Zwitserse anti-minaret politicus bekeert zich tot de islam

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Uncle Rat
Ervaren pen

Re: Zwitserse anti-minaret politicus bekeert zich tot de islam

Bericht door Uncle Rat »

Mujaheed1 schreef:Zwitserse anti-minaret politicus bekeert zich tot de islam

De zwitserse politicus Daniel Streich, die berucht was vanwege zijn campagne tegen minaretten en moskeeën, is tot de Islam bekeerd. Hij was een belangrijke lid van de SVP, de Zwiterse Volkspartij, en de eerste die een campagne begon tegen de bouw van moskee minaretten en wilde de moskeeën in Zwitserland sluiten. De verklaring over zijn bekering heeft tot grote oproer gezorgd in de Zwitserse politiek. Hij wil de 5e moskee in Zwitserland bouwen als boetedoening voor zijn eerdere hetze tegen de Islam.

Bekering
Daniel Streich haalt de verbazing van Politiek Zwitserland op zijn schouders door het feit dat hij hiervan spijt betuigd en zich zelfs bekeert tot de Islam. Dit wekt de verbazing omdat Streich er alles aan deed om de Islamfobie te verspreiden, tot in de verste hoeken van Zwitserland.
...
Onzin natuurlijk (weer). Want die Streich had zich al bekeerd vóór het minaretten verbod. Twee jaar eerder al.

Ook het bericht dat de bekeerling een moskee wil gaan bouwen is niet bevestigd.

Swiss Politician's Conversion Sparks Rumors
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Mujaheed1 schreef:Kan jou ook overkomen, vandaag ben je een diehard atheïst en je denkt zo te sterven..maar wie weet sterf je als moslim. Van deze man verwachtte ook helemaal niemand het.
Ik ben geen diehard atheist, maar een apatheist. Apatheisten kunnen nog niet diehard zijn als ze dat zouden willen.

Dit gezegt hebbende kan ik geen enkele reden verzinnen waarom ik me als Westerling zou willen bekeren tot dat geloofje van je. Echt geen enkele. Natuurlijk, zo'n 500 Nederlanders bekeren zich per jaar tot de islam. Tja, dat is +/- 0,003% van de bevolking, dat is afgerond niets. Weet je hoe dat komt? Omdat de islam beschaafde westerlingen totaal niets te bieden heeft. Die 500 zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Edit Kitty: Dit soort plaatjes neerzetten om een moslim te verdrijven vind ik geen goede manier. Laten we het op zijn minst fatsoenlijk houden. Ik heb het plaatje dan ook verwijderd. Argumenten doen het doorgaans beter en zijn ook meer gewenst hier.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Mujaheed1 schreef:... maar je kent geen diehard moslims die afvallen of bekeren.
Incorrect. Ik heb/had in mijn persoonlijk leven te maken met een stuk of tien gelovige moslims, en met een paar moslims die net zo vaak naar de moskee gaan als ik naar de kerk (dus nooit, anders dan voor bruiloften of begrafenissen), die dus niet langer religieus geloven, maar gewoon het gezeur en geëtter van andere gelovigen willen voorkomen.
Diehard "openlijk ex-moslim" zijn is nogal riskant ongezond door de intolerantie en doodstraf bedreigingen vanuit de islam tegen enige vorm van apostasie ("Doodt degene die zijn religie verandert" - al-Bukhaari, al-Fath, no. 3017). Geen wonder dat actueel ex-moslims hun levensvisie niet in het openbaar belijden. Dat zegt niets negatiefs over ex-moslims, maar alles over een intolerant en levens-bedreigend islam.
Mujaheed1 schreef:... Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar hoe meer het er zijn hoe dichterbij de zomer komt; mee eens of niet? And guess what? Er komen steeds meer van zulksoort bekeringen bij.
Schattingen over actuele islam apostasie (zonder officiële uitdraging daarvan) in Nederland zijn duidelijk stijgende. Maar hier in onze Nederlandse rechtsstaat kennen wij gelukkig dan ook geen sharia. En een goede reden om onder geen beding dat hier ooit toe te staan.
.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Mujaheed1 schreef: En reageer eens inhoudelijk op de topic, wat vind jij van de bekering van deze man?
Dat vind ik een gevalletje jammer.
Zo.

En wat vind jij dan van "bekeerlingen" als Ehsan Jami?

Wat wil jij nu eigenlijk zeggen met het feit dat iemand zich kennelijk tot de Islam wendt?
Er zijn evenzoveel, zoniet meer voorbeelden van mensen die er in woord en/of daad afstand van nemen.

Wilde je soms laten zien hoe "waar" de Islam wel niet is aan de hand van een bekeerling? (Of 10, 20, of 100..?)
Weet je hoe zo'n drogreden heet?
Dat is nou een argumentum ad populum.

Newsflash: Helaas, dan heb je jammerlijk gefaald.
Er zijn ook mensen die zich "bekeren" tot Boeddhisme, het Christendom, en ja, er zijn zelfs gelovigen die besluiten om zo'n enge ATHEÏST te worden.

Dus welk statement wil je nou eigenlijk maken?
Of was het alleen maar een pathetische poging tot bangmakerij?
De zogenaamde "niet te stuiten opmars" van de Islam?

Ik moet onwillekeurig gapen, want dat soort propaganda gebruiken al die maffe ideologische- en reli-fundamentalisten.

Ga alsjeblieft koken, en neem je infantiele horrorboek mee.
Laatst gewijzigd door Jagang op 29 apr 2010 04:47, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Mujaheed1 schreef:Ik ken rotsvaste christenen die zich later bekeerden tot atheïsme, humanisme, of agnosticisme.
Ook ken ik hardcore atheïsten, humanisten, en agnostici die zich later bekeerden tot één van de vele religies.
Wow..
Hardcore moslims.
Dan heb ik zeker wat gemist.
Ik dacht dat dat wat was voor kale koppie's in trainingspakken.
Allahu Hakkuhbar!

Ahem: Waarom is een andersdenkende die zich bekeert, hardcore, en een moslim die van zijn geloof valt niet?

Ik heb de indruk dat jij hier een drogreden gebruikt, namelijk de "no true Scotsman" reden.
http://www.logicalfallacies.info/presum ... -scotsman/

Hierdoor kan je het geval van een moslim die zijn geloof verlaat, altijd afdoen met een "Ja, maar dát was dan geen echte hardcore moslim".
Ad hoc geneuzel dus.

Er zijn altijd mensen die van het een naar het ander gaan.
En hoe stom dat in sommige gevallen ook is, zoals met deze Zwitserse meneer; het hoort er helaas allemaal bij.
Laatst gewijzigd door Jagang op 29 apr 2010 04:50, 3 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Mujaheed1 schreef:Ik heb nog nooit een imam of islamgeleerde zich zien bekeren tot een andere religie op basis van feiten en écht geloof.
Feiten en geloof?
Wil je die twee zaken alsjeblieft niet met elkaar vermengen?

Een geloof, hoe "echt" (eigenlijk "intens", en niet "echt") ook, blijft precies dat: Een geloof.
En laat het nou net het geloof zijn, dat zich van feiten niets aantrekt.
And guess what? Er komen steeds meer van zulksoort bekeringen bij.
:lol:
Ja, in je natte dromen, maat!
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Mujaheed1 schreef:Zwitserse anti-minaret politicus bekeert zich tot de islam

De zwitserse politicus Daniel Streich, die berucht was vanwege zijn campagne tegen minaretten en moskeeën, is tot de Islam bekeerd.
Houd je er wel rekening mee, Mujaheed1, dat Daniel Streich geen die-hard atheïst was, voordat hij zich tot de islam bekeerde, maar dat hij een christen was?

Ik kan mij best voorstellen dat jij, als iemand die de islam associeert met "het goede" staat te juichen bij zo'n bericht. Maar op zichzelf vormt een bekeerling natuurlijk geen argument vóór of tégen de islam.

Als je een die-hard atheïst op dit forum weet te overtuigen van "het goede" van de islam dan zou dat veel opmerkelijker zijn dan iemand te overtuigen van "het goede" van de islam die toch al in een Opperwezen geloofde.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Het doet mij een beetje aan een anti-homo activist denken.

Maar ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die de islam hebben bestudeerd en tot een heel andere conclusie kwamen.

Grappig is het wel. Stel je voor dat 'onze' Geert zich tot de islam zou bekeren.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

The Prophet schreef:

Grappig is het wel. Stel je voor dat 'onze' Geert zich tot de islam zou bekeren.

If you can't beat them...
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Uncle Rat schreef:Onzin natuurlijk (weer). Want die Streich had zich al bekeerd vóór het minaretten verbod. Twee jaar eerder al.

Merci. Mujahid1 was dus aan het jokken. :^o

Dat mag toch helemaal niet van zijn geloof? [-X
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Elberfeld schreef:
Uncle Rat schreef:Onzin natuurlijk (weer). Want die Streich had zich al bekeerd vóór het minaretten verbod. Twee jaar eerder al.

Merci. Mujahid1 was dus aan het jokken. :^o

Dat mag toch helemaal niet van zijn geloof? [-X
Dat is meer regel dan uitzondering dat de leugenachtige schijnheiligheid van dit soort moslims afdruipt als zij normalen een lesje willen leren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mujaheed schreef:. . Je kent rotsvaste christenen die zich bekeren en diehard atheisten die zich bekeren, maar je kent geen diehard moslims die afvallen of bekeren. Omdat die er zelden zijn he, een standvastige moslim weet dat hij op de waarheid zit!
Graag wat onderbouwende cijfertjes, want er staat me zomaar bij dat het wat anders zit.
Namelijk dat je niet naar die verstokte en geloofsversteende eenlingen moet kijken, maar naar de groei & krimp van de kerk- en bidgang over al die muzelmannen en -vrouwen heen.

Een of ander iemand in Zwitserland die ineens zo publiek mogelijk, met in het oog vallende gebouwen en aktiviteiten in het voet- en floodlight wil staan zou ik als waanaanbiddende nooit als voorbeeld kiezen om op dit forum een vraag te suggereren.
Verslaafd aan menselijke aandacht lijkt me meer op zijn plek dan voorbeeldig gelovig. Ook meer indenkbaar want aandacht van je god daar kan je lang op wachten.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

@Mujaheed1
Heb jij haar reacties hier al gelezen?
Van die afvallige moslima van Ontdekislam?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Even samengevat: het gaat hier om een politicus van een conservatieve partij. Geen topppoliticus, maar een backbencher. Hij was christelijk, maar bekeerde zich tot de islam. Daarna pas begon zijn partij steeds openlijker anti-islam te worden, met het minarettenverbod als toppunt. Hij kreeg het zo moeilijk om zijn geloof met de lijn van de partij te verenigen, dat hij zich er nu openlijk tegen heeft uitgesproken.

Ofwel: het oorspronkelijke bericht is een grove verdraaiing van de feiten.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Plaats reactie