Zijn en Bewustzijn

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

LordDragon
Bevlogen

Re: Zijn en Bewustzijn

Bericht door LordDragon »

heeck
Dan blijft een simpeler verbazen over ogenschijnlijk zomaar (Nee LD, niet weer !), optredende nieuwe patronen en evolutionair ontplooiende eigenschappen aanwezig.
zozo, vanwaar komt dat ogenschijnlijk plots? Je formuleert je woorden nu heel anders. :wink:

Hoe zit het nou? komen ijsbloemen of eigenschappen zoals doelbewust handelen ogenschijnlijk uit het niks opduiken of zomaar uit het niks opduiken?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ben je dom, of doe je net alsof ... ? :?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Lord D.
Laatste OFF-TOPIC svp van dit gezeur. Heeft niets met bewustzijn te maken.
Je bent nu echt aan het dóórzeuren. Geniet ervan -bij voorkeur in de Babbel-Box- en ik doe daar misschien mee als me een mooi voorbeeld te binnen schiet. Voor de rest kan je op het punt van dit zinloos doorzeuren ook het dak op.
Hier kan je je gerief halen en wonderbaarlijke "ice-spikes" zelf laten ontstaan.
http://www.its.caltech.edu/~atomic/snow ... spikes.htm
en nog wat natuurkunde:
http://www.its.caltech.edu/~atomic/snow ... /class.htm

Verder kwam ik een paar aardige zelfgemaakte foto's tegen van een vliegtuigvenster (hoog daar boven vriest het hard ), waar tussen de twee kunststof ruiten kennelijk een paar watermoleculen waren achtergebleven en voor mijn ogen een prachtig dendrietachtig geheel leken op te bouwen.
De bestaande takken daarvan boden kennelijk een betere aanplakbasis voor die moleculen dan de rest van die buitenruit.

Aanmoediging:
Door in bovenstaande tekst woorden te verdraaien zal je zeker in staat zijn om er weer een beschuldigend vingertje richting dualisme van te bakken. Daar durf ik nu wel op te vertrouwen.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Lord D,
Vergeet ik nog bijna Minnaerts' onvolprezen natuurkunde van het vrije veld:
http://www.dbnl.org/tekst/minn004natu02 ... 1_0007.php
r.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

IJskristallen, ijsvarens, fractals, varens. Allemaal subject aan dezelfde wetten, heb ik een vermoeden.
Je zou het bij wijze van spreken mathematisch uit kunnen tekenen, bijvoorbeeld ook op subatomair niveau.

Wanneer je alle posities in een vergelijking tegen elkaar wegstreept heb je precies nul.
Geldt dit niet voor kristallen in optima forma, de (bijna perfecte) ultieme harmonie?

Disbalans met het niets manifesteerde zich als (anti)materie.
Het heelal als een rimpeling in de vijver van het niets (speculatie mijnerzijds uiteraard)

Ook wel beleefd als een Ontploffing, een Big Bang, waarna Sterren als waterstofbommen condenseren en weer overgaan. En ergens, lang lang geleden in een stelsel ver ver weg dwarrelde de aarde als een stofdeeltje rond en wij?

Wij leven ultraslomo ons hele bestaan rond de waterdruppel die Zon heet en zuigen elke aardse seconde op als een spons. Driehonderdduizend aardse jaren geleden trok een zekere primaat de hoeken van zijn mond op, in wat wij nu ook wel glimlach plegen te noemen, bij het zien van een ijsbloem.
Eens, lang geleden, na het eten van een bloem, dacht hij zelfs meer te zien.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Ergens in die dagen: (vergeef me mijn afdwalen van het topic)

De hele stam rondom het vuur dat leven in het donker mogelijk maakte,
verenigd in ritme en zang en verhalen, danste voor henzelf en niet te veronachtzamen, met behulp van hallucinogenen, voor de doden en de goden, al was het maar om de roofdieren op afstand te houden.

Een verklaring voor even verderop in de 'ontwikkeling' des menschens verhaals, namelijk de bijbelse, zoals het hieronder in een historisch/paleontologisch perspectief bezien beschrevene?

Een enorme drum die de machtige donder imiteerde, een heilig instrument in die dagen,
bezeten van donder en bliksem en waarachter men zich scharen kon.
Ook wel: De ark des verbonds (got a picture?) :D
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
siger

Bericht door siger »

Fjedka schreef:Het heelal als een rimpeling in de vijver van het niets (speculatie mijnerzijds uiteraard.
Wat nu interessant is, is hoe jij je jezelf voorstelt als waarnemende deelnemer aan dit tafereel. Misschien een beetje groter dan het heelal?
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

heeck, je geeft links van ijsbloemen en ijskristallen en hoe deze gevormd worden waardoor mijn bewering onderstreept wordt dat ze niet zomaar uit het niks komen opduiken. Wat voor rare reactie is dit?

Joe, ik ben heel dom, vooral als ik echt wat te weten wil komen. Hier wordt volkomen de draak met me gestoken, iets komt voorts uit niets en ik moet dat zomaar aannemen??? (ik ben niet diegene die heeft gezegd dat alles zomaar uit het niets komt opduiken)

No way!

Met alle respect mensen maar dit is BS.

Verder zal ik me terugtrekken uit de discussie zodat jullie lekker verder kunnen onderonsen hoe alles zomaar uit het niets ontstaat. Ik heb het wel gehad nu! Doeg. Ik ga het dak op, in de zon gaan zitten.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

LordDragon schreef:heeck, je geeft links van ijsbloemen en ijskristallen en hoe deze gevormd worden waardoor mijn bewering onderstreept wordt dat ze niet zomaar uit het niks komen opduiken. Wat voor rare reactie is dit?
Dat komt omdat je de hele tijd met een paar gigantische oogkleppen, vooringenomenheden en nog zo wat, vastbesloten bleef om mij verkeerd te willen begrijpen.
Maar ook bij jou valt uiteindelijk nu het muntje. =D> #-o

Hoop ik.
Roeland
Plaats reactie