Kwakzalveres Jomanda wordt toch vervolgd.
Moderator: Moderators
Over de tijd kan verder gediscussiëerd worden in het volgende topic:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=6602
Hier weer on topic verder over Jomanda.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=6602
Hier weer on topic verder over Jomanda.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty schreef:
Wat medialand betreft verzorgt zij nog slechts 1 uurtje per maand op het locale Zutphense radiostation Berkelstroom, waarin ze telefonische adviezen vanaf haar buitenverblijf in Canada geeft (wél via internet te beluisteren). In het buitenland, met name Japan, schijnt de belangstelling voor haar nog redelijk te zijn. Wellicht hebben ze daar nog niets vernomen over de Millecam-zaak. Kortom, als ze alleen in Nederland zou opereren zullen de inkomsten nauwelijks tegen de lasten opwegen.
Zelf verwacht ik dat ze na een bepaalde tijd weer met een stunt zal komen waardoor de belangstelling ineens weer toeneemt. Ze zal eerst een strategisch gunstig moment afwachten. Als ze een nieuwe behandelmethode tegen kanker maar uit haar hoofd laat.
Dan wil ik de vraag stellen: in hoeverre krijgt 'Stoute Joke' straks kans om in Nederland haar imago te herstellen? Want dat is behoorlijk aangetast. Ze heeft een groot en prestigieus centrum opgezet in Valkenburg, zelfs met hotelaccommodatie. Voor een groepshealingsessie van 1 1/2 uur werd ongeveer 70,- Euri per persoon gevraagd. Maar de belangstelling liep de laatste jaren aanzienlijk terug en ook in de rest van het land interesseren zich nog weinig zalen voor haar.Hier weer on topic verder over Jomanda.
Wat medialand betreft verzorgt zij nog slechts 1 uurtje per maand op het locale Zutphense radiostation Berkelstroom, waarin ze telefonische adviezen vanaf haar buitenverblijf in Canada geeft (wél via internet te beluisteren). In het buitenland, met name Japan, schijnt de belangstelling voor haar nog redelijk te zijn. Wellicht hebben ze daar nog niets vernomen over de Millecam-zaak. Kortom, als ze alleen in Nederland zou opereren zullen de inkomsten nauwelijks tegen de lasten opwegen.
Zelf verwacht ik dat ze na een bepaalde tijd weer met een stunt zal komen waardoor de belangstelling ineens weer toeneemt. Ze zal eerst een strategisch gunstig moment afwachten. Als ze een nieuwe behandelmethode tegen kanker maar uit haar hoofd laat.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Daar gaan we weer:
NU schreef:OM in beroep tegen vrijspraak Jomanda
AMSTERDAM -Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam heeft pro forma hoger beroep aangetekend tegen de vrijspraak van 'genezend medium' Jomanda in de strafzaak rond de dood van actrice Sylvia Millecam. Dit heeft een woordvoerder van het OM donderdag gezegd.
Het OM doet dit om de termijn waarbinnen beroep moet worden aangetekend, niet te laten verlopen. Vrijdag is daarvoor de laatste dag. Het OM heeft hetzelfde gedaan tegen de vonnissen in de zaken tegen de twee alternatieve artsen die Millecam onder behandeling hebben gehad. Inhoudelijk moet het OM nog een standpunt bepalen.
Het OM had twaalf maanden voorwaardelijke gevangenisstraf tegen Jomanda geëist. Volgens het OM is Jomanda verantwoordelijk geweest voor de dood van Millecam. Zij overleed in augustus 2001 aan borstkanker.
Tegen de beide artsen, die Millecam alternatieve therapieën lieten ondergaan en niet zouden hebben onderkend dat zij aan kanker leed, eiste het OM vier en acht maanden voorwaardelijke celstraf. Tevens had het voor alledrie een beroepsverbod voor de duur van twee jaar gevraagd.
Schuldig
De rechtbank verklaarde de beide artsen schuldig aan het opzettelijk benadelen van Millecams gezondheid, met ernstig lichamelijk letsel als gevolg.
Het opleggen van een straf vond de rechtbank niet nodig, omdat beide artsen al tuchtrechtelijk zijn aangepakt en zowel persoonlijk als professioneel al veel te verduren hebben gehad door de jaren slepende zaak. Een van de artsen heeft al aangekondigd in beroep te gaan tegen zijn veroordeling.
Volgens de rechtbank is Jomanda er niet verantwoordelijk voor geweest dat Millecam heeft geweigerd reguliere therapieën te ondergaan. Dat was de keuze van Millecam zelf. Jomanda heeft haar daar wel in gesteund, maar niet gedomineerd.
Tekortgeschoten
De rechtbank stelde wel vast dat Jomanda ernstig is tekortgeschoten in de zorgvuldigheid in haar bejegening van de doodzieke actrice. Daarmee heeft zij haar zorgplicht geschonden, vond de rechtbank. Ook had zij zich moeten onthouden van het gebruiken van medisch jargon.
De beide artsen werden er in het zeer uitvoerige vonnis op gewezen dat zij in hun professionele hoedanigheid eindverantwoordelijk zijn - zij hadden hun uiterste best moeten doen Millecam wakker te schudden en alles in het werk moeten stellen om haar naar de reguliere zorg te krijgen.
In plaats daarvan lieten ze Millecam in de waan dat ze aan een bacteriële infectie leed en pasten zij alternatieve therapieën toe. Het resultaat daarvan was een voortwoekering van de tumor in het lichaam van Millecam, met al het lijden van dien.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Eigenlijk terecht dat het O.M. in beroep is gegaan. De 2 artsen werden wél schuldig bevonden, Jomanda was vrijwel net zo schuldig maar ging vrijuit omdat ze geen arts was. Maar ze ging in de zaak Millecam wél op de stoel van de arts zitten en verscheen bovendien niet eens op haar eigen rechtszitting. Nu weer speculeren of de rechter in de beroepszaak tóch de eis van het O.M. zal overnemen.
- windsurfer
- Diehard
Die twee 'artsen', waren dat nu BIG geregistreerde artsen, met een bul geneeskunde?Herman2 schreef:Eigenlijk terecht dat het O.M. in beroep is gegaan. De 2 artsen werden wél schuldig bevonden, Jomanda was vrijwel net zo schuldig maar ging vrijuit omdat ze geen arts was. Maar ze ging in de zaak Millecam wél op de stoel van de arts zitten en verscheen bovendien niet eens op haar eigen rechtszitting. Nu weer speculeren of de rechter in de beroepszaak tóch de eis van het O.M. zal overnemen.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
In elk geval zijn ze hun titel kwijt. Een derde mocht een jaar niet praktiseren.windsurfer schreef: Die twee 'artsen', waren dat nu BIG geregistreerde artsen, met een bul geneeskunde?
Artsen van Millecam dokterstitel kwijt
19 juni 2007
http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1448044.ece
Dat duidt er volgens mij op dat ze zich daarvoor arts mochten noemen, en dan denk je aan de BIG.
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... rland.html
Blijkt dus dat ondanks dat het O.M. n.a.v. de uitspraak in beroep is gegaan Jomanda weer mag healen.
Blijkt dus dat ondanks dat het O.M. n.a.v. de uitspraak in beroep is gegaan Jomanda weer mag healen.
Dat is volgens jou ongewenst, maar niet incorrect !Herman2 schreef:http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... rland.html
De laatste uitspraak van de rechtbank is dat de eis van het OM niet geheel is ingevuld; inclusief de eis van het "heal-verbod".
Gevolg: Het "healen" is Jomanda niet verboden en ze hoeft dat niet na te laten tot er sprake is van uitspraak op een vervolg- of andere aanklacht.
Bij nazoeken blijkt dat het OM alvast beroep heeft aangetekend om geen termijn te overschrijden;' net zoiets als dat iemand alvast beroep aantekent tegen de aanslag onroerendzaakbelasting, maar de argumenten nog niet juridisch formeel op een rijtje heeft.
Roeland
PS
Hoorde overigens op "Gute Nacht" zaterdagavond twee mensen geïntervieuwd worden die o zo blij waren dat die healings er weer waren, want die hadden ze erg gemist. Ze kwamen er altijd weer blij en gesterkt door (vonden zij) van (denk ik dan) thuis.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Re: Kwakzalveres Jomanda wordt toch vervolgd.
We gaan weer vrolijk verder!
Fok schreef:Jomanda in november weer voor de rechter
'Genezend medium' Jomanda moet in november samen met twee alternatieve artsen in hoger beroep terechtstaan in de zaak rond de dood van actrice Sylvia Millecam. Het gerechtshof in Amsterdam verwierp vrijdag een verweer van de advocaten van de drie verdachten, waarmee zij het proces in hoger beroep in de kiem hadden willen smoren.
De raadslieden hebben onlangs betoogd dat het Openbaar Ministerie niet ontvankelijk moet worden verklaard, omdat het zich niet aan de regels zou hebben gehouden bij het indienen van de toelichting bij het instellen van hoger beroep. Volgens het hof was er hooguit sprake van "misschien een ongelukkige gang van zaken", maar niet van een zodanig vormverzuim dat het stranden van de zaak zou rechtvaardigen.
De rechtbank sprak Jomanda ruim een jaar geleden met de nodige kanttekeningen vrij.
Maar wat vind JIJ er nou van?Fenomeen schreef:We gaan weer vrolijk verder!
Fok schreef:Jomanda in november weer voor de rechter
bla bla bla.
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Dat heb ergens geschreven maar ik kan zelf al niet meer vinden waar.
Het was iets als; ik denk en ik hoop dat ze wordt vrijgesproken.
Dat is niet veranderd.
Dat is niet veranderd.
- windsurfer
- Diehard
Na afgelopen jaar weer wat ervaringen met kwakzalvers rijker te zijn geworden ben ik weer een stukje opgeschoven richting de positie 'ophangen aan de hoogste boom die kwakzalver' .
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Hoi Fenomeen,Fenomeen schreef:Dat heb ergens geschreven maar ik kan zelf al niet meer vinden waar.
Dat is niet veranderd.
Ik had al wel gelezen dat je verwachtte dat ze zou worden vrijgesproken. Dat verwachtte ik ook, en nu weer.
Maar dat je hoopt op vrijspraak kan ik minder plaatsen aangezien je een aantal minder flatteuze opmerkingen over haar maakte. Misschien kan je dat eens uitleggen?
(ikzelf heb het niet zo op kwakzalvers, maar dat wist je waarschijnlijk al)
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Het liefst had ik gezien dat die hele rechtszaak tegen haar niet door was gegaan.
De mening van de nabestaanden vind ik belangrijker dan dat de VtK haar gelijk haalt.
Niet dat ik laatste niet belangrijk vind, integendeel, maar dit vind ik niet de manier waarop het zou moeten.
De mening van de nabestaanden vind ik belangrijker dan dat de VtK haar gelijk haalt.
Niet dat ik laatste niet belangrijk vind, integendeel, maar dit vind ik niet de manier waarop het zou moeten.