God's liefde is onvoorwaardelijk
Moderator: Moderators
Re: God's liefde is onvoorwaardelijk
Henk,
Ik heb er niets tegen mocht je je terugtrekken uit dit topic,
maar mocht je nog even blijven hangen, verzoek ik je het bestaan
van God en Jezus aan te tonen, alvorens eventueel verder te borduren
op deze aannames, zoals je hierboven prematuur doet.
M.vr.gr.
Ik heb er niets tegen mocht je je terugtrekken uit dit topic,
maar mocht je nog even blijven hangen, verzoek ik je het bestaan
van God en Jezus aan te tonen, alvorens eventueel verder te borduren
op deze aannames, zoals je hierboven prematuur doet.
M.vr.gr.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
- LordDragon
- Bevlogen
henk
MVG, LD.
haha, je bedoelt jezus zou dus bij de vrijdenkers gegaan zijn!En toen Hij op aarde was zocht Hij steeds weer de mensen op aan de rand van de samenleving.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel.’
Het nageslacht van de vrouw, ofwel: de mens, verslaat de slang. Dit is nogal ruim interpretabel en dus ook makkelijk te zien als een voorspelling dat de mens (in het algemeen, dus niet zozeer een vermeende messias) het kwaad weer te boven komt. Hetzelfde geldt voor de andere profetieën: ze zijn op meerdere manieren te interpreteren en vaak in ieder geval niet als het letterlijke verhaal van Jezus.
Maar het ga je goed en misschien zien we je nog eens een keer verschijnen.
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel.’
Het nageslacht van de vrouw, ofwel: de mens, verslaat de slang. Dit is nogal ruim interpretabel en dus ook makkelijk te zien als een voorspelling dat de mens (in het algemeen, dus niet zozeer een vermeende messias) het kwaad weer te boven komt. Hetzelfde geldt voor de andere profetieën: ze zijn op meerdere manieren te interpreteren en vaak in ieder geval niet als het letterlijke verhaal van Jezus.
Maar het ga je goed en misschien zien we je nog eens een keer verschijnen.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Maar ik meen wel over de 'spruit'.Berjan schreef:Dus jij denkt serieus dat Jezus al voor zijn tijd op Aarde in de hemel was?Het is niet zo, dat ik hier weg wil gaan, omdat het niet zo'n prettige omgeving is. Als Jezus een prettig leven had willen hebben dan had Hij beter in de hemel kunnen blijven. En toen Hij op aarde was zocht Hij steeds weer de mensen op aan de rand van de samenleving.
Waarom komt Jezus dan geen een keer voor in het Oude Testament?
In het OT wordt gesproken over 1 God, die nooit veranderen zou. Niet over een God, die een zoon heeft.
De 'spruit', Ali?
Mag ik raden?
Heilige pneuma van stinkende aard?
Jonge naïeve telg?
Ik hang aan je lippen.
Of Refereer je aan een of ander bijbelcitaat misschien, dat eventueel metaforisch dient te worden gezien?
Ik hang aan je lippen.
Bij deze hetzelfde verzoek aan jou als ik aan Henk richtte in mijn bericht hiervoor.
Mag ik raden?
Jonge naïeve telg?
Ik hang aan je lippen.
Of Refereer je aan een of ander bijbelcitaat misschien, dat eventueel metaforisch dient te worden gezien?
Ik hang aan je lippen.
Bij deze hetzelfde verzoek aan jou als ik aan Henk richtte in mijn bericht hiervoor.
Hmm het gaat allemaal alleen maal om jou.Fjedka schreef:De 'spruit', Ali?
Mag ik raden?
Jonge naïeve telg?
Ik hang aan je lippen.
Ik hang aan je lippen.
Chapeau, Ali.
Wederom een prachtige kernachtige bijdrage aan de discussie..
Je bouwt gestadig aan een solide fundament onder de betrouwbaarheid van je bijdragen aan dit forum in het algemeen, maar ik vrees dat ik off-topic geraak door in te gaan op je recente reacties in dit topic, dus daar staak ik dan ook direct maar weer mee.
Je bouwt gestadig aan een solide fundament onder de betrouwbaarheid van je bijdragen aan dit forum in het algemeen, maar ik vrees dat ik off-topic geraak door in te gaan op je recente reacties in dit topic, dus daar staak ik dan ook direct maar weer mee.
Jij bent eigenlijk best wel een solide stuntelaar heh?Fjedka schreef:Chapeau, Ali.
hèhè?
Fjedka, denk om uje ziewlFjedka schreef:De 'spruit', Ali?
Mag ik raden?
Jonge naïeve telg?
Ik hang aan je lippen.
Ik hang aan je lippen.
Hé, wacht..
Hoor ik daar daadwerkelijk inhoudelijk commentaar?
Nee, hoor. 'T is Ali maar.
P.s. Verzoek staat, Ali. Je vermeende "ziewl" moet even wachten totdat er enig aantoonbaar verband is tussen een "God, wiens liefde onvoorwaardelijk is" en deze door jou geopperde "ziewl"
(wat dit ook moge betekenen, want duidelijkheid over (logische, uiteraard) begrippen, zoals: "spruit" staat blijkbaar niet bovenaan in een nastreven van eventuele wederzijdse overeenstemming).
P.s. Verzoek staat, Ali. Je vermeende "ziewl" moet even wachten totdat er enig aantoonbaar verband is tussen een "God, wiens liefde onvoorwaardelijk is" en deze door jou geopperde "ziewl"
(wat dit ook moge betekenen, want duidelijkheid over (logische, uiteraard) begrippen, zoals: "spruit" staat blijkbaar niet bovenaan in een nastreven van eventuele wederzijdse overeenstemming).
Laatst gewijzigd door Fjedka op 05 apr 2010 06:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeg schurk, heb jij nou eeen ziel,Fjedka schreef:Hé, wacht..
P.s. Verzoek staat, Ali. Je vermeende "ziewl" moet even wachten totdat er enig aantoonbaar verband is tussen een "God, wiens liefde onvoorwaardelijk is" en deze door jou geopperde "ziewl".
ja of nee?
Nogmaals, even wachten op wat de eventuele consensus is over "God",
alvorens verder te gaan over je vermeende "ziel", mocht dat nog één of ander doel dienen, in jouw ogen blijkbaar, na een eventueel standhouden, of niet, van de 'god (en Jezus) -premisse'.
P.s. Zelf antwoorden mag ook. Mijn verzoek, ook aan jou, Ali, staat nog steeds (na herhaling) fier overeind.
P.s.2. een ad hominem, Ali, zoals: "schurk", stel ik niet op prijs, zeker niet als zijnde een volkomen misplaatst: "we kennen elkaar..".
alvorens verder te gaan over je vermeende "ziel", mocht dat nog één of ander doel dienen, in jouw ogen blijkbaar, na een eventueel standhouden, of niet, van de 'god (en Jezus) -premisse'.
P.s. Zelf antwoorden mag ook. Mijn verzoek, ook aan jou, Ali, staat nog steeds (na herhaling) fier overeind.
P.s.2. een ad hominem, Ali, zoals: "schurk", stel ik niet op prijs, zeker niet als zijnde een volkomen misplaatst: "we kennen elkaar..".
Ali schreef;
verder nog iets constructiefs te melden in dit topic..
..los van mijn, toch alleszins redelijke, verzoek, Ali?
Nee? ..reageer dan naar behoren en niet langer cognitief dissonant!
Jij bent eigenlijk best wel een ordinaire trol heh?Jij bent eigenlijk best wel een solide stuntelaar heh?
verder nog iets constructiefs te melden in dit topic..
..los van mijn, toch alleszins redelijke, verzoek, Ali?
Nee? ..reageer dan naar behoren en niet langer cognitief dissonant!
Graag ontopic blijven. Ali, als je je kinderachtig wilt gedragen zijn daar buiten dit forum genoeg plaatsen voor.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Men in Black
Men in Black
OK, CXT, je hebt gelijk.CXT schreef:Graag ontopic blijven. Ali, als je je kinderachtig wilt gedragen zijn daar buiten dit forum genoeg plaatsen voor.
Bestaat God eigenlijk? Wat is bestaan? Wat is materie, wat is energie, wat is ruimte, wat is tijd. Wie zijn wij?
Waarom zijn we? Waarom ben je geen ander mens of dier?
God zou best wel eens kunnen...'bestaan'...
Het gaat om ons, om onze liefde. Los van God's bestaan.