De sluier géén uiting van vrijheid

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Maverick
Banned

Re: De sluier géén uiting van vrijheid

Bericht door Maverick »

Ik vraag me inmiddels wel af wat Siger bedoeld met "sluier". Hij heeft het over een vrouw die door de buren niet herkend werd immers - hebben we het wel over een normale hoofddoek?

Ondertussen: seculier = scheiding van religie en staat. Relegieuze instellingen bemoeien zich niet met wetgeving en de wetgever bemoeit zich niet met religie. Zolang die religie de wet van het land boven de wet van het geloof stelt, uiteraard.

De theorie is makkelijk, maar de praktijk is lastig, maar in het kader van de strijd tegen de Islamisering zou ik het verbod op discriminatie boven het recht om OBV relegie homo's te beledigen willen plaatsen. Nadeel in NL is dat de Christelijke partijen daar voor gaan liggen.

Maar de afkeer van de Islam is zo groot onder de kiezers, dat als partijen als VVD, PvdA en SP zwaar gaan inzetten op secularisering van de samenleving, en dat positief brengen ( bescherming van vrouwen en homo's) , ze zowel PVV als CDA veel stemmen kunnen afpakken.

Eigenlijk moet je als seculieren de afkeer van de Islam onder de bevolking in je voordeel gebruiken, de wat dommige afkeer van de Islam is iets waar je je voordeel mee kan doen. Maar val vermenging van staat en geloof aan. En niet het geloof op zich.

Bijzonder onderwijs afschaffen, discriminatie overal buiten de huizelijke kring strafbaar stellen, sharia rechtbanken actief opsproren en de zogenaamde rechters na enkele waarschuwingen hard staffen, enz enz enz.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
siger

Bericht door siger »

Maverick, het doet er niet toe welke sluiers ik wel of niet bedoel. Dat is toch weer zo'n irrationele bocht. Het gaat hier over een man die zijn vrouw verbood buiten te gaan zonder sluier, wat dat dan ook verder is, maakt daar geen teken van vrijheid van.

Wat is "OBV"?
Wat is secularisering van de samenleving?
Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

siger schreef:Maverick, het doet er niet toe welke sluiers ik wel of niet bedoel. Dat is toch weer zo'n irrationele bocht. Het gaat hier over een man die zijn vrouw verbood buiten te gaan zonder sluier, wat dat dan ook verder is, maakt daar geen teken van vrijheid van.

Wat is "OBV"?
Wat is secularisering van de samenleving?
Debat moet rationeel zijn, maar het leven is irrationeel. Dat botst wel eens.

Bedankt voor de toelichting, dan kan ik een duidelijk standpunt innemen.

Een man die zijn vrouw verbied zonder sluier naar buiten te gaan, moet dat zelf weten - maar de vrouw moet alle vrijheid hebben om toch te doen wat ze wil, de man mag als machtsmiddel scheiding toepassen, maar geen geweld.

Daarom ook moeten we Moskeen waar opgeroepen word tot geweld tegen vrouwen ( zelfs als dat goed bedoeld is ) met bull dozers bestrijden. Je moet niet ingrijpen in de cultuur van minderheden, maar je moet wel duidelijk maken dat sommige machtsmiddellen in Nederland totaal onacceptabel zijn.

Er zijn zat vrouwen die zelf een sluier willen dragen, dus is de sluier geen teken van onvrijheid. Maar wellicht dat de Moslim gemeenschap hier anders is dan in Antwerpen, zou kunnen. Hier is de seculiere Islam bepaald niet afwezig.

Wat seculier is? De algemene regel is scheiding van religie en staat. Een bijzondere regel wat mij betreft is het afschaffen van bijzonder onderwijs. Je maakt een samenleving seculier door vermening van staat en religie uit te sluiten.

Zo zou je ook Sharia rechtbanken actief moeten opsporen, en ook daar geld: bestrijden met bull dozers.

Nu lijken Sharia rechtbanken nog iets obscuurs, maar een deel van de Moslim gmeenschap blijft je steeds verrassen - het is er niet saaier op geworden met de Islam erbij :lol:

Mijn antwoord op de Islam is: strikte secularisering.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
siger

Bericht door siger »

Maverick schreef:Hier is de seculiere Islam bepaald niet afwezig.
Dat interesseert me zeer. Ik speur al jaren naar seculiere moslims, en het zou me blij maken er tekenen van te vinden. Kan je wat meer vertellen over de seculiere islam in jouw omgeving? Personen, persberichten, websites?

Dank.
Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

siger schreef:
Dat interesseert me zeer. Ik speur al jaren naar seculiere moslims, en het zou me blij maken er tekenen van te vinden. Kan je wat meer vertellen over de seculiere islam in jouw omgeving? Personen, persberichten, websites?

Dank.
http://www.eo.nl/programma/ditisdedag/2 ... e=11059197
Engel: "Marcouch is - vooropgezet - een goede politicus en een plezierig persoon. Hij kan alleen geen scheiding maken tussen kerk en staat, tussen zijn geloof en zijn politieke carière. Hij plaatst zijn geloof steeds op de voorgrond. Je zag dat bijvoorbeeld toen hij toestond dat een straatcoach in Slotervaart weigerde om vrouwen een hand te geven. Ook keurde hij koranonderwijs op openbare scholen toe, terwijl dat pure koranpromotie is en dus niet op een overheidsschool thuishoort. Je kunt er zonder meer vanuit gaan dat dit het grote punt van discussie was voor de herbenoeming van Marcouch."
Naar wat ik begrepen heb was er onder de leden van de PvdA, onder de gelovige leden, veel verzet tegen Markouch, omdat hij geloof en religie niet als gescheiden ziet.

Ik kan het artikel waar dat stond even niet vinden, maar dit is in ieder geval het spoor. Ik zelf ervaar in deze stad bij veel Moslims dat de 5 peilers centraal staan en de rest minder belangrijk is. Met name in Amsterdam Oud Noord kan je zien hoe het werkt, het straat beeld is daar seculier. Neem er eens een kijkje, T is 2 ur met de trein en 5 minuten met de pont. Hier wonen veel verwesterde Moslims.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Maverick schreef:Ik vraag me inmiddels wel af wat Siger bedoeld met "sluier". Hij heeft het over een vrouw die door de buren niet herkend werd immers - hebben we het wel over een normale hoofddoek?
Een 'sluier' bedekt het gezicht (op de ogen, en vaak het voorhoofd na )
Een hoofddoek bedekt het haar tot de grens v.d. haarinplant (waar het naakte voorhoofd begint)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Waarom wordt er in dit soort discussies altijd de SGP erbij gehaald? Dat is iets wat ik totaal niet snap! Nooit lees je over uitwassen dat SGP vrouwen op zondag geen hoed naar de kerk op willen, of gemolesteerd worden door hun man indien ze niet in een rok maar in een broek naar de kerk willen.
Mijn persoonlijke ervaring is, en die heb ik al 30 jaar, is dat deze vrouwen gewoon willen voldoen aan de wetten van de religie, en daar ook nog gelukkig bij zijn! Misschien vinden "wij" ze in "onze" ogen niet gelukkig, maar nogmaals, mijn ervaring is dat ze dat wel zijn!
Dus: Connectie Sluiers en SGP! Of verdiend dit een nieuw topic?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Zo gelukkig zijn die SGP vrouwen ook niet altijd hoor. Een tijd geleden een reportage gezien over Staphorst waar een hel en verdoemenis roepende dominee toch ook wel voor veel leed zorgde, bijvoorbeeld bij een vrouw die net haar man was verloren en zich afvroeg, met veel verdriet, of hij nu in de hel zou zijn omdat hij niet helemaal de strakke voorschriften van de dominee had gevolgd. Ook in SGP-land zorgt de al te strenge religie voor veel, weliswaar verborgen, leed. Omdat je er nooit over hoort, wil niet zeggen dat die vrouwen daar allemaal huppelend en blij door het leven gaan. Maar dat is inderdaad weer een andere discussie. Toch zie ik overeenkomsten tussen álle opleggende religies, zeker wanneer ze de fundamentele kant opgaan.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
siger

Bericht door siger »

Maverick schreef:
siger schreef:
Ik kan het artikel waar dat stond even niet vinden, maar dit is in ieder geval het spoor.
Ik zou verwachten dat als seculiere islam zoveel in je buurt voorkomt, het geen moeizaam speurwerk zou kunnen vergen er een (niet) te vinden.

Dus ik lees je antwoord als: "in mijn omgeving zijn er veel seculiere moslims, maar ik kan ze even niet vinden."
stan
Forum fan

Bericht door stan »

Vrede zij met jullie allemaal,
Ik heb hier blijkbaar iets gemist ! beter een berichtje laten zodat ik jullie mijn kennis als ervaringsdeskundige op tijd kan overmaken.
De sluier en slaan van de vrouwen zijn heel logisch en ik pas ze dan ook integraal toe.

Ik ben een moslim en ik sla mijn vrouw tot ze een minirokje en strak bloesje wil dragen bij ons thuis. Om te verhinderen dat de buren de blauwe plekken zien moet ze met een sluier naar buiten als ze dan al eens naar buiten moet voor de dokter wanneer ik iets te enthousiast ben geweest! Logisch toch ?
Liefst zou ik twee of drie vrouwen hebben zodat ze langer kunnen recupereren! Dat is hier ook al niet evident en je moet dat dan ook wegstoppen! Maar als je vrouw met een sluier naar buiten gaat merken ze het verschil toch niet ! De stommeriken, de varkens. Triestig land ! Ongelovig volk !
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Kitty schreef:Zo gelukkig zijn die SGP vrouwen ook niet altijd hoor. Een tijd geleden een reportage gezien over Staphorst waar een hel en verdoemenis roepende dominee toch ook wel voor veel leed zorgde, bijvoorbeeld bij een vrouw die net haar man was verloren en zich afvroeg, met veel verdriet, of hij nu in de hel zou zijn omdat hij niet helemaal de strakke voorschriften van de dominee had gevolgd. Ook in SGP-land zorgt de al te strenge religie voor veel, weliswaar verborgen, leed. Omdat je er nooit over hoort, wil niet zeggen dat die vrouwen daar allemaal huppelend en blij door het leven gaan. Maar dat is inderdaad weer een andere discussie. Toch zie ik overeenkomsten tussen álle opleggende religies, zeker wanneer ze de fundamentele kant opgaan.
Ik wil dat laatste toch even oppakken.
Er zijn inderdaad veel overeenkomsten in de manier waarop sekten zich binnenwaards keren. Sociale controle, eigen exclusieve scholen.
Maar hoe ze naar de buitenwereld staan, dat verschilt. Wat zijn hun fundamenten? Wat treffen ze aan in de oude geschriften? Dat stuit je op een inhoudelijk verschil tussen Nieuwe Testament en Koran.
Wat zich heden ten dage uit in een disproportionele verhouding van aantal gewelddaden 'vanwege God' bij Christenen en Mohammedanen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
stan
Forum fan

Bericht door stan »

Islamitisch huwelijk géén uiting van zekerheid,

Maar de goede boodschap begint door te dringen, het tij is aan het keren!

Voor een waarschuwing aan alle trouwlustige gesluierden:

http://www.de-koepel.be

vrede zij met jullie,
stan
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

stan schreef:Vrede zij met jullie allemaal,
Ik heb hier blijkbaar iets gemist ! beter een berichtje laten zodat ik jullie mijn kennis als ervaringsdeskundige op tijd kan overmaken.
De sluier en slaan van de vrouwen zijn heel logisch en ik pas ze dan ook integraal toe.

Ik ben een moslim en ik sla mijn vrouw tot ze een minirokje en strak bloesje wil dragen bij ons thuis. Om te verhinderen dat de buren de blauwe plekken zien moet ze met een sluier naar buiten als ze dan al eens naar buiten moet voor de dokter wanneer ik iets te enthousiast ben geweest! Logisch toch ?
Liefst zou ik twee of drie vrouwen hebben zodat ze langer kunnen recupereren! Dat is hier ook al niet evident en je moet dat dan ook wegstoppen! Maar als je vrouw met een sluier naar buiten gaat merken ze het verschil toch niet ! De stommeriken, de varkens. Triestig land ! Ongelovig volk !
Dit zou als grappig sarcasme opgevat kunnen worden, ware het niet dat dit veel dichter bij de waarheid komt dan menigeen denkt.
Welke diepgewortelde frustraties hebben veel moslims en andere streng gelovigen dan toch dat ze ALTIJD maar weer gefixeerd zijn op minrokjes, strakke blousjes etc.??
Je zou bijna denken dat jullie iets te kort komen.
Ik kan als atheïst naar een schaars geklede vrouw kijken zonder daar meteen bloedgeil van te worden en ter voorkoming daarvan vind dat die vrouw dan maar onder lagen kleding en hoofdoek/sluier verstopt moet worden.
Vreemd dat veel religeuzen daartoe niet in staat zijn!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie