Over en uit!

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: Over en uit!

Bericht door Kitty »

Fenomeen, het is natuurlijk een uitgekiend spel geweest. Zowel van Bos als van Verhagen. Beiden met een ander doel.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:Fenomeen, het is natuurlijk een uitgekiend spel geweest. Zowel van Bos als van Verhagen. Beiden met een ander doel.
Yep, er speelden een aantal mensen een hoop spelletjes, daarom vond ik het deze keer spannender dan de andere keren.
Vaak helaas genante spelletjes aangezien het om mensenlevens gaat. :(
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
a.r.

Bericht door a.r. »

En de keus is nu aan het volk.....Dát zij de kennis én intellectuele eerlijkheid moge hebben (geleerd)...helaas is de kwaliteit van het onderwijs en (daardoor) kennis, inzicht en/of (maatschappij) kritisch denken volledig de kop ingedrukt....begrip en respect is het "Luctor et Emergo" ..... de trieste overtuiging van de meerderheid van dit volk....keurig ingestampt door linkse idealen en uitgewerkt door rechtse idealen....de humaniteit/verantwoordelijkheid voor dit stukkie moerasland en de rest van deze aardkloot....ondergeschikt gemaakt aan partijpolitieke machtsspelletjes met alleen respect voor het ego van- en het Haagse pluche waarop- de dames en heren politici wensen te zitten! Ach we krijgen vanzelf weer de regering die we vragen en verdienen! De humaniteit van die mensen dáár, of de degenen die daar gelegerd zijn dáár liggen noch Wouter Bos, noch JPB, noch Rouvoet wakker van! Dat wij toch maar eens wakker moge worden en helder en eerlijk moge/zullen gaan denken....hoe deze aardkloot een beetje mooier/eerlijker te maken voor onze naasten en versten!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Al het gedoe heeft geleid tot 4 zetels winst voor de PVDA en 1 zetel verlies voor het CDA.

Het CDA zal nooit heel erg veel verliezen omdat het de alternatieve partij is voor christenen die de Christenunie of de SGP te streng vinden. Er zijn dus heel veel christenen die alleen vanwege hun christenzijn op het CDA zullen blijven stemmen, ongeacht wat ze doen of laten. Alweer een reden om ervoor te pleiten christelijke partijen te weren uit de politiek, zodat mensen gaan stemmen op inhoud en niet op kleur.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Kitty schreef:Al het gedoe heeft geleid tot 4 zetels winst voor de PVDA en 1 zetel verlies voor het CDA.
http://www.peil.nl/
Die PvdA-winst komt zo te zien voornamelijk van Groen links (-1) en de SP (-2).
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ja, het moet altijd ergens vandaan komen natuurlijk. :) Het kan ook zijn dat men weer terugspringt naar de PVDA waar die eerder verlaten was. Zo werkt dat toch?

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Fenomeen schreef:Eigenlijk had het in 'Goed Nieuws!' gemoeten, dat spreekt voor zich maar omdat het over politiek gaat staat het hier.

Afbeelding

Proost! :occasion5: :bootyshake: :blob:
Feest? Ik vraag me af of er wel wat beters voor in de plaats komt. Ik vrees van niet :cry:
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Aron
Forum fan

Bericht door Aron »

Kitty schreef:Fenomeen, het is natuurlijk een uitgekiend spel geweest. Zowel van Bos als van Verhagen. Beiden met een ander doel.
Het is heel simpel. Bos hield zich aan zijn afspraak en het CDA deed dat niet, omdat ze - voor de zoveelste keer - achter de NAVO en de USA achterna liepen.
''De wereld wordt geregeerd door dwazen, en de dwazen worden geregeerd door angst" - Anton Constandse
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Atheist_1984 schreef:
Feest?
Nee, 1 glaasje en dan de kurk er weer op. :D
Als het echt feest was had ik 'Things can only get better' van D-ream erbij gezet.
Ik vraag me af of er wel wat beters voor in de plaats komt. Ik vrees van niet :cry:
Ik hou m'n hart vast. ;)
Aron
Forum fan

Bericht door Aron »

Fenomeen schreef:
Atheist_1984 schreef:Ik vraag me af of er wel wat beters voor in de plaats komt. Ik vrees van niet :cry:
Ik hou m'n hart vast. ;)
Dit gaat er gebeuren: er komt een kabinet van CDA - VVD - PVV. Net zoals bij de LPF wordt de PVV door interne ruzie en zijn extreme, niet-realistische en niet-uitvoerbare standpunten er uit gedrukt. Ondertussen zijn het CDA en de VVD zo gegroeid dat ze samen een coalitie kunnen aangaan, eventueel met een kleinere partij zoals D66 of de CU: Kabinet-Balkenende V
''De wereld wordt geregeerd door dwazen, en de dwazen worden geregeerd door angst" - Anton Constandse
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nee, ik denk een minderheidskabinet van CDA, VVD met gedoogsteun van de PVV.

333/ILPP4BJP0
Banned
Contacteer:

Bericht door 333/ILPP4BJP0 »

Fenomeen:

Ik vind het schandelijk dat het kabinet, met een internationaal afgang is gevallen.
Maar gezien het gebeurt is, moet men nu ook voet bij stuk houden.
Als er al een kabinet valt vanwege een vechtmissie, dan de geweren maar in de kast.
Nu ongeacht de peilingen, ga ik voor een totale vernieuwing.
Gezien de verkiezingscampagnes pas net van start zijn gegaan, en er komende week nog genoeg gediscusseerd word(in de media) over wie er nu gelijkhad (Verhagen of Bos).
Dus laat de zetels nog maar even schuiven, in de richting van totale ommekeer.

Dan zeg ik SP-PVV-GL-D66, hoewel ik zelf uit principe de PVD stem.
Dus laat de SP en de PVV maar uitmaken, wie er de grootste word.

Proost
Mijn wereld; met als createur Niccolò Machiavelli, welkom.
Chris H
Forum fan

Bericht door Chris H »

De Hond schreef:Als er nu landelijke verkiezingen zouden zijn gehouden, zouden 76 zetels van partij wisselen, ten opzichte van de verkiezingen van eind 2006.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6091 ... est__.html

Meer dan de helft!
Verzuiling is ook niet aantrekkelijk, maar hoe regeerbaar is een land met zo'n wisselende politiek?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

333/ILPP4BJP0 schreef: Proost
Ja, proost!

Op de goede afloop.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Aron schreef:
Dit gaat er gebeuren: er komt een kabinet van CDA - VVD - PVV. Net zoals bij de LPF wordt de PVV door interne ruzie en zijn extreme, niet-realistische en niet-uitvoerbare standpunten er uit gedrukt. Ondertussen zijn het CDA en de VVD zo gegroeid dat ze samen een coalitie kunnen aangaan, eventueel met een kleinere partij zoals D66 of de CU: Kabinet-Balkenende V

Mooie glazen bol heb je =D>
Maar je kan dit totaal niet vergelijken met de LPF zonder Pim !
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Plaats reactie