troubled water

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
weetniet
Forum fan

troubled water

Bericht door weetniet »

Een prachtig gefilmde en geacteerde film van de Noorse regisseur Erik Poppe. Over de impact van een moord op de dader en de nabestaanden waar je nog lang over na kunt denken. En daarna heb je een stevige borrel nodig om de verwerking te vergemakkelijken.
Ongeloveloos
Banned

Re: troubled water

Bericht door Ongeloveloos »

of je kijkt gewoon niet !
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
weetniet
Forum fan

Bericht door weetniet »

Ongeloveloos schreef:of je kijkt gewoon niet !
Er zijn mensen die niet alleen naar de tv kijken maar ook de betere films in Filmhuizen bezoeken. Misschien komt deze film later ook wel op tv of ligt ie al in de videotheek.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

weetniet schreef:
Er zijn mensen die niet alleen naar de tv kijken maar ook de betere films in Filmhuizen bezoeken. Misschien komt deze film later ook wel op tv of ligt ie al in de videotheek.
Wie bepaalt wat "de betere" flims zijn dan?
Je impliceert dat er op tv niets van waarde vertoond wordt, dat lijkt me op zijn zachts gezegd nogal arrogant en naast de werkelijkheid.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Hallo zeg, weetniet zet hier een tip voor een film neer, en nu gaan we het hebben over haar(of was het nu zijn?) mening over de tv? Is dat niet een beetje vergezocht?
Dit is geen topic waar de waarde van de tv het onderwerp is. Maar een filmtip die je wel of niet interessant vindt. [-X

Zit er iets in de lucht of zo? :roll:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
weetniet
Forum fan

Bericht door weetniet »

Erik schreef:
weetniet schreef:
Je impliceert dat er op tv niets van waarde vertoond wordt, dat lijkt me op zijn zachts gezegd nogal arrogant en naast de werkelijkheid.

Het kan soms heel lang duren voor films waar het grote publiek geen interesse in heeft, op de tv vertoond worden. Bovendien vind ik het soms prettiger een film op een mooi groot bioscoopscherm te zien.

Deze film is m.i. ook interessant voor freethinkers omdat de film ook gaat over privacy en over de vrijheid om je na de vrijlating in de woonplaats van je slachtoffer of diens ouders (het gaat hier om een jong kind) te vestigen. Is vergeving mogelijk, kun je rationeel zeggen: de man heeft zijn straf uitgezeten, klaar is kees? Op het eind van de film valt een heel knappe vrouwelijke dominee ook nog van haar geloof.
Kun je het mensen aandoen om dagelijks met de moordenaar van hun kind tegen te kunnen komen?
En toch is het geen tearjerker, ik heb er ook geen traan bij gelaten, maar ik moest er wel even van bijkomen, ja. Zorg dat je altijd goede wijn in huis hebt voor speciale gelegenheden!
weetniet
Forum fan

Bericht door weetniet »

Erik schreef:
weetniet schreef:
Wie bepaalt wat "de betere" flims zijn dan?
Er zijn filmfestivals die prijzen uitdelen aan bijzondere films en ik maak zelf wel uit of ik een film goed vind. En natuurlijk ben ik ook arrogant en elitair en deug ik van geen kant. :evil:

Voor degenen die nooit in een filmhuis komen: het grote genot van een filmhuis is dat ze er geen reclames vertonen, alleen een paar korte previews van films. Er is ook geen pauze midden in de film. Een kaartje kost maar 7 uur en ze hebben wel uitstekende stoelen. Voor en na kun je wel iets drinken en/of plassen.

Ik ben wel op de tv naarstig op zoek naar herhalingen van "3rd rock from the sun". Een tijdje geleden zag je ze soms op België, maar nu kan ik ze nergens meer vinden.
siger

Bericht door siger »

weetniet schreef:Ik ben wel op de tv naarstig op zoek naar herhalingen van "3rd rock from the sun". Een tijdje geleden zag je ze soms op België, maar nu kan ik ze nergens meer vinden.
Ben ik ook een grote fan van (niet in tegenstelling tot de film van het topic. Die onthoud ik tot hij op TV komt, want de luxe van filmhuizen heb ik niet.) Trouwens, elke film waarin niets explodeert vind ik de moeite van het bekijken waard. Dus dat zijn er niet zoveel.
weetniet
Forum fan

Bericht door weetniet »

siger schreef:
weetniet schreef:Trouwens, elke film waarin niets explodeert vind ik de moeite van het bekijken waard. Dus dat zijn er niet zoveel.
Zet dan ook de film "london river" maar op je lijstje. Twee ouders uit heel verschillende continenten en culturen gaan op zoek naar hun kind, waar ze na de aanslagen op de metro in London niets meer van gehoord hebben. De vrouw is dezelfde actrice uit "secrets and lies". Prachtige film.
siger

Bericht door siger »

Bedankt voor de tip!
Plaats reactie