pan & theo

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Re: pan & theo

Bericht door collegavanerik »

jo12ver schreef:groetjes,

ik moet iets bekennen !
je moet je wel inschrijven. dit is wat moeilijker te verdedigen gezien de intentie van het forum
"visje".
de door mij vermelde link geeft de tekst die aangehaald is weer in de rubriek "na 2005" pagina 3,
tweede item van links (bovenaan).
ik heb naast mij (met de vermelding naar de webpagina visje-poster.nl) de
ironische cq. sarcastische tekst (nu kontent ?) liggen en ik schrijf nogmaals over :
oerknal ...
...dus eerst was er niks en dat is ook nog ontploft ? (sic).

:wink:
"eerst was er niks en dat is ook nog ontploft" is een klassiek creationistisch stropop-argument
blauw en onderstreept is meestal een link, alleen bij jou niet.
En dat knipoogje aan het eind van je bericht relativeert elke post van je tot een kwinkslag, is dat je bedoeling?
:^o
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
jo12ver
Forum fan

Bericht door jo12ver »

groetjes,
collegavanerik schreef:

ik moet iets bekennen !
je moet je wel inschrijven. dit is wat moeilijker te verdedigen gezien de intentie van het forum
"visje".
de door mij vermelde link geeft de tekst die aangehaald is weer in de rubriek "na 2005" pagina 3,
tweede item van links (bovenaan).
ik heb naast mij (met de vermelding naar de webpagina visje-poster.nl) de
ironische cq. sarcastische tekst (nu kontent ?) liggen en ik schrijf nogmaals over :
oerknal ...
...dus eerst was er niks en dat is ook nog ontploft ? (sic).

"eerst was er niks en dat is ook nog ontploft" is een klassiek creationistisch stropop-argument
blauw en onderstreept is meestal een link, alleen bij jou niet.
En dat knipoogje aan het eind van je bericht relativeert elke post van je tot een kwinkslag, is dat je bedoeling?
:^o
er bestaan een krantje genaamd 't pallieterke dat stelt : alles wat niet lachtend kan gezegd worden is de waarheid niet. ik sta voluit achter dit standpunt.
pezewevers zijn niet nodig, het menselijk leven is al ingewikkeld genoeg.
en - gaan we buiten alle afwijkingen van het oorspronkelijk thema in dit topic, ook nog eens
een discutie opzetten over kleuren ?
op kleuren kunnen geen patenten genomen worden, ze maken deel uit van het gehele universum en mogen alzo door eenieder gebruikt worden.
wanneer ik de gehele voorgaande tekst in blauw en onderlijnd wil laten verschijnen op dit forum is dat mijn volste recht.normaal reageer ik niet op deze antwoorden, maar aangezien dit topic al te veel zijbaantjes is ingereden, alles komt ten berde behalve de oorspronkelijke doelstelling, kan ik best je commentaar beantwoorden.
en dit met een knipoog, weetje wel, deze

onze vrijheid is het stukje vrijheid van anderen dat door hen word afgestaan.
collegavanerik
Superposter

jo12ver schreef:
er bestaan een krantje genaamd 't pallieterke dat stelt : alles wat niet lachtend kan gezegd worden is de waarheid niet. ik sta voluit achter dit standpunt.
pezewevers zijn niet nodig, het menselijk leven is al ingewikkeld genoeg.
en - gaan we buiten alle afwijkingen van het oorspronkelijk thema in dit topic, ook nog eens
een discutie opzetten over kleuren ?
op kleuren kunnen geen patenten genomen worden, ze maken deel uit van het gehele universum en mogen alzo door eenieder gebruikt worden.
wanneer ik de gehele voorgaande tekst in blauw en onderlijnd wil laten verschijnen op dit forum is dat mijn volste recht.normaal reageer ik niet op deze antwoorden, maar aangezien dit topic al te veel zijbaantjes is ingereden, alles komt ten berde behalve de oorspronkelijke doelstelling, kan ik best je commentaar beantwoorden.
en dit met een knipoog, weetje wel, deze

Je doet je best maar, netiquette negeren. Zo slaag je uitstekend in je pogingen om onbegrijpelijk over te komen.

De groeten :!:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

collegavanerik schreef:
Ali schreef:
collegavanerik schreef: Er is geen onderscheid mogelijk tussen fundamentalisme en een parodie daarop zonder dat het uitdrukkelijk vermeld word dat het een parodie betreft. :evil3:
http://rationalwiki.com/wiki/Poe's_Law

Kom nou toch CVEetje, een kind kon begrijpen dat het ironisch bedoeld was.
niet dus.

Vanwaar dat diminuitief? Drogen de argumenten op? :D
Ja kinderachtig van me. Mijn excuses CVE.
collegavanerik
Superposter

Ali schreef:
collegavanerik schreef:Vanwaar dat diminuitief? Drogen de argumenten op? :D
Ja kinderachtig van me. Mijn excuses CVE.
aanvaard :wink:
Afbeelding Hebr 6:
jo12ver
Forum fan

Bericht door jo12ver »

groetjes,
collegavanerik schreef:
Je doet je best maar, netiquette negeren. Zo slaag je uitstekend in je pogingen om onbegrijpelijk over te komen.

De groeten :!:
daarstraks moest ik nog even aan je denken collegavanerik.
namelijk hoe het mogelijk is dat je de knipoog als "onwaardig" beschouwd. (negeren van netiquette)

een eerste :wink: voor voetjes op de grond. duizenden jaren geleden dacht men ook "wij weten het".
door de huidige stand van de wetenschap stellen we meer en meer vast hoe weinig we weten.

een tweede :wink: iedereen die wil nadenken nadat hij alle sociale dwangbuizen van zich heeft afgeschud kan na ampele redenering tot het pantheïsme komen.
wat niet wegneemt dat een eigen mening het respect dat iemand een andere opinie heeft niet in de weg staat.

een derde :wink: ik ben pantheïst, maar wanneer iemand gelukkig is "in" een andere godsomschrijving, of een gebrek aan die omschrijving, wie ben ik dan om dat geluk te ontnemen.

een vierde :wink: uiteindelijk zullen we het allemaal beleven, of niet beleven, onder welke vorm dan ook.

onze vrijheid is het stukje vrijheid van anderen dat door hen word afgestaan.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

collegavanerik
Superposter

Ach, je bent blijkbaar ongevoelig voor welgemeend advies.
Je zult daarom je hoofd nog vaak stoten, maar dat merk je gelukkig niet eens. :D
Afbeelding Hebr 6:
Plaats reactie