Op de golfbaan waar ik speel is de terugkeer van veel planten en dieren vastgesteld. Ooit gehoord van beregenen met slootwater? Er mogen geen pesticiden gebruikt worden op de golfbaan waar ik speel en het lijkt me sterk dat dit de uitzondering in Nederland is.
Er zijn geen skigebieden hogerop. Met skiet al op de zo hoogst mogelijke plaatsen.Negatieve invloed. Wat vroeger fout gegaan is wordt nu zo langzamerhand weer wat hesteld. Nieuwe druk leggen? Ik ben het nog nergens in Europa tegengekomen.
Voor lopen en fietsen zul je faciliteiten moeten aanleggen. Krijgskunsten. Is dat sport? Sorry dat gaat er bij mij niet in. Ik ben trouwens tegen het beoefenen van kunsten die gericht zijn op het beschadigen van andere mensen. Balsporten? Ooit de energierekening van de sporthal gezien? Atletiek? Daar hebben we veel te weinig terreinen voor.Stijn Bruers schreef:Dat lijstje is veel te lang. Lopen, fietsen, krijgskunsten, balsporten, atletiek... Kortom: alle sporten met laag energie-, land-, water-, en materiaalgebruik, en sporten die niet beoefend worden in kwetsbare ecosystemen.
Ik vind het jammer dat je iets poneert wat duidelijk niet goed onderbouwd is.
Als je je doelstelling wilt halen zul je alle sporten moeten afschaffen. Dat dat weer in strijd is met andere belangen hoeft geen betoog.
Mijn conclusie: mooi verhaal, maar niet haalbaar en ook niet gewenst.
Groet
kiks
Hebr 6: