progressierapport

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Joe Hn
Bevlogen

Re: progressierapport

Bericht door Joe Hn »

Tsjok45 schreef: Ik kreeg de veelleukere raad minstens een paar uur per dag mijn instrumenten ( saxen en andere hout en blaasinstumenten waaronder diverse bamboefluiten ) te bespelen ...
Meteen begon ik hernieuwd mijn repertoire te repeteren en uit te breiden
Na een drietal maanden was er een spectaculaire verbetering ...( mijn longcapaciteit is terug een goede 60 % ( het was 28 ´%))
Ondertussen is die pneumologe een trouwe bezoekster geworden van mijn " jamsessions "
Ik ben een soort van klein "medisch wonder" geworden ? ... ahahaha
Ook mijn moraal is spectaculair verbeterd
The healing power of Music!

Toevallig ook wat geluidsopnames van je laatste jamsessies online luisterbaar? Of is het kijken-kijken-maar-niet horen ( "ik had er geweest moeten zijn" ... ) ? Trouwens mooi sfeertje zo die zwart-wit foto's.

Hoe dan ook is het fijn te lezen dat het weer goed gaat met jou.
Ik wens je veel plezier en sterkte.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Samante

Bericht door Samante »

Geweldig Tsjok, dat je middels het beoefenen van je liefhebberij effectief werkt aan je herstel!
Proficiat met de reeds behaalde resultaten!
=D> =D> =D>
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Tsjok45 schreef: P.S.
De mensen die in dat clubje komen naar mij luisteren mogen van de café-baas niet roken ;
Dat is een ongevraagde respectvolle tegemoetkoming :ik kan er namelijk niet meer tegen
Wat dat betreft is de wereld in Nederland verbeterd voor mensen zoals jij.
Er is voor hen een nieuwe wereld ontstaan.
Hier mag niet meer gerookt worden in openbare gelegenheden.
In cafees waar alleen de eigenaar (of eigenaren) achter de tap staan wil nog wel eens een uitzondering gemaakt worden, maar ik denk ook alleen nog als overgang.

Hoe is dat in België?
En dan ook, wordt er de hand aan gehouden?
Of ben je toch afhankelijk van je kroegbaas?

De gelegenheid waar jij speelt, is die tot op zekere hoogte privé?
In Nederland kende ik Jazz gelegenheden, die een speciaal clubje hadden in een achterzaaltje of -ruimte van een café.
Eigenlijk meer een prive clubje, ook al kon iedereen daar binnen.
Ik neem toch aan dat de anti-rookwet daar ook geldt, maar dat er normaal gesproken misschien wat meer door de vingers wordt gezien.
De ruimte waar jullie spelen doet daar ook aan denken.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Beste Tsjok,

Gelukkig kan je weer toeteren. :)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Dr who =
Gelukkig kan je weer toeteren.
ahaa , ge weet het ....

"...Een speciaal clubje hadden in een achterzaaltje of -ruimte van een café."
Mariakat
Hopelijk beantwoord dit enige van uw vragen

De "Hotclub De Gand " is alleszins een legendarisch muziekcafe en nachtkroeg en het is zeker geen club
De eigenaars zijn wel zelf een familie van erg bekende muzikanten ( verwant met de de manouche stam van Django Reinhardt vandaar de naam )
Het is een klein cafe :vandaar dat publiek en muzikanten praktisch op elkaars schoot zitten
:je kan dus niet anders dan zo eerlijk mogelijk spelen , voor een kritisch publiek dat er zelf ook wat van kan en slechts twee soorten muziek erkent : goede en slechte .....

Er wordt alle dagen live music gespeeld ,alle soorten en genre's( ...echter NOOIT zwaar versterkte electrische decibel muziek ... dat selecteert aardig : alleen echte muzikanten kunnen ook zonder elektriek goed en boeiend spelen ... )de kroeg zit dan ook afgeladen vol met kunstenaars en studenten uit allerlei kunstrichtingen

Het cafe ligt midden in een historisch middeleeuws huizenblok aan het einde van een smal doodlopend straatje , de binnengevel is in itatliaanse stijl uitgevoerd
Het heeft een binnen -koer ( overdekt met een luifel en voorzien van terrasverwarming ) en daar kan gerookt worden door wie het wenst ....

In Belgie mag er momenteel ( en als overgang) niet gerookt worden in de verbruikerszaal van horecazaken en van zodra er ook eten (=inclusief snacks )wordt geserveerd

Kleine cafeetjes die geen eten bestellen zijn praktisch niet meer leefbaar ...
Hier heb je website van de " Hotclub de gand " ;
http://www.hotclubdegand.be/

P.S.
Vergis je echter niet ... de groep waarin ik meespeel ,brengt geen folklore noch ambiance -muziek ....
en organiseert ( elke woensdagnacht ) een jamsession met de nadruk op experimentele- moderne - en Free jazz , minimalmusic en dodecafonische uitstapjes ....
World , roots , ethnische en folk - muzikanten doen ook geregeld mee ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Ik wens je geluk Tsjok, zelf ben ik ook een muziek liefhebber
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: VANDAAG

Bericht door Devious »

Tsjok45 schreef:Wat steek ik tegenwoordig zoal uit
zodat er nog erg weinig tijd overblijft om me nog uitgebreid en actief met Freethinkers Forum bezig te houden ?
en ik toch weer goede moed en humeur wist te verkrijgen (van mijn muze Terpsichore )
=D> Klasse!
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie