Dat ben ik niet met je eensDe bijbel zegt iets heel anders.
Ik lees daar precies wat ik zei:
Alle schrift van God ingegeven. Dat houdt in dat bepaald moet worden wat alle schrift van God is. Ik denk dat de bijbel dat is.Alle Schrift, van God ingegeven, is nuttig tot lering, tot bestraffing, tot verbetering, tot onderwijzing in de gerechtigheid,
nuttig tot lering, tot bestraffing, tot verbetering, tot onderwijzing in de gerechtigheid. Ik zie hier nu niet zo erg in wat hier slecht aan is. Behalve als je bedoeld dat we dan de tekst van opstandige jongeren stenigen letterlijk moeten nemen.
blijft dan gewoon staan.Wel ben ik het met je eens dat de bijbel gelezen zou moeten worden voor de wijze lessen en niet om het allemaal klakkeloss aan te nemen alsof het precies zo en letterlijk is verlopen. In mijn ogen staat dat ook zo in de bijbel. Vooral Prediker en Spreuken zeggen daar redelijk wat over. (het alombekende: Onderzoekt alles en behoud het goede)
getuige dit draadje? Ik denk heel goed te zien waar het probleem ligt. En dan ben ik ook nog reeel genoeg om een gedeelte van het probleem bij mezelf te leggen. Inlevingsvermogen is een redelijk groot probleem hier. Soms kan ik me echt niet voorstellen waarom iemand een bepaalde mening is toegedaan. Maar ik merk soms ook dat er mensen zijn die mij helemaal niet begrijpen. Dat geeft niks, maar het bevorderd de discussie niet. EN nogmaals ik heb genoeg antwoorden gegeven om mij nu te onthouden van breed uitgemeten antwoorden waarvan ik weet dat het hier toch niet geloofd of begrepen wordt.Er wordt heel vaak antwoord gegeven, ik denk dat jij gewoon antwoorden niet wil zien, getuige ook dit draadje
Hoewel je het hier niet mee eens zult zijn heb ik af en toe het vermoeden dat mijn raamwerk nog wat wijdser is dan dat van jou. Maar objectief kan ik dat natuurlijk niet beoordelen.
Maar goed. Voor het laatst vandaag: Fijne Kerst en Gegroet
Hebr 6: