.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
-
- Banned
Als afstammeling van Abraham Kuypers kleine luyden ben ik van een en ander op de hoogte. Ik vind columnisten als Selma Drayer en Sylvain Ephimenco (een echte vrijdenker) niet echt links-christelijk. Ook Ciska Dresselhuys, ook niet links-christelijk te noemen, zie ik tegenwoordig columneren.The Prophet schreef:Trouw een liberale krant? Wat ben je toch grappig. Trouw was oorspronkelijk een verzetskrant van gereformeerde huize, maar is nu meer een links-christelijk dagblad. Ooit afgevraagd waarom Trouw zo'n uitgebreide religie-afdeling heeft?David Bakker schreef:Ik heb een abonnement op de liberale krant Trouw.
Waarom een uitgebreide religie-afdeling? Misschien omdat religie nog steeds een belangrijke plaats inneemt in Nederland en daarbuiten?
-
- Forum fan
De Deense cartoonist Kurt Westergaard over politieke correctheid, de vrijheid van meningsuiting en zelf-censuur: het item "van NUL tot Nu" op http://player.omroep.nl/?aflID=11273378
Mij ook. Vroeger las ik de Volkskrant, maar ook die is me te sensationeel geworden. Trouw maakt iig nog een strikt onderscheid tussen feiten en analyses/meningen. Met die laatste ben ik het als atheïst over het algemeen grondig oneens en het moet gezegd: ik krijg al zowat 10 jaar alle ruimte om vrijelijk brave christenen op de kast te jagen.David Bakker schreef:Nee geef mij maar Trouw.
Daarbij is het bijzonder aardig om te zien hoe columnisten elkaar in de haren vliegen - Ephi en Breedveld bijvoorbeeld.
De afdeling religie heet religie/filosofie. Dat religie domineert komt omdat maar weinig atheïsten de afdeling bezoeken. Ook hier krijgt een ieder alle vrijheid. Een antroposoof heeft in een 6-delige serie mogen uitleggen waarom volgens Rudolf Steiner er twee Jezussen hebben rondgelopen. Ook die heb ik op de kast gekregen.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
-
- Banned
Er schijnen wel meer dan twee Jezussen te hebben rondgelopen.MNb schreef:Mij ook. Vroeger las ik de Volkskrant, maar ook die is me te sensationeel geworden. Trouw maakt iig nog een strikt onderscheid tussen feiten en analyses/meningen. Met die laatste ben ik het als atheïst over het algemeen grondig oneens en het moet gezegd: ik krijg al zowat 10 jaar alle ruimte om vrijelijk brave christenen op de kast te jagen.David Bakker schreef:Nee geef mij maar Trouw.
Daarbij is het bijzonder aardig om te zien hoe columnisten elkaar in de haren vliegen - Ephi en Breedveld bijvoorbeeld.
De afdeling religie heet religie/filosofie. Dat religie domineert komt omdat maar weinig atheïsten de afdeling bezoeken. Ook hier krijgt een ieder alle vrijheid. Een antroposoof heeft in een 6-delige serie mogen uitleggen waarom volgens Rudolf Steiner er twee Jezussen hebben rondgelopen. Ook die heb ik op de kast gekregen.
Wat bedoel je met op de kast jagen? Ik zie je wel eens reageren op http://www.trouw.nl bij o.a. de columns van Ephi maar heb je ook rechtstreeks contact met auteurs dan?
Als trouw niet liberaal is welke krant is dat dan wel? Vroeger was nrc liberaal, toen Anton Constandse daar nog werkte, maar nrc is tegenwoordig ook een politiek correct krantje.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Lees: iedereen die het niet met mij eens is, is politiek correct en dus fout.David Bakker schreef:maar nrc is tegenwoordig ook een politiek correct krantje.
-
- Banned
Sterk staaltje 'hineininterpretieren'!The Prophet schreef:Lees: iedereen die het niet met mij eens is, is politiek correct en dus fout.David Bakker schreef:maar nrc is tegenwoordig ook een politiek correct krantje.
- vegan-revolution
- Superposter
Ik heb even wat rondgeneusd op zijn site en daaruit blijkt dat Pat een veganist is al noemt hij zichzelf niet zo. Hij heeft het over zichzelf als een vegetariër die bovendien geen zuivel en eieren nuttigt.David Bakker schreef:Pat heeft ook nog een eigen site: http://www.patcondell.net/
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
En wat is daar mis mee?vegan-revolution schreef:Ik heb even wat rondgeneusd op zijn site en daaruit blijkt dat Pat een veganist is al noemt hij zichzelf niet zo. Hij heeft het over zichzelf als een vegetariër die bovendien geen zuivel en eieren nuttigt.
- vegan-revolution
- Superposter
Wat mij betreft: helemaal niets.
-
- Banned
Groot nieuws. De PvdA heeft een nieuw kamerlid die politiek incorrecte uitspraken doet: Jacques Monasch http://hoeiboei.blogspot.com/2010/08/ja ... e-van.html
Wat nu?
Wat nu?
- vegan-revolution
- Superposter
Wat mij betreft geeft Jacques Monasch wat dit aangaat hier het goede voorbeeld. Dit goede voorbeeld verdient navolging in ruime kring.
-
- Banned
Groot nieuws. Een politiek-incorrect artikel, op het normaal gesproken politiek-correcte Joop, waarin de hypocrisie van Anja Meulenbelt, Dries van Agt etc.. aan de kaak wordt gesteld: http://www.joop.nl/opinies/detail/artik ... n_in_gaza/