Dat lijkt me een prima definitie. Zie je nou wel dat het helemaal niet zo moeilijk is om begrippen af te bakenen. Je kan het wel.Jagang schreef:.Vertaling voor de leek: Definitie weldenkend mens: Mensen die het eens zijn met Bakker en Neerhoff.
Politieke correctheid is vijand vrije woord
Moderator: Moderators
-
- Banned
Re: Politieke correctheid is vijand vrije woord
Ik vond ook nog deze: 'Alle piepel die vinden dat Jagang en Mariakat iets teveel pulp plempen'.David Bakker schreef:Dat lijkt me een prima definitie. Zie je nou wel dat het helemaal niet zo moeilijk is om begrippen af te bakenen. Je kan het wel.Jagang schreef:.Vertaling voor de leek: Definitie weldenkend mens: Mensen die het eens zijn met Bakker en Neerhoff.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 49#p224849
Dat linkje van je verwijst nergens naar. En je bent nogal ad hominem bezig.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Dat was sarcasme, voor alle duidelijkheid.David Bakker schreef:Dat lijkt me een prima definitie. Zie je nou wel dat het helemaal niet zo moeilijk is om begrippen af te bakenen. Je kan het wel.Jagang schreef:.Vertaling voor de leek: Definitie weldenkend mens: Mensen die het eens zijn met Bakker en Neerhoff.
Maar je demonstreert goed waarom argumenteren tegen jullie stellingname zinloos is: Andere visie's worden domweg niet geaccepteerd of genegeerd.
Op een weerwoord wordt vrij kinderachtig gereageerd.
Mijn bescheiden mening is dat je niet op een discussieforum moet zijn wanneer je slechts op zoek bent naar wolven die meehuilen.
De bereidheid tot het bijstellen van eigen (deel)standpunten zijn een essentieel onderdeel van een discussie.
Die bereidheid maakt ook het verschil tussen een discussie, en evangelisatie.
En de neiging tot treiterij zoals deze hierboven wordt gedemonstreerd, maakt je punten niet sterker.
We zitten toch niet meer op de middelbare school?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
- Forum fan
Kijk eens aan, dan zijn we het op de valreep toch nog eens geworden over bedoeling en nut van een discussie. Ik ben dan ook niet voor niets benieuwd naar je inhoudelijke bijdrage aan dit topic.Jagang schreef:Mijn bescheiden mening is dat je niet op een discussieforum moet zijn wanneer je slechts op zoek bent naar wolven die meehuilen. De bereidheid tot het bijstellen van eigen (deel)standpunten zijn een essentieel onderdeel van een discussie.
-
- Banned
Het probleem is juist dat jij de reactie pas inhoudelijk zou vinden, wanneer ik het met je eens zou zijn.fred neerhoff schreef:Kijk eens aan, dan zijn we het op de valreep toch nog eens geworden over bedoeling en nut van een discussie. Ik ben dan ook niet voor niets benieuwd naar je inhoudelijke bijdrage aan dit topic.
Ik heb al lang inhoudelijk gereageerd, maar als je dat niet ziet of wil zien, dan houdt het op.
Ik heb zelfs al "nee" geantwoord op de beginstelling/topictitel.
Het hoe en waarom kan ik weer helemaal opnieuw uit gaan leggen, maar daar hebben we vermoedelijk geen van beiden zin in, dus ik laat het hier verder maar bij.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Hoezo 'kan niet'?fred neerhoff schreef:Widers kan geen eerste oorzaak zijn van de door jou gesuggereerde vreemdelingenhaat.Demiurg schreef:Dat denk ik ook. Een gevolg van toenemende vreemdelingenhaat.
Maar hij is tevens één van de aanstichters.
Elke keer als Wilders weer een ei heeft gelegd stromen bij de
dicriminatiemeldpunten de klachten van intimidatie binnen.
Wat bedoel je precies; dat haat tegen etnische minderheden nooit zonder reden ontstaat?Want dacht je nu echt dat de mensen zonder enige reden gingen haten, alleen maar omdat Wilders ze daartoe oproept?
En wie of wat is daar dan voor verantwoordelijk als het Wilders niet is?
Dat is gewoon in andere woorden wat Wilders ook zegt.Ik krijg het vermoeden dat we langs elkaar heen blijven praten. Jouw verklaring van Wilders is van morele aard (eigen verantwoordelijkheid, al dan niet fatsoenlijke partij, enz.) terwijl mijn verklaring uitgaat van een reële, en veels te lang gebagatelliseerde intergratie-problematiek, die in de kern terug te voeren is tot gemeenschappelijke belangen van politiek 'links' en de islam.
Je doet dus alsof je het fenomeen wil verklaren, maar eigenlijk doe je niets anders dan zijn politieke programma aannemelijk maken.
Nogmaals: Jij begon ermee het fenomeen Wilders te verklaren.Precies! En natuurlijk gebeurt er wel iets, maar gezien de popularitet van Wilders gebeurt er òf veels te weinig òf er is sprake van een fundamenteel verkeerde aanpak.
Dus laten we het eens hebben over die integratie-problematiek zèlf ipv. steeds maar weer je pijlen op meneer Wilders te richten!
"What’s now being called 'new atheism' or atheist fundamentalism is really nothing more than the triumph of the jerks. Unsubtle, unlearned (but pretentious), unreflective (but persistent)."
R.J. Hoffmann
R.J. Hoffmann
Goh joh, zou de jodenhaat van moslims ook de schuld van Wilders zijn? En zou er zonder Wilders helemaal geen afkeer ontstaan zijn naar moslims die bedreigen en haatzaaien? Allemaal Wilders schuld? Wat zo'n man al niet teweeg kan brengen hè, zonder enige aanleiding, het is ongelooflijk.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Wat ik gezegd heb is komt er op neer dat Wilders verantwoordelijk is voor de haat die hij zaait.Kitty schreef:Goh joh, zou de jodenhaat van moslims ook de schuld van Wilders zijn? En zou er zonder Wilders helemaal geen afkeer ontstaan zijn naar moslims die bedreigen en haatzaaien? Allemaal Wilders schuld?
Wat jij verder in mijn woorden denkt te lezen is niet mijn zorg.
"What’s now being called 'new atheism' or atheist fundamentalism is really nothing more than the triumph of the jerks. Unsubtle, unlearned (but pretentious), unreflective (but persistent)."
R.J. Hoffmann
R.J. Hoffmann
-
- Banned
En wie heeft er persoonbeveiliging nodig? Wilders of degene jegens wie hij volgens jou haat zaait?Demiurg schreef:Wat ik gezegd heb is komt er op neer dat Wilders verantwoordelijk is voor de haat die hij zaait.Kitty schreef:Goh joh, zou de jodenhaat van moslims ook de schuld van Wilders zijn? En zou er zonder Wilders helemaal geen afkeer ontstaan zijn naar moslims die bedreigen en haatzaaien? Allemaal Wilders schuld?
Is Wilders niet verantwoordelijk voor de haat die hij zaait?David Bakker schreef: En wie heeft er persoonbeveiliging nodig? Wilders of degene jegens wie hij volgens jou haat zaait?
Wie dan wel?
R.J. Hoffmann
R.J. Hoffmann
Is de noodzakelijkheid van zijn persoonsbeveiliging (en het voorkomen van andere maatschappelijke problemen) (1) de schuld van de moslims, van de islam, of (2) van een aantal doorgedraaide malloten die onze democratische rechtsorde willen verstoren, en die (vooral op het internet) van alles roepen over (hun versie van) Allah en jihad?David Bakker schreef:En wie heeft er persoonbeveiliging nodig? Wilders of degene jegens wie hij volgens jou haat zaait?Demiurg schreef:Wat ik gezegd heb is komt er op neer dat Wilders verantwoordelijk is voor de haat die hij zaait.Kitty schreef:Goh joh, zou de jodenhaat van moslims ook de schuld van Wilders zijn? En zou er zonder Wilders helemaal geen afkeer ontstaan zijn naar moslims die bedreigen en haatzaaien? Allemaal Wilders schuld?
Indien antwoord één (de Wildersvisie), dan heb je het precies over de 'verculturisering' van een maatschappelijk probleem: de islam per se willen zien als een achterlijke cultuur of religie, en allerlei maatschappelijke problemen daartoe willen herleiden; en met elk incident opgestookt door de media schuimbekken we met zijn allen: "zie je wel, ze zijn achterlijk met hun cultuur/religie!" (als een self-fulfilling prophecy)
Of kies je liever voor (2), dan hebben we misschien een correctere versie van de werkelijkheid.
De keuze is aan jou (ook met een eventueel derde mogelijkheid). Ik ben benieuwd waar je staat in deze.
Mvg Maurice
Master Eastwall aked Zhuangzi:
"What we call the Tao-where does it exist?"
"There is no place it does not exist", Zhuangzi replied. "Why don't you wander with me," he asked companionably, "to the Palace of Nothing-At-All"?
"There is no place it does not exist", Zhuangzi replied. "Why don't you wander with me," he asked companionably, "to the Palace of Nothing-At-All"?
Waarom het een óf het ander? Kunnen moslims geen dolgedraaide malloten zijn?Leegte schreef:Is de noodzakelijkheid van zijn persoonsbeveiliging (en het voorkomen van andere maatschappelijke problemen)
(1) de schuld van de moslims, van de islam, of
(2) van een aantal doorgedraaide malloten die onze democratische rechtsorde willen verstoren, en die (vooral op het internet) van alles roepen over (hun versie van) Allah en jihad.
Telt het internet voor minder?
Is het onmogelijk dat de islam "vanalles roept over Allah en jihad"?
Jazeker, dat kunnen ze zijn. Maar geeft dat aanleiding tot generalisaties in (1)? M.a.w. in hoeverre komt dat doordat ze 'moslim' zijn? Is een moslim per definitie (als een robot) voorgeprogrammeerd om antisemitisch te zijn, of om haatzaaiingen te willen uiten jegens Wilders? Kan een moslim geen eigen wil hebben om vredig samen te leven met anderen in de maatschappij?siger schreef:Waarom het een óf het ander? Kunnen moslims geen dolgedraaide malloten zijn? .Leegte schreef:Is de noodzakelijkheid van zijn persoonsbeveiliging (en het voorkomen van andere maatschappelijke problemen)
(1) de schuld van de moslims, van de islam, of
(2) van een aantal doorgedraaide malloten die onze democratische rechtsorde willen verstoren, en die (vooral op het internet) van alles roepen over (hun versie van) Allah en jihad.
Ja en nee. Aan de ene kant wordt haatzaaiing er niet minder op. Maar je kunt haast consequentieloos posten op het internet, en dan kan het ook gemakkelijk om tijdelijke frustraties en gevoelens gaan. Mensen durven op het internet veel meer te roepen dan in het (aan)gezicht van anderen.siger schreef: Telt het internet voor minder?.
De islam heeft geen eigen stem. Moslims roepen soms van alles, in naam van de (hun) islam.siger schreef: Is het onmogelijk dat de islam "vanalles roept over Allah en jihad"?
Master Eastwall aked Zhuangzi: