Nicaraguaanse vis evolueert op recordtempo

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Deseo!
Forum fan
Contacteer:

Re: Nicaraguaanse vis evolueert op recordtempo

Bericht door Deseo! »

Het valt me nog mee dat miklo3000 niet aan komt zetten met Degeneratie van Peter Scheele, Adnan Oktar's (Harun Yahya) lectuur over Darwinisten en het Darwinisme, of het broddelwerkje van Nederlandse bodem Evolutie of schepping? ... Maar uh... dit topic gaat over de "Nicaraguaanse vis evolueert op recordtempo"... Ik vraag me af: de hoeveelste topic is dit die gekaapt wordt door een 'anti-evolutionist'?
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Toeval inbeelden ... ? Dat is als onvoorspelbaarheid voorspellen. Juist als we iets niet kunnen inbeelden of erg onlogisch/onwaarschijnlijk achten, noemen we iets toevallig. Maar ik geloof in logica. Ik geloof dat als er vandaag zwaartekracht is, dat die er morgen ook is. Misschien ietsie minder of meer, maar niet plots anders. Niets springt, alles stroomt (logisch, maar nooit compleet tot in detail waarneembaar/kenbaar).
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
miklo3000
Geregelde verschijning

Bericht door miklo3000 »

Sorry maar ik ben geen anti evoulutionist enkel een anti darwinist . Dat er een soort van evolutie plaats vind kan niemand ontkennen , maar niet zoals Darwin beschrijft in zijn theorie .

Ik ben op dit moment ook bezig met de evolutie te bestuderen , en ik hoop dat ik er nog meer over leer .

Daarnaast bestudeer ik ook het Creationisme wellicht leer ik hier ook van , ik acht het zeer mogelijk dat er op aarde een combinatie van de 2 mogelijk is .

Dus wanneer ik mijn kennis meer verrijkt heb kom ik terug op het onderwerp .
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Miklo,

Mooi om hier te beginnen:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/home.php

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Alphastar
Forum fan

Bericht door Alphastar »

Oke. Rest me nog wel op te merken dat alleen de kern van Darwin's theorie (erven van eigenschappen van voorouders en natuurlijke selectie) nog deel uit maakt van de huidige evolutietheorie. Darwin had geen weet van genetica of DNA.
Verontrust je niet over de toekomst. Je zult haar tegemoet komen, als het moet, met dezelfde wapens der rede die jou nu bewapenen tegen het heden - Marcus Aurelius
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

miklo3000 schreef:Beste een nieuwe soort is het omdat wij het een nieuw soort noemen :D
Precies.
Soorten zijn dus een menselijke uitvinding.
Dat diersoorten veranderen in andere soorten geloof ik wel maar dit is geen bewijs en wat jij voor bewijzen geeft zijn allemaal vormen van Micro-evolutie .
En het onderscheid tussen micro en macro evolutie is een uitvinding van creationisten.
Feitelijk spreekt het zelfs de quote hierboven tegen.
Als soorten een menselijke uitvinding zijn, hoeft de evolutie zich dus niet aan die arbitraire grenzen te houden.
Macro-evolutie is het proces waarbij grote veranderingen optreden zoals het ontstaan van ogen, van poten, van vleugels.
Er bestaat alleen evolutie, zonder Mic en Mac.
Wat je nu doet, is grensrechtertje spelen.

Welk deel van een ei is het meest ovaal?
Echetr is hier nooit een bewijs voor gevonden , dat bepaalde dieren devolueren is wel beweze waarbij ledematen verdwijnen , echter heeft dit niks te maken met Macro-evolutie aangezien het geen postieve doelgerichte mutaties zijn .
Mutatie is per definitie niet doelgericht.
En positiviteit is weer een uitvinding van de mens.

Vroege walvissen hadden nog poten, en bij sommige soorten is er aan de achterzijde nog een rudiment van die poten overgebleven.
Die poten zijn verder echter verdwenen, omdat ze onnodig energie kosten, bij een volledig aquatisch bestaan.

Het waren dus steeds de exemplaren met de kleinste achterpoten die in het voordeel waren.
Dat vergemakkelijkte de migratie, en het ontsnappen aan roofdieren. (zoals de megalodon)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Samsa schreef:
Kitty schreef:Zo gauw er een fossiel van een konijn gevonden gaat worden in de pre-cambriumlagen (...)
Crea-conclusie: ook dinosauriers hadden huisdieren (afgekeken van de mensen natuurlijk :P).
Dinosauriërs uit het precambrium zouden de evolutietheorie ook onderuithalen. :lol:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

miklo3000 schreef:Kom met EEN bewijs van Macro-evolutie .
Welke kleur is atletischer?
Groen of paars?

Onzin, hé?
Net als je vraag.

Je kan de illusie, dat elke vraag bij voorbaat de moeite van het beantwoorden waard is, beter laten varen.
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

miklo3000 schreef:[Nitwits hoor dat nou , mr ik stalk moslims op ontdekislam omdat ik geen leven heb , hoe bedoel je nitwit.

Stoer achter een pc zitten maar geen enkele nuttige inbreng .

micro-evolutie: een geleidelijke verandering van bepaalde rassen en soorten binnen bepaalde grenzen.
Welke algemeen bindende grenzen precies?
macro-evolutie:dat de levensvormen zich voortdurend ontwikkelen naar hogere levensvormen met doelgerichte mutaties .
Wat is "hoger" anders dan een waardeoordeel?
Zijn wij objectief beschouwd hoger dan regenwormen?
Kan je objectief aangeven waarom?

Over doelgerichte mutatie's kan je misschien praten als je een aanhanger bent van het "intelligent design".
Evolutie is een proces zonder doel, dus zijn mutatie's per definitie niet doelgericht.

Het leven heeft zich niet ontwikkeld middels een doelgericht proces, net zo min als dat water het "doel" heeft om het laagste punt op te zoeken.
Henry Ford
bigal61
Banned

Bericht door bigal61 »

Dit soort krantenberichten zijn gewoon suggestief.

Waarom mag de mens niet vrij denken? Deze wetenschappers SMACHTEN naar erkenning en roem, en WILLEN dit soort 'bewijzen' gewoon produceren en hun naam vestigen.

Het is geen evolutie in de juiste zin. Het is gewoon muteren binnen dit ras.

Waarom moet ik gehersenspoelt worden?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

bigal61 schreef:Waarom moet ik gehersenspoelt worden?
integendeel: Dat is je huidige toestand.
Hier kan je weer bij zinnen komen, als je daar trek in hebt.
Henry Ford
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

bigal61 schreef:Dit soort krantenberichten zijn gewoon suggestief.

Waarom mag de mens niet vrij denken? Deze wetenschappers SMACHTEN naar erkenning en roem, en WILLEN dit soort 'bewijzen' gewoon produceren en hun naam vestigen.

Om je bericht op waarde te schatten even een paar vraagjes alvorens er inhoudelijk op in te kunnen gaan.
Kan je eens een definitie van evolutie in de juiste zin geven?
Wat versta je onder ras en wat is het onderscheid met een soort?

nb: Hersenspoelen is wat anders dan van inzicht veranderen op basis van gepresenteerde feiten.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
siger

Bericht door siger »

Bigael en anderen,

Als je een post plaatst met bevindingen van evolutiebiologen, over een soort die traag evolueert, heb je aangegeven het met hun methode eens te zijn. Dan kan je niet anders dan de bevindingen van evolutiebiologen ook aanvaarden als ze een soort ontdekken die snel evolueert. Logisch nietwaar?
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Jagang schreef:En het onderscheid tussen micro en macro evolutie is een uitvinding van creationisten.
Of dat zo is weet ik niet. Volgens deze site

http://www.talkorigins.org/faqs/faq-int ... ology.html

is het onderscheid tussen micro en macro evolutie wel degelijk zinvol. Micro evolutie houdt inderdaad in variatie binnen één depot van genen. Macro evolutie betekent het ontstaan van nieuwe soorten. De evolutietheorie stelt dat micro evolutie tot macro evolutie kan leiden. En dat is waargenomen, zoals op dezelfde pagina nagelezen kan worden. Dat lijkt mij wel het einde van het creationisme.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Exdeo
Forum fan

Bericht door Exdeo »

bigal61 schreef:
Dit soort krantenberichten zijn gewoon suggestief.
Hoe kom je daarbij? Volgens Van Dale betekend suggestief.

sug•ges•tief bn, bw door middel van suggestie werkend: een -tieve vraag die een bep. antwoord suggereert

sug•ges•tie de; v -s 1 het suggereren 2 door geestelijke beïnvloeding opgewekte voorstelling 3 geopperd voorstel
dat dacht ik niet, dit is niet zomaar een voorstelling maar een gedegen observatie, en als je doorklikt (ipv het direct te diskwalificeren) vind je het hele onderzoeksrapport op;
http://www.biomedcentral.com/1741-7007/8/60
Waarom mag de mens niet vrij denken?
Dat mag jij, je mag ook van alles fantaseren en als jij je daar prettig bij voelt objectieve observaties en conclusies negeren
Deze wetenschappers SMACHTEN naar erkenning en roem, en WILLEN dit soort 'bewijzen' gewoon produceren en hun naam vestigen.
Onzin, als we met dit soort kwalificaties beginnen: christenen SMACHTEN naar erkenning en roem van hun God.
Neen dat is het niet goed lezen:
Ook willen ze niet meer paren met vissen die dunne lippen hebben. Dus zijn ze een nieuw ras
Waarschijnlijk ben je dat al, waarom vind je dit soort dingen niet interessant? En diskwalificeer je het meteen? Ik ben in Nicaragua geweest en in het vlakbij gelegen Nicaragua meer zwemmen de enige zoetwaterhaaien ter wereld. Men denkt dat dit meer miljoenen jaren geleden is de verbinding met de zee steeds mee afgesloten. En het zoute water veranderde door de regen langzaam in een zoet watermeer, langzaam genoeg voor deze haaien om zich aan te passen.
Ik vind dit een machtig interessant idee ( veel mooier dan dat God toevallig alleen in dit meer voor de lol zoetwaterhaaien gestopt heeft)
Dat noem ik vrij denken

Afbeelding

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicaragua
Plaats reactie