Boek uitgeven

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Re: Boek uitgeven

Bericht door Tsjok45 »

Wil graag meedoen
Maar er is een moeilijkheid :

Makkelijk betalen > Meer over betalen
http://www.tenpages.com/page/betalen
Buitenland
Helaas biedt TenPages.com op dit moment niet de mogelijkheid om betalingatransacties te doen vanaf een buitenlands rekeningnummer of creditcard. De reden dat het voor mensen die in het buitenland verblijven niet mogelijk is om aandelen te kopen, heeft te maken met de ingewikkelde regelgeving en de complexe belastingstelsels die in het buitenland gehanteerd worden. Daardoor kan TenPages.com niet garanderen dat de buitenlandse aandeelhouders kunnen meedelen in de opbrengst van een boek.
Ik vind dat wel een beetje raar .... wanneer ik boeken bestel bij ( bijvoorbeeld ) amazon of zelfs bij bol heb ik geen problemen ... ook niet met een "buitenlands " rekeningsnummer ...

groet

Ik heb me in elk geval al ingescheven en de zaak geactiveerd ....Ik zal nu wel "nieuwsbrieven" krijgen ...
ja ik zie dan wel weer , welk vlees we in de kuip hebben ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Ik heb ook veel gehad (en herlees regelmatig stukjes) aan de site van rereformed en zou zo'n tenpages project zeker steunen door aandelen te kopen.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Tjok, bedoel je dat ik als belg geen aandelen kan kopen? :o

Rare dingen allemaal, ik ben ook eens benieuwd hoor naar die ten pages, ik heb al wat ervaring met boeken proberen uitgeven en overal rond te dollen. Het is helemaal niet zo eenvoudig als het lijkt om in 4 maand 2000 aandelen bij elkaar te krijgen, voor een boek persoonlijk door mij geschreven zou het pas lukken als ik genoeg vrienden overhaal om aandelen te kopen, je moet niet teveel rekenen dat er extern mensen aandelen gaan kopen. Op FT kunnen we wel werken met een achterban, maar hoe groot is die? Stel je heb 40 mensen en die kopen elk 5 aandelen, dan heb je 2000 aandelen, of 50 die er elk 4 kopen. Als ze elk 2 aandelen kopen heb je 200 mensen nodig. Is dat haalbaar? Maar als wat Tsjok zegt waar is vallen de belgen al weg, ik neem aan dat het een Nederlandse site is toch die tenpages, het is een .com die kunnen dus overal zitten.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Rereformed schreef:De titel 'Baas in eigen hoofd' die LordDragon hierboven oppert zou ik uitstekend vinden, beter dan Volwassen Geloof, aangezien mijn zoektocht uiteindelijk eindigt in atheïsme.
Oneens! "Volwassen geloof" is júist een perfecte omschrijving. Ongeacht je bij atheïsme uitkomt.
Het geloof in het durven en willen "WETEN". Tevens een pakkende titel voor gelovigen! Heerlijk en eerlijk doordacht cynisme. Ik zou zéér teleurgesteld zijn als je nu met zoiets goedkoops aan zou komen als "baas in eigen hoofd". Dat staat ook niet in een boekenkast. "baas in eigen hoofd" is weer per definitie een titel die alleen weer zo'n verstokte "godshater" zou verzinnen snap je? Een titel waar de christen aan voorbijloopt. Niet eens de moeite wil nemen om het open te slaan. Je weet het toch Rereformed? Satan was immers degene die "baas in eigen hoofd wilde zijn". Daarom is die titel voor christenen een 'te mijden' titel. Ik hoop dat je begrijp wat ik probeer te vertellen. Aan de andere kant: Het is mijn mening maar. Ik moet ook denken aan wat mij eens als kronkel te binnen schoot:

Een theoloog die nog steeds gelooft heeft niet voldoende doorgeleerd.

Die moet namelijk automatisch uitkomen bij "volwassen geloof" of: "voltooid geloof". Beiden bestaan namelijk niet. "Geloven" is namelijk per definitie onbeperkt. Geloof kán niet volwassen worden! Nooit voltooid zijn of vol raken. Geloof is een bodemloze hoogte.
Bij die volwassenheid stopt het geloof namelijk. Nogmaals: Die titel is perfect!

Hoe kort en diepzinnig kan een aforisme zijn?
Laatst gewijzigd door Destinesia op 05 apr 2010 03:05, 1 keer totaal gewijzigd.
LordDragon
Bevlogen

D

Heb jij behoefte, heeft het nut, om in iets te "geloven"?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Destinesia

Nee het heeft geen nut om in iets (hogers en of goddelijks) te geloven. Ik heb hierboven mijn mening kenbaar gemaakt. Het is mij in ieder geval zéér duidelijk. Volwassen geloof is een geniaal aforisme. Volwassen geloof is namelijk het eindpunt waar je aankomt waar geloof af-sterft. Na dit punt IS er simpelweg geen geloof meer. "Volwassen geloof" is het eindstation van "geloven". Volwassen geloof bestaat niet. Daar blijft alleen het woord: "Volwassen" overeind staan, waar "geloof" in het luchtledige oplost als een damp. De titel is nu juist om deze reden geniaal. Nooit veranderen. Het vat in deze twee woorden, die nu juist niets met elkaar van doen hebben, alles samen wat Rereformed in zijn boek tot op de kern ontleed.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Haha Destinesia...je vurige pleidooi komt met niet om te kegelen goede argumenten, ik draai meteen weer om tot deze originele titel. Je argumenten waren bijzonder interessant om langer bij stil te staan.

Iets wat ik vaak heb overdacht is ook de kwestie dat wij als ex-christenen vaak bewust of onbewust een volgend schuldcomplex opgezadeld krijgen: wij hebben zogenaamd God de rug toegekeerd, dus onze vroegere zelf de rug toegekeerd, alsof we gespleten personen zouden zijn, alsof we onszelf in de steek laten. Terwijl ikzelf altijd ervaar dat ik helemaal dezelfde persoon ben, helemaal niet in contradictie sta met mijn vroegere persoon, maar die ten volle begrijp, op dezelfde manier als je persoon als kind niet in tegenstrijd staat met je volwassen persoon. Veranderende opinies zijn niet het gevolg van een dramatische ommekeer waarin men tegen al het voorgaande ingaat, maar meer een logische uitkomst van ontwikkeling en groei, iets eenvoudig verder brengen, voltooid geloof zoals je zegt.

Iets van 'geloof' zie ik bij mezelf continueren. Geloof is niet iets wat enkel om de godsvraag draait. Om te kunnen leven moet een mens geloven in het leven, en creëert zij zich een bepaalde wil om te leven, bepaalde menselijke waarden/idealen die voor ons als inspiratie dienen, zoals de liefde. Op de frontpage omschrijf ik dit zo: "De schrijver worstelt voortdurend om spiritualiteit toch in zijn denken te behouden, om het dienen van de aarde de hoogste invulling te geven, en noemt dat Volwassen Geloof: als mondig mens zelf inhoud geven aan hoogwaardig menselijk denken."

Ik lees wel op Ten Pages dat de uitgever uiteindelijk zelf de titel bepaalt.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

LordDragon schreef:Tjok, bedoel je dat ik als belg geen aandelen kan kopen? :o
Als ik als Fin zelfs geen aandelen aan mijn eigen boek mag kopen en de Belgen ook al niet mee mogen doen is de lol er voor een groot gedeelte wel af.... :(
Het is helemaal niet zo eenvoudig als het lijkt om in 4 maand 2000 aandelen bij elkaar te krijgen, voor een boek persoonlijk door mij geschreven zou het pas lukken als ik genoeg vrienden overhaal om aandelen te kopen, je moet niet teveel rekenen dat er extern mensen aandelen gaan kopen. Op FT kunnen we wel werken met een achterban, maar hoe groot is die? Stel je heb 40 mensen en die kopen elk 5 aandelen, dan heb je 2000 aandelen, of 50 die er elk 4 kopen. Als ze elk 2 aandelen kopen heb je 200 mensen nodig.
Er mankeert wat aan je wiskunde, je maakt het tien maal zo gemakkelijk als het is.
Je hebt 400 mensen nodig die vijf aandelen kopen, of 200 met tien aandelen, of 50 mensen met elk veertig aandelen.

Of dat haalbaar is. Zeer zeker, juist omdat het gaat om een project dat sommigen zouden steunen enkel omdat ze het project willen steunen, niet omdat men er persoonlijk winst op wil behalen. De belangrijkste zaak is enkele mensen op de been te krijgen die promotiewerk willen verrichten.
Born OK the first time
Destinesia

Rereformed schreef:Ik lees wel op Ten Pages dat de uitgever uiteindelijk zelf de titel bepaalt.
Die moet er met zijn vingers vanaf blijven. Anders ga ik straks nog bidden. [-o<
Destinesia

Rereformed schreef:Iets van 'geloof' zie ik bij mezelf continueren. Geloof is niet iets wat enkel om de godsvraag draait. Om te kunnen leven moet een mens geloven in het leven, en creëert zij zich een bepaalde wil om te leven, bepaalde menselijke waarden/idealen die voor ons als inspiratie dienen, zoals de liefde.
Ik ben nog altijd bezig om mijn draai te vinden. Eerlijk te zijn over mijn gevoelens. Ik stomp niets af en haal alles eerlijk door de mangel heen. Ik schreef het volgende in mijn boek in wording.

Ik ben het op dit éne punt eens met een gelovige. De “mens”, religieus, agnostisch, of tot op het bot atheïstisch, hebben allen hetzelfde 'probleem'. Het probleem als mens puur ondergeschikt en onderworpen te zijn aan je eigen onwetendheid over de oorzaak of reden van je eigen bestaan. Je kunt óf je schouders erover ophalen, óf gaan piekeren over wat er hier aan de hand is. Je bent hier tegen wil en dank. De échte oorzaak van het leven is nog altijd niet ontdekt of aangetoond. Alle evolutie wetenschappers zijn het daarover eens naar mijn weten. Al claimt de gelovige absoluut zeker te wéten dat dit probleem voor hen niet meer van toepassing is. Geloof ombuigen naar een absolute zekerheid vind ik een vorm van oneerlijkheid en het eigenwijs opvullen van de blanco gaten van onze verbeelding en fantasie. Toegegeven; we zijn het tegenovergestelde van alwetendheid, geboren in een wereld waarin iedereen elkaar verbaasd aankijkt. Die ondergeschikte en onwetende haast 'solipsistische positie' waarbij elk individueel mens alles moet hebben van betrouwbare info van buiten af die hij vervolgens moet verwerken om zich een juist beeld van de wereld “eigen” te maken, werkt voor veel mensen frustrerend. Je ziet de wereld niet zoals deze is, maar zoals je bent. Je bent gevormd door minimale info van buitenaf door minimale en vertekende info van anderen, enz, enz, en die kan dus nooit volmaakt zijn. Daarom geloof ik dat de meest veilige weg voor de mens de “rede” is. De uitkomst hiervan noemen we wetenschap.

Ik heb blijkbaar religieuze genen en last van een onstilbare honger naar antwoorden. De mens wil de antwoorden pérse hebben en zélfs daar waar ze er niet zijn. Dat noemen we religie. Een religieus mens noemt dat een "godsbesef".Gelovigen gaan dan zo ver om dat 'besef' een "gods-bewijs" te noemen. Slechts gevoelsmatig valt daar wat voor te zeggen. Ik weet en ik ervaar tot in het diepst van mijn wezen dat ik als mens ondergeschikt ben aan de oorsprong van mijn eigen bestaan, maar ik kan er maar niet bij. Dat mag ik minimaal "iets" boven mijn denkbeeldige pet noemen. Dat zou je 'God' kunnen noemen. Ben ik dan een “ietsist”? Misschien. Maar ik zou evengoed een “nietsist” kunnen zijn. In zekere zin is die onwetendheid die ons knecht dus hoger te noemen. Maar dat 'hogere' kan ook 'niets' zijn. Misschien is 'dit' wel alles wat er is. We komen en we gaan. Ons leven is in onwetendheid ontluikt en we sterven straks zeer waarschijnlijk óók zo. Dus in die zin heb ik niets voor op een ander. We schieten allen hopeloos tekort aan kennis over de oorzaak van ons bestaan. Of beter gezegd de zin van ons bestaan. Maar dat maakt alles er niet eenvoudiger op. Ik ben niet iemand die zich daar graag bij neerlegt. Was dat maar zo. Ik ken genoeg mensen die zich absoluut niet bezig houden met religie. “Fijn, je bent dus gelovig geweest, maar nu niet meer, prima, leg het naast je neer!" Zo zit ik niet in elkaar helaas.

Rereformed schreef:Op de frontpage omschrijf ik dit zo: "De schrijver worstelt voortdurend om spiritualiteit toch in zijn denken te behouden, om het dienen van de aarde de hoogste invulling te geven, en noemt dat Volwassen Geloof: als mondig mens zelf inhoud geven aan hoogwaardig menselijk denken."
Zo probeer ik vast op mijn beide benen te staan en mij niet meer in de luren te laten leggen door openbaringen van 'godswege'. Was God ook maar een wetenschapper he? dan had 'Hij' ons niet met dat vervelende geloof hoeven opschepen.

Zo schreef ik verder:

Het grootste deel van de mensheid is blijkbaar gefrustreerd over deze onwetendheid te meten aan het grote aantal religies die de mensheid sinds duizenden jaren heeft voortgebracht. Velen denken je haarfijn te kunnen vertellen hoe die kaars in de kandelaar staat en zelfs zeggen velen zeker te weten wie, of wat die vlam heeft aangestoken. Om die reden gaan sommigen de wetenschappelijke weg, staan anderen weer tot hun schouders in de Ganges, of trekken naar Lourdes, of ondernemen een reis naar Mekka, en staan weer anderen te evangeliseren op het stadsplein met een "Jezus bus" en weer anderen bereiden een bomaanslag voor in naam van God. Een zich comfortabel voelende God die zich blijkbaar niet ondergeschikt voelt aan zijn eigen bestaan. Ook lijkt Hij zich totaal niet druk te maken over al het gekrioel van al die miljarden gelovigen van allerlei pluimage die om het hardst schreeuwen. God hoeft zich niet druk te maken over Zijn schepper. God zou buiten de tijd staan. Een God die zo lijkt het, verveeld en gapend op zijn troon zit. Zappend naar de kanalen der mensheid om te zien of er nog iets interessants is gebeurd vandaag. Onze honger naar waarheid, doel, bestemming en zingeving heeft ons goden geschapen voor hen die erin “mee” willen geloven.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef:
Of dat haalbaar is. Zeer zeker, juist omdat het gaat om een project dat sommigen zouden steunen enkel omdat ze het project willen steunen, niet omdat men er persoonlijk winst op wil behalen. De belangrijkste zaak is enkele mensen op de been te krijgen die promotiewerk willen verrichten.
De drempel ligt erg laag. Gezien de eerste reacties zit je binnen enkele dagen bij de top tien. In de categorie levensbeschouwing zal dit de eerste plek zijn. Dus deze reclame heb je alvast binnen. Het is een redelijk nieuw medium, wat auteurs dus een podium geeft om zich te etaleren. En de beleggingsclausule is zo opgebouwd dat de risico's te verwaarlozen zijn. Winstgevendheid moet ook geen rol spelen in dit verhaal. Break even zou geweldig zijn. Gecoördineerde promotie zal zich in eerste instantie afspelen op het internet. Er is een grote groep bloggers actief, die zich bezig houden met geloofskritiek. Die ga ik één voor één aanschrijven en vragen of zij hier aandacht aan willen schenken. Op een forum wordt snel geroepen dit is spam. In Bloggenland zijn deze grenzen minder extreem. Ik ken enkele bloggers met tussen de 1500 en 1800 unieke bezoekers per dag. Dus hier ligt mijn eerste gedachte.

Op Freethinker zou bijvoorbeeld een stuk kunnen staan op het portal. Ook hier komen geïnteresseerden.
De Vrije Gedachte kan ook een rol spelen door een artikel te creëren rond dit boek in wording. Hiernaast kunnen alle forumleden persoonlijke iniatieven ontwikkelen, die bijdragen aan de factor naamsbekendheid. Uiteindelijk moet de sneeuwbal groot genoeg zijn, dat hij zichzelf gaat bedruipen en de beleggers binnenstromen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Destinesia schreef:
Een theoloog die nog steeds gelooft heeft niet voldoende doorgeleerd.

Die moet namelijk automatisch uitkomen bij "volwassen geloof" of: "voltooid geloof". Beiden bestaan namelijk niet. "Geloven" is namelijk per definitie onbeperkt. Geloof kán niet volwassen worden! Nooit voltooid zijn of vol raken. Geloof is een bodemloze hoogte.
Bij die volwassenheid stopt het geloof namelijk. Nogmaals: Die titel is perfect!

Hoe kort en diepzinnig kan een aforisme zijn?
Ik zou de titel ook zo laten. Het dekt een bepaalde lading. En heeft inmiddels bestaansrecht. Het nodigt ook een bepaalde doelgroep uit. Geloof is een krachtige kreet die marketingtechnisch veel gelovigen aanspreekt. Die moet je niet laten vallen, door er een neutrale versie van te maken. En "volwassen" daar kun je even over filosoferen, maar dit is een geestelijke volwassenheid die mensen zo ver brengt dat ze afstand gaan nemen van hun geloof. Dus niet gerelateerd aan lichamelijke volwassenheid, maar een groei naar bewustwording, die de ontmanteling betekent van het kinderlijke gedachtegoed wat veel mensen hun hele leven bij zich dragen.
LordDragon
Bevlogen

reref
Er mankeert wat aan je wiskunde, je maakt het tien maal zo gemakkelijk als het is.
Je hebt 400 mensen nodig die vijf aandelen kopen, of 200 met tien aandelen, of 50 mensen met elk veertig aandelen.
je heb gelijk. :oops:

Die titel van me was maar een voorstel, omdat ik dat woordje geloof een beetje raar vond, maar zoals jullie nu argumenteren zit er een hele filosofie achter. Daar leg ik me dan ook bij neer hoor.

D jij bent ook een boek aan het schrijven over hetzelfde onderwerp? Lijkt jullie samen iets mogelijk of is dat niet de bedoeling?

MVG, LD.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

LordDragon schreef:D jij bent ook een boek aan het schrijven over hetzelfde onderwerp? Lijkt jullie samen iets mogelijk of is dat niet de bedoeling?

MVG, LD.
Dat is niet de bedoeling! Mijn teksten zijn allemaal af.
Ik zit Destinesia al een jaar of drie ofzo te porren om een boek te schrijven en nu schijnt het eindelijk een vorm te krijgen! Zoals je kunt zien heeft D. een schrijversgave...laat hem het nu maar mooi afschrijven en mij van zijn teksten genieten....

@Destinesia: geweldige teksten zet je me voor...Uitgeven van jouw boek gaan we dus als het af is wat mij betreft als volgende project neerzetten!
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef: Mijn teksten zijn allemaal af.
Is een correctie dan nog nodig? Mocht het uiteindelijk terecht komen bij een uitgever dan neemt deze het voortouw om het werk nogmaals te beoordelen en de leesbaarheid te vergroten. Heb je al op de site gekeken hoe de schrijvers hun werk presenteren. Waar men begint bijvoorbeeld. Met dit beeld in handen kun je zelf ook 10 bladzijden plaatsen. Want tenslotte ben jij de auteur, jij kent het door en door.
Plaats reactie