Ali schreef:Ik heb geen concrete informatie en fbs33 naar ik veronderstel, ook niet. Hij maait dus gewoon een slag in de lucht.
Een slag in de lucht, inderdaad!
Maar wél een slag in dikke lucht bezwangerd met aanwijzingen zoals bv. A) Pakistan is inderdaad verbonden met de USA (via een soort Aziatische NATO organisatie van meerdere landen in die regio, en Pakistan door de USA van wapens wordt voorzien).
B) India is inderdaad op Rusland georienteerd dmv. gezamelijke wapenprojecten (vliegtuigen, radarsystemen, vuurleidingsystemen etc.- - - maar had bovendien een tijd daarvoor (dmv. een geslaagde kernproef) de wereld laten weten óók in staat te zijn om een kernmacht te worden/zijn!)
C) Er inderdaad een USA-lijst met strategische goederen en technologieën bestaat die niet doorgegeven mogen worden zonder toestemming van die USA
De USA geen kernwapens geeft aan landen, maar wel bereid is ze te stationeren tezamen met USA-militairen die in staat zijn om ze te richten en af te vuren
op USA-bevel!! en nooit op bevel van het land waarin die wapens gestationeerd zijn. (en het Pakistaanse eergevoel hen belette om soldaten van vreemde mogendheden op hun grondgebied toe te laten, hen dus belette om stationering toe te kunnen staan)
Een spagaat, waar alleen een eigen kernmacht uitkomst kon bieden (en URENCO in zicht kwam als gegevensleverancier op onvrijwillige? basis) voor het verrijken van Uranium.
De hr. Kahn in zicht kwam als de dief van die gegevens (metaallegeringen [vermoed ik] om de krachten bij extreem hoge draaisnelheid van centrifuges te kunnen doorstaan).
Zo'n 20 jaar na dato de Hr. Kahn opnieuw hier even in de aandacht kwam (n.a.v. zijn heldenstatus in Pakistan?)
De Hr. Lubbers (toen M.P. alhier) zich een paar opmerkingen veroorloofde(20 jr. later dus)die op een rol v.d. USA wezen als verontschuldiging voor het
niet vatten van Kahn door de Ned. veiligheidsdienst!
Dat laatste met een half oor (van mij) in de apathie van alledag waarmee ik alle politieke vuiligheid aankijk en beluister.
Maar voor degenen die het naadje v.d. kous willen weten; die uitlatingen van 'L' zijn boven water te halen, en de rest v.d. genoemde feiten zijn geen geheim, en dus bekend.
Op die basis mijn uitspraak in dat topic heb gedaan onder het (niet vermelde) motto: "Bij zoveel rook moet er wel een vuurtje zijn"!